Ga naar inhoud

Power Commander, is het wat??


NiVeK
 Delen

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt: Power Commander, is het wat??. Er zijn hier vast wel mensen die een Power Commander hebben. Heb je hier echt voordeel van of is het alleen een leuke gadget?!

 

'k ben benieuwd...... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Persoonlijk gok ik, voorzichtig, op het laatste, maar ik heb er geen dus ik kan niet uit ervaring spreken.

Komt ook omdat ik niet zo dol ben op die elektronische toverdoosjes die in breken in bestaande elektronische systemen en je dan gouden bergen beloven

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig kun je beter een Rapid Bike nemen maar aan de 800Fi valt niet veel te programeren. Alleen het mengsel is te stellen.

 

Bij de Vtec wordt 't een stuk interessanter. Daar zijn meer dingen te programeren zoals oa ontsteking e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb Power Commander en heb het idee dat deze wel wat doet. De motor is iets rapper in de toeren. Toevallig was er een MAP beschikbaar geschikt voor de opzet van mijn motor,

anders zou ik er denk ik vanaf hebben gezien. Kon namelijk een 2ehands aanschaffen tegen een redelijke prijs (100Euro). En er was geen speciale rollerbank run nodig .

 

Als je ziets gaat nemen dan is het eigenlijk raadzaam/nodig dat je deze laat afstellen voor jou fiets met opbouw (uitlaat, filter etc) door middel van een rollerband. Dan heb je de meeste effect van een dergelijk systeem op je motor. Ik denk niet dat Rapid bike of Power commander elkaar ontlopen qua funktionaliteit. Kan zijn dat Rapid Bike meer mogenlijkheden heeft (en is duurder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig was er een MAP beschikbaar geschikt voor de opzet van mijn motor,

Hiermee moet je wel oppassen. Geen één blok is identiek hetzelfde en het kan zijn dat er in die map bij een bepaald toerental/moment het mengsel iets armer gezet is terwijl je eigen blok op dat moment juist vrij arm staat en juist meer nodig heeft. Door die map krijg je dus altijd een te arm mengsel waardoor je de kans loopt op verbrande kleppen oid.

 

Veel bedrijven zetten die mappen op internet maar eigenlijk is het dus niet goed en kun je het beste voor jouw fiets een eigen run maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me altijd bij dit soort dingen af waarom het niet vanaf fabriek gemonteerd is. Ik heb eens een test gelezen van iemand die een powercommander op zijn gsxr 600 had gemonteerd. Hij had het idee dat hij iets beter in toeren oppakte.

Volgens mij ben je bijdit soort dingen veel geld kwijt zonder echt merkbare verbetering.

aangepast door Motorke
Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

Daarom hou ik er ook niet zo van, net als van allerlei mirakelse toevoegingen aan motor olie.

Als het inderdaad allemaal zo goed zou zijn zat het er wel op.

De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat wellicht op de eerste generatie 800 FI de fabrieks mapping te verbeteren zou zijn, maar de tweede generatie is weinig eer aan te behalen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een MAP van de fabriek zeker te verbeteren is dat is wat ze buiten de aanpassingen van het blok ook wat ze doen in de racerij (standaard autosport). De MAP van de fabriek is vrij veilig en kan altijd wat kritischer waardoor je vermogen kunt winnen maar je moet er geen grote verschillen van verwachten en bij de 2de generatie 800 is er alleen wat te doen als je de O2 sensors delete.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vermogen wilt winnen zal je toch moeten beginnen met er meer lucht in te duwen, anders heb je niks om benzine mee te verbranden en dat proces ben je toch nodig om meer vermogen te krijgen. :)

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om er meer lucht in te duwen ga ik maar harder rijden. :schater: :schater:

 

Maar gaat het bij de Power Commander nou om meer vermogen of om het mooier laten lopen van de motor?

Kan me iets voorstellen van een verfijndere inspuiting.

 

Dat extra vermogen is misschien alleen meetbaar op de rollerbank.

 

Groet,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een power commander op mijn vtec zitten.(en andere uitlaten en luchtfilter) De map die erin zit is toen speciaal voor mijn motor gemaakt.

Per 500 toeren is het ingesteld/afgesteld.

Motor loopt in het lage toeren gebied , dwz voordat de vtec intreed, veel soepeler, en het vtec moment gaat ook wat vloeiender.

 

Zit maar een klein beetje extra topvermogen in, dat voel je niet, en daar hoef je het ook niet voor te doen.

Gaat dus echt om het verkrijgen van een soepeler motor karakter, en dat is bij mij wel gelukt. :crossy:

 

zal de grafiekjes wel eens opzoeken van ervoor en erna....

 

groet,

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

De map die erin zit is toen speciaal voor mijn motor gemaakt.

Per 500 toeren is het ingesteld/afgesteld.

En zo hoort het dus als je motorschade wilt voorkomen. Meestal zit je met een map van dezelfde setup redelijk goed maar optimaal is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor loopt in het lage toeren gebied , dwz voordat de vtec intreed, veel soepeler, en het vtec moment gaat ook wat vloeiender.

 

Zit maar een klein beetje extra topvermogen in, dat voel je niet, en daar hoef je het ook niet voor te doen.

Gaat dus echt om het verkrijgen van een soepeler motor karakter, en dat is bij mij wel gelukt. :crossy:

vorige eigenaar had het al voor mij gedaan,

motor loopt zeker op lage toeren soepeler dan mijn vorige Vtec (zonder PC)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ff geen mening over zo'n powercommander.... :whistle:

 

 

:10:

 

:offtopic:

Heb nog een nieuwe powercommander liggen voor de VFR800Fi , mag weg voor een redelijk bod

:focuski9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...