Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Kosten 24.000 km beurt vtec en ervaring met dealers

• Log in om te reageren
60 reacties op dit topic

#1 johnno

johnno

Beginnende rijder

• Inactief
  • 8 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 12 september 2008 - 17:15

Hoi,

Ik sta aan de vooravond van een 24.000 km beurt aan mijn vfr vtec van 2003. Ik heb eens rondgebeld naar een aantal dealers maar behalve het antwoord dat dit een dure beurt is vanwege het stellen van de kleppen ben ik benieuwd naar de prijs die mede vfr rijders hebben betaald voor een 24.000 km beurt aan hun fiets. Ik heb overigens begrepen dat de prijs afhangt van de uitslag van de klepmeting. Moet de klepspeling echt worden aangepast dan schijnen de nokkenassen eruit te moeten waardoor het helemaal een dure grap schijnt te worden.

Wellicht is er een clublid die ervaring heeft met het controleren / stellen van de vtec kleppen en tegen betaling clubleden hiermee kan en wil helpen.

Nou hopelijk hoor ik snel iets zodat ik een idee heb wat in de praktijk een 24.000 km beurt moet kosten.

John

#2 Honda man

Honda man

Gevorderde rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 91 berichten
  • Interesses:Honda :)
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 12 september 2008 - 19:55

Qua arbeidsuren maakt het niet zoveel uit of de kleppen binnen of buiten de specificatie vallen.
Het werk is namelijk net zoveel omdat de nokkenassen diverse keren in- en uitgebouwd moeten worden (en dit kost veel tijd).
De nokkenassen moeten er namelijk uit omdat bij de vtec-kleppen een hulpgereedschap moet worden gemonteerd om überhaupt de klepspeling te kunnen meten. Echter de stelplaatjes kunnen alles bij elkaar wel prijzig worden. Bij de normale kleppen kost een stelplaatje ongeveer €6,- maar de vtec-stelbussen zijn iets meer dan 28 euro per stuk. Tevens hebben dealers deze stelbussen (vaak) niet zo liggen en moeten ze besteld worden, wat 1 à 2 dagen duurt. Daarom zul je bij een grote beurt je motor ook een paar dagen kwijt zijn.

Zelf heb ik al twee keer de kleppen van m'n vtec gesteld. Op zich is het geen moeilijk karwei, het kost alleen redelijk wat tijd.
En het is zeker geen karwei dat je gehaast moet doen.
Er zijn in het verleden wat topics geweest over het kleppenstellen en de grote beurt, zoals deze : Topic grote beurt
Ook heb ik hier een keer een beschrijving geplaats over het kleppenstellen, maar volgens mij is dat topic verwijderd.

Tenslotte over de kosten, ik geloof dat een dealer minstens 8 uur voor een grote beurt rekent.
Dus als je dat bedrag met 75 vermenigvuldigd ben je al €600,- kwijt aan arbeidsloon.
Als je dan ook nog eens de materialen meerekent, zit je zo over de duizend euro.

#3 Bazz

Bazz

een beetje gezond

• Motorator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4990 berichten
  • Interesses:iets met motoren ...
    en ik ben gek op vitamientjes!
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 13 september 2008 - 00:07

Tenslotte over de kosten, ik geloof dat een dealer minstens 8 uur voor een grote beurt rekent.
Dus als je dat bedrag met 75 vermenigvuldigd ben je al €600,- kwijt aan arbeidsloon.
Als je dan ook nog eens de materialen meerekent, zit je zo over de duizend euro.

klopt voor Motoport Rockanje, zij hebben totaal 9 uur gerekend voor de grote beurt incl kleppen stellen en incl vervangen thermostaat (garantie) en deksel waterpomp
en monteren nieuwe set banden, samen een kleine € 1400,= (wel een rib uit mijn lijf! :pompomdown: )

overigens hebben zij de genoemde instrumenten/busjes op voorraad omdat ze aardig wat vtec's in de klantenkring hebben en een monteur die het ook begrijpt, behalve dan het hoofdstuk synchroniseren, dat weten ze daar niet.
Ik ga hem morgen halen en ik moet de rekening nog wel nakijken natuurlijk.

#4 VFRikus

VFRikus

Rijdt als 'n natte krant

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12723 berichten
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 13 september 2008 - 08:16

......................behalve dan het hoofdstuk synchroniseren, dat weten ze daar niet.

En dat is een officiele Honda dealer?............................onbegrijpelijk
VFRikus

#5 Jappe

Jappe

Vaker hier dan op de VFR

• Lid VFROC
  • 2469 berichten
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800

Geplaatst 13 september 2008 - 08:50

Van de week de blackbird van een vriend gesynchroniseerd en ook daar klopte geen reet van. Het is dus echt een honda kwaal dus snap ik idd niet dat een hondadealer er niks van weet zeker als hij zoveel V-tecs in zijn klanten bestand heeft.

#6 johnno

johnno

Beginnende rijder

• Inactief
  • 8 berichten
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 13 september 2008 - 10:33

En dat is een officiele Honda dealer?............................onbegrijpelijk
VFRikus

Nou vandaar dus ook mijn vraag over ervaringen met dealers. Zelf heb ik bij Motoport Rotterdam gevraagd of ze ervaring hebben met het afstellen van vfr vtec's. De werkplaats zei droogleuk, we hebben het nog nooit gedaan maar we zijn honda dealer dus dat moet geen probleem zijn. Nou je zult begrijpen dat ik daar mijn vfr vtec niet zal laten afstellen. Ik heb al wel goede berichten gehoord van de dealer molenaar in ijselstein. Maar goede ervaringen met andere dealers zijn welkom. Natuurlijk is het altijd een kwestie van vertrouwen in een dealer als je het zelf niet kunt doen.

John

#7 Jappe

Jappe

Vaker hier dan op de VFR

• Lid VFROC
  • 2469 berichten
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800

Geplaatst 13 september 2008 - 10:45

klopt voor Motoport Rockanje, zij hebben totaal 9 uur gerekend voor de grote beurt incl kleppen stellen en incl vervangen thermostaat (garantie) en deksel waterpomp
en monteren nieuwe set banden, samen een kleine € 1400,= (wel een rib uit mijn lijf! :pompomdown: )

vind je het niet wat aan de hoge kant?????

#8 Bazz

Bazz

een beetje gezond

• Motorator
  • 4990 berichten
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 13 september 2008 - 11:14

behalve dan het hoofdstuk synchroniseren, dat weten ze daar niet.

excuses van mijn kant, dat snapt de betreffende monteur dus wel.
hij loopt weer als een zonnetje, beter zelfs.

vind je het niet wat aan de hoge kant?????

tsja, goedkoop is anders.
je weet van te voren dat kleppen stellen duur is.

#9 Jappe

Jappe

Vaker hier dan op de VFR

• Lid VFROC
  • 2469 berichten
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800

Geplaatst 13 september 2008 - 11:19

Ben bang dat de uren die hij in de bandenwissel heeft gestoken en de thermostaat vervangen ook doorgerekend heeft. Weet niet hoe andere V-tec rijders hier tegenaan kijken maar ik vind het nogal wat.

#10 Bazz

Bazz

een beetje gezond

• Motorator
  • 4990 berichten
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 13 september 2008 - 11:20

er is 9 uur arbeid gerekend.

#11 Oud_starter78_*

Oud_starter78_*
  • Gast

Geplaatst 13 september 2008 - 11:28

Hoi,

Pffff 1400 euro. Ben ik blij dat ik met kerst 3 dagen bezig ben geweest met de grote beurt. Dat geld verdien ik bij mijn baas niet in 3 dagen hahahaha.
Voor een how tot do kleppen stellen kijk eens in de naslag. Heb daar een topic beschreven over kleppen stellen. Succes ermee!

Groeten Starter78

#12 Bert Leever

Bert Leever

Gevorderde rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 24 berichten
  • Interesses:Motoren , auto's , techniek en voetbal
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 13 september 2008 - 11:34

Ik heb eind juli de motor weg gebracht voor de 48.000 km beurt en mocht € 845,- afrekenen incl kleppen stellen. Er was geen enkele buiten tolerantie.

Gr Bert

#13 Jappe

Jappe

Vaker hier dan op de VFR

• Lid VFROC
  • 2469 berichten
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800

Geplaatst 13 september 2008 - 13:24

Dan scheelt dat niet zoveel met Bazz als je ff het syncen en 2 bandjes meerekend.

#14 Vfrookie

Vfrookie

Gevorderde rijder

• Inactief
  • 23 berichten
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Wit/Zwart

Geplaatst 13 september 2008 - 19:19

Ik was 760 Euri kwijt voor de grote beurt inclusief klepspeling controleren.
Geen noemenswaardige onderdelen extra te vervangen.

Netjes geholpen, afspraak kon al na 3 weken, motor 2 dagen kwijt geweest.

mvrgr
VFRookie

#15 Oud_Ledo_*

Oud_Ledo_*
  • Gast

Geplaatst 13 september 2008 - 19:57

1200 euro, 1400 euro, 800 euro ....sorry mensen, ik reken nog welles om naar guldens....2600+ guldens, 3000 guldens, 1700+ guldens .....dat
zijn toch geen normale bedragen meer voor een grote beurt ? of ben ik nou gek ?
Voor mij dus never een VTEC.
De techniek is welliswaar misschien mooier, maar veel sneller is ie niet.
Over hoe mooi die aan de buitenkant is valt te twisten, smaken verschillen nu eenmaal.
ik zag pas een VFR800Fi uit 1998 te koop staan bij Moter CentrumWestland voor ca. 4600 euro, 1 grote beurt
met een VTEC is al aardig in die richting niet ?
Ik krijg het idee dat Honda hier iets te ver doordraaft in zijn techniek en dat kost klauwen vol euries.
tja, dat wilde ik even kwijt, jammer eigenlijk toch ?

groet...

0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers