Spring naar inhoud

Foto

De nieuwe Honda VFR 1200 F

• Dit topic is gesloten Dit topic is gesloten
1361 reacties op dit topic

#1051 ulco

ulco

Zeer ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 711 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Geel

Geplaatst 12 juni 2010 - 12:44

maar echt ervaring er mee heb je volgens mij niet, en iets nieuws is het ook niet dat je het een lelijk hok vind

#1052 VFRLoos

VFRLoos

Hmm, vla met koeienvlekken

• Forumlid ex-crew
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5069 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 12 juni 2010 - 13:28

:72: Back on topic and STAY on topic. Elkaar corrigeren is prima, maar moet niet uitlopen in 8 posts waarin Bluebird ook nog eens uitgedaagd gaat worden vanwege zijn leeftijd en jalouzie. Laten we met zijn allen gewoon bij het topic blijven. :72:

Ik sluit me hier bij aan.
Kleine suggestie: als iedereen nu gewoon de uitdagende reacties negeert dan is de lol er zo af. Vergelijk het met pesten...

#1053 VFRLoos

VFRLoos

Hmm, vla met koeienvlekken

• Forumlid ex-crew
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5069 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 12 juni 2010 - 13:29

Klachten over het topic insturen hoeft niet meer, we volgen het (deden we al)....

#1054 VFRiend

VFRiend

Gevorderde rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 146 berichten
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 12 juni 2010 - 17:33

:focuski9:

Heb de stoute laarzen aangedaan en heb een proefrit gemaakt, dan weten we tenslotte waarover we praten :schater:

Moet op voorhand zeggen dat ik een "zwevende kiezer "ben

motorisch ben ik ieder geval om, zo lekker veel koppel en smeuig

toen ik terug kwam lag natuurlijk klantvriendelijk als ze zijn de offerte klaar

VFR1200 Candy glorie red versus VFR800 Vtec 2008 (inclusief koffers handige harry wist dat ik deze had ) 60 km geleden 12000km beurt nieuwe Battlax 023

en let op !!!!!

moest 8500 bij leggen :upyours:

model verschil is 2500 ( 2010 800 of 2010 1200)
dus 6000 afschrijven voor 2 jaar ??????? :pfft: dacht het niet

wat is ervaring in den lande ????

Bewerkt door VFRiend, 12 juni 2010 - 19:25.

#1055 Bluebird

Bluebird

Bijdehand blauw vogeltje

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4379 berichten
  • Interesses:Motoren, etc.
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 12 juni 2010 - 20:10

Waarvan akte !

Nooit te oud om te leren, dat zie je maar weer. ^_^

maar echt ervaring er mee heb je volgens mij niet, en iets nieuws is het ook niet dat je het een lelijk hok vind

Ik heb in ieder geval de proefrit gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat ik ondanks mijn VFROC gerechtigde leeftijd ;) nog even niet aan deze stoomboot toe ben. Daarbij moet de nieuwe techniek in de praktijk nog steeds worden beproefd. Desondanks blijft ie me wel interesseren voor doeleinden die nog ver in het verschiet liggen. Ik hoop dan op een wat vlotter uitziende versie waarbij men bepaalde zaken die in dit nuttige topic aan het licht komen hopelijk heeft herzien/uitgebannen. Hoe de 1200 zich verder zal profileren is voor mij dus niet meer dan het op de voet volgen van de ervaringen/ontwikkelingen. Klaar. :closedeyes:

@VFRiend: inruilen bij een motorzaak kost je altijd klauwen met geld. Je betaalt o.a. voor opslag- en servicekosten. Ik zou liever proberen mijn fiets particulier van de hand te doen.

#1056 johans VFR

johans VFR

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 250 berichten
  • Ik heb 'n VFR1200F

Geplaatst 13 juni 2010 - 16:20

:D Mijn verslag van de VFR 1200:

inmiddels heb ik er 4500 km mee gereden. :crossy:
Ik vergelijk mijn ervaringen met de VTEC waarop ik 72000 km met veel plezier gereden heb. Deze ervaringen zijn persoonlijk en wil zeker niet de VTEC afkraken !

In het begin lijkt hij wat zwaarder aan te voelen , maar dat is na enkele kilometers gereden te hebben verdwenen.
De wendbaarheid is prima, voor mijn gevoel bijna net zo goed als van de VTEC. Ik heb de voetsteuntjes al aan de grond gehad. Weekendje in de Eifel gereden daar voelde de VFR zich thuis. Lekkere bochten en geen drempels!
Je kan wel merken dat de motor een langere wielbasis heeft.
Remmen zijn een stuk beter dan van de VTEC.
Schakelen na +/_ 1500 km is zeker zo goed als de van de VTEC.
Cardanreacties kan ik niet ontdekken, alleen moet ik wel vermelden dat bij lage toeren zo rond de 2000 in lage versnellingen de speling op het cardan wel iets merkbaar is.
Het motorblok loopt veel soepeler (vermogensopbouw) dan van de VTEC. Ik reed in het begin gemakkelijk te hard. Was trouwens wel wennen, soms schakelde ik op gevoel automatisch terug maar dat bleek door het vermogen van de motor niet nodig te zijn. In de zesde versnelling bij 120km/h inhalen zit je na het gas aangeraakt te hebben voor je het in de gaten hebt op de 150/160 km/h.
Wat betreft de inhoud van de tank , deze had iets groter mogen zijn, maar mijn actieradius is meer dan 300 km per tank. Gemiddeld verbruik schommelt tussen de 1 op 16.5/18. van de VTEC was het verbruik tussen de 1 op 16.5 en 1 op 19. VTEC kwam bij mij niet vaak in. :w
Ik heb het gevoel dat de kniehoek voor de bestuurde en de passagier iets kleiner is! Dit is niet hinderlijk, je kan er zo een paar uur op rijden zonder ook maar ergens last van te krijgen, hetzelfde gevoel als op de VTEC.
De Briddgestone BT21 banden bevallen op droog wegdek goed, alleen op nat wegdek heeft het achterwiel de neiging om uit te breken!
Lichte trillingen zijn rond de 4500 toeren aanwezig dat is bij de 128 km/h in 6, maar gaan bij mij boven de 4700 toeren weer weg.
Windbescherming op hogere snelheden 120+ lijkt beter dan bij de VTEC (mijn lengte is 1.85m ) Ik heb de standaard ruit erop zitten.
profieldiepte van de voorband bij 4500 km = 3 mm en van mijn achterband = 4.5 mm
Hugger is zeker aan te bevelen (deze had er standaard op moeten zitten!), achterschokbreker blijft prima schoon na in de regen te hebben gereden.
Voor de poetsers: motor is gemakkelijk schoon te maken!

AL bij al voor mij een prima motor en voor mijn vrouw ook, want die rijdt vaak mee. :rolleyes:

mvrgr. Johans VFR :D

Bewerkt door johans VFR, 13 juni 2010 - 16:22.

#1057 erjo

erjo

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 343 berichten
  • Interesses:bezig zijn met motorsport, club gebeuren, Golf, drummen, reizen
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 14 juni 2010 - 09:40

:closedeyes:

Beste VFR1200 berijders,

Afgelopen zaterdag heb ik op verzoek van Arie Molenaar mijn VFR1200 naar IJsselstein gereden. Morgen gaat ie op transport naar Gent (Belgie) alwaar er wordt gekeken naar aluminium slijpsel wel/niet aanwezig in het motorblok. Men vertelde mij dat het inderdaad om een beperkte serie blokken gaat die gedurende het wasproces niet alle slijpsel zijn kwijtgeraakt. Honda Nederland wil geen enkle risico lopen. Het onderzoek duurt 5 dagen (inclusief transport IJsselstein/Gent vice versa)

Dus kom ik met de auto naar Baarlo want een drumstel op de VFR1200 lijkt mij aeodynamisch niet helemaal je-van-het. Maar als ie weer terug is zit er een BOS uitlaat onder.

Prima dat Honda dit gewoon goed oppakt.

Groetjes,

ErJo

Bijgevoegde Bestanden

Bewerkt door mover, 14 juni 2010 - 10:25.
Topics samengevoegd

#1058 Bluebird

Bluebird

Bijdehand blauw vogeltje

• Lid VFROC
  • 4379 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 14 juni 2010 - 11:07

Dus kom ik met de auto naar Baarlo want een drumstel op de VFR1200 lijkt mij aeodynamisch niet helemaal je-van-het.

Zou toch geen verschil moeten maken als je die ipv de kofferset er aanhangt? ;) Is je nog meegedeeld waar het onderzoek uit bestaat? Met alleen een carterspoeling ben je er niet lijkt me zo.

En om maar weer alle suggestieve misverstanden te voorkomen... :blah: :glare: : dit geheel in het belang van diegenen (ook niet- of aanstaande eigenaren) die hier mogelijk in geinteresseerd zijn.

:welcomeax0:

#1059 Dutchgixxer

Dutchgixxer

Vaker hier dan op de VFR

• Forumlid
  • 2671 berichten
  • Interesses:Motorrijden.
    Karpervissen.
    Sleutelen aan motoren.
    Verkoop met montage van motorbanden.
  • Ik heb geen VFR

Geplaatst 14 juni 2010 - 13:37

Dmv een endoscoop wordt bekeken of er spanen aanwezig zijn in de olie aanzuigzeef. Als die er zitten wordt een nieuw blok gemonteerd.

#1060 Bluebird

Bluebird

Bijdehand blauw vogeltje

• Lid VFROC
  • 4379 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 14 juni 2010 - 13:41

Das duidelijk. Thx. :)

#1061 johans VFR

johans VFR

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 250 berichten
  • Ik heb 'n VFR1200F

Geplaatst 14 juni 2010 - 14:31

:closedeyes:

Beste VFR1200 berijders,

Afgelopen zaterdag heb ik op verzoek van Arie Molenaar mijn VFR1200 naar IJsselstein gereden. Morgen gaat ie op transport naar Gent (Belgie) alwaar er wordt gekeken naar aluminium slijpsel wel/niet aanwezig in het motorblok.

Prima dat Honda dit gewoon goed oppakt.

Groetjes,

ErJo

Beste Erjo,

ben benieuwd over de uitslag van het onderzoek!
Hopelijk valt het allemaal mee. :)

mvgr. Johans VFR :D

#1062 erjo

erjo

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 343 berichten
  • Ik heb 'n VFR1200F

Geplaatst 15 juni 2010 - 07:11

:ignore: Hoi, Johan,

Als ik lees dat de VFR1200 een endoscopisch onderzoek krijgt, denk ik, als mij dat overkomt ligt het een stuk gevoeliger.

Ik hoor a.s. vrijdag of zaterdag hoe de VFR het onderzoek heeft doorstaan. :crossy:

Groetjes,

Erwin

#1063 erjo

erjo

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 343 berichten
  • Ik heb 'n VFR1200F

Geplaatst 15 juni 2010 - 07:28

inruilen kost geld, ja dat lijkt mij duidelijk. Ik heb mijn VFR1200 j.l. maart gekocht en daarbij was de inruilprijs voor mijn VTEC (met koffers, topkoffer, LeoVince uitlaten, beter voorveren) ook niet om over naar huis te schrijven. Ik heb in 3,5 jaar ook 6700 euries afgeschreven. Toen ik mijn VTEC 2002 na 3 jaar inruilde krijg ik ongeveer 9500 terug!

Door de vrijwel neutrale koers Euro/Engelse pond kostte in maart een nieuwe VTEC met koffers in Engeland rond de 9500 euro. (weet ik niet helemaal precies meer) Dus is er relatief veel grijze import geweest van motoren. Dat beinvloed de inruilprijs en scheelde mij ruim 1200 - 1300 euro's. Nieuwe model is altijd goed voor een piek in de inruil, dus veel VTEC's als 2de hands, wat ook de prijs drukt.

Dit staat uiteraard los van afleveringskosten e.d. dat weet je als de motor koopt. Een monteur kost tegenwoordig ook rond de 75 euro per uur. Kentekenleges, tank benzine, het kan niet meer van het 'winst ' percentage van de motor. Een dealer vangt (bij mijn weten) 10-12% marge. Grote dealers die een zekere quantiteit afnemen krijgen meer korting.

Denk er eens over na wat je daar (als dealer) voor moet doen. Welvaart kost geld en iedereen wil veel verdienen, dus betaal je de rekening.

Gewoon doorrijden en geniet ervan (ook al kost het geld)

Groetjes,

ErJo

#1064 VFRikus

VFRikus

Rijdt als 'n natte krant

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12700 berichten
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800

Geplaatst 15 juni 2010 - 07:38

Een dealer vangt (bij mijn weten) 10-12% marge. Grote dealers die een zekere quantiteit afnemen krijgen meer korting.

De dealer marge zou best kunnen kloppen, maar over het algemeen werken importeurs met een bonus syteem m.b.t. de afname van een van te voren vast gestelde prognose.
Over het algemeen heeft dat systeem een erg hoog Dik Trom gehalte.
VFRikus

#1065 Dutchgixxer

Dutchgixxer

Vaker hier dan op de VFR

• Forumlid
  • 2671 berichten
  • Interesses:Motorrijden.
    Karpervissen.
    Sleutelen aan motoren.
    Verkoop met montage van motorbanden.
  • Ik heb geen VFR

Geplaatst 16 juni 2010 - 07:20

Ben net terug uit Mugello. We hebben de MotoGP en de dolomieten en alpen bezocht.
Bijgevoegd Bestand  P1020801.JPG   1,81MB   1 downloads

ff een sfeer plaatje foto is genomen op de tjimmeljoch.

0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers