Ga naar inhoud

alarmlicht


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik rij nog wel eens door de file en dan mis ik toch wel de alarmlicht functie

Nu kan je van die setjes bij motorzoom een setje kopen (schakelaar knipperlichtrelais en diodes ) maar dat ziet er niet uit en schakelaar is niet waterdicht

Kan je niet links en rechts doorverbinden via schakelaar (evt via arbeidstroom relais)

Knipperlicht op links of rechts zetten en klaar , misschien evt zwaarder knipperrelais monteren

 

Of heeft iemand nog een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij nog wel eens door de file en dan mis ik toch wel de alarmlicht functie

Nu kan je van die setjes bij motorzoom een setje kopen (schakelaar knipperlichtrelais en diodes ) maar dat ziet er niet uit en schakelaar is niet waterdicht

Kan je niet links en rechts doorverbinden via schakelaar (evt via arbeidstroom relais)

Knipperlicht op links of rechts zetten en klaar , misschien evt zwaarder knipperrelais monteren

 

Of heeft iemand nog een idee ?

Heb zelf safetylights; werkt prima. Al mag het officieel niet; is wel een stuk veiliger in de file.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marcel, Stuur Timeripp eens een PB. Die heeft dit jaar nog een alarmlicht functie ingebouwd in zijn 800Fi.

Werkt heel simpel links/rechts knipperen en alles gaat knipperen.

 

Greetz,

CassiusZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar een setje alarmlichten gemonteerd. Hier gekocht: http://www.mototronix.nl/Goedzicht.htm (en dan het bovenste product).

Wanneer ik het knipperlicht naar links druk en daarna direct naar rechts, gaan de alarmlichten branden. Knipperlicht schakelaar indrukken = alarm uitschakelen. Werkt perfect, niet duur en geen extra schakelaar nodig. Zelfs deze electronische noob kon ze nog zelf monteren ;)

 

Grt Heidy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar een setje alarmlichten gemonteerd. Hier gekocht: http://www.mototronix.nl/Goedzicht.htm (en dan het bovenste product).

Wanneer ik het knipperlicht naar links druk en daarna direct naar rechts, gaan de alarmlichten branden. Knipperlicht schakelaar indrukken = alarm uitschakelen. Werkt perfect, niet duur en geen extra schakelaar nodig.

 

heb ik ook gehad, werkt perfekt!

wordt ook verkocht bij Motoport. :closedeyes:

 

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het tussen de file door verboden is alarmlichten te voeren omdat het verwarring kan veroorzaken.

volgens mij wordt het afgeraden, maar is niet verboden voor zover ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe werken die safety lights precies, moeilijk aan te sluiten??? en hebben deze ook meteen runninglight functie?

 

De module die ik heb (safetylights basis) hebben runninglights standaard (is overigens uit te zetten). Verder knipperen de richtingaanwijzers in een door jou te kiezen patroon en tijdsduur als je remt.

Alles is overigens eenvoudig uit te zetten; ik gebruik het alleen als het nodig is (in de file de knipperlichten en in de mist ook de runninglights)

Is makkelijk aan te sluiten overigens; zelfs ik kon het :1210:

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je daar wel eens ongewenste acties, zoals even een portier open doen, mee kan uit lokken. Zo'n lol is dat niet, zo'n bak licht via je spiegel in je snuit.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij nog wel eens door de file en dan mis ik toch wel de alarmlicht functie

Nu kan je van die setjes bij motorzoom een setje kopen (schakelaar knipperlichtrelais en diodes ) maar dat ziet er niet uit en schakelaar is niet waterdicht

Kan je niet links en rechts doorverbinden via schakelaar (evt via arbeidstroom relais)

Knipperlicht op links of rechts zetten en klaar , misschien evt zwaarder knipperrelais monteren

 

Of heeft iemand nog een idee ?

 

 

VFRMarcel,

 

Ik heb bij Mototronix de alamrlichten gehaald, die alleen de knipperlichten rondom aanzet.

Inderdaad met je knipperlicht schakelaar van links naar rechts gaan en ze gaan aan.

Echter je moet wel als je een rotonde oprijdt van links naar rechts, anderhalve seconde wachten met naar rechts gaan, anders gaan ze alle 4 knipperen.

 

Ik ben er tevreden mee, en duidelijk zichtbaar in de file..

Valt me soms wel op dat mensen met aan 1 kant knipperlichten soms achter me blijven.

 

Aansluiting is simpel...

Ik ben een noob met electronica.....maar het ging wel (moet er wel bij zeggen dat iemand het me uitgelegd heb...)

In totaal 4 kabels.

 

Greetz

Timeripper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik rij regelmatig tussen de lange rijen auto's en werd ook regelmatig gesneden e.d. Op een gegeven moment ben ik ook maar op zoek gegaan naar iets om meer op te vallen en heb voor een totaal andere oplossing gekozen; een sportuitlaat

Ook deze is natuurlijk niet toegestaan, maar ik moet zeggen; het werkt echt perfect! (bovendien kan je deze ook nog soms iets harder zetten :D )

Voor wat betreft andere aanpassingen om beter op te vallen: geel en reflecterend hesje/jas/helm, andere lampen (xenon, andere blauwe lampen, ook gele lampen schijnen erg op te vallen), mistlampen of verstralers monteren (al vind ik dat op een VFR niet mooi).

Ik denk dat voor veel aanpassingen die gaan richting knipperen e.d. geldt dat ze eigenlijk niet mogen. Voor wat betreft het setje van motozoom, ik zou er niet aan beginnen, aangezien je door de file waarschijnlijk naar je werk rijdt kan je problemen met je elektrische systeem niet gebruiken.

Groet, Benny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was mototronix helemaal vergeten hierbij , ik zie dat ze nu oop een type hebben met een automatisch uitschakelen van je knipperlicht ( ja ja ook ik vergeet het wel eens )

bedankt voor de tip

Vraag me af of ik op de beursaanbiedingen moet wachten laat het 10 % zijn dan is it 9 €

 

Ik heb me vorige week opgegeven als VFR club lid maar is dit iets om als club met aantallen aan te kopen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...