Ga naar inhoud

Draden aan elkaar knopen ????


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo vfr vrinden,

 

 

ook mijn sr (sh579c-12) van mijn vfr 800 (2000) is stuk, ik meet 16v op de accu met laag toerental. Nu heb ik een andere sr besteld (electrex rr58) en wil deze monteren echter de oude heeft 8 draden en de nieuwe 5, volgens de motorwinkel moeten de drie gele aan de bovenkant v/d sr en de 2 groene en 2 rood-witte bij elkaar brengen en aansluiten op de nieuwe, de zwarte komt dan te vervallen.

Hoe kan ik dit het beste doen en waar laat ik de zwarte draad ???.

Ik wil de stekkers op de motor origineel houden en de mannetjes v/d oude sr afknippen, wel zat er bij de nieuwe sr een losse stekker met insteek connectortjes, kan ik daar 2 draden in 1 connector solderen ???? en af isoleren met krimpkous.

 

Elke goede tip is welkom.

 

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedoel je niet de RR53?

VFRikus

 

 

Nee, die ben ik hier wel tegen gekomen.

Ik heb een sr voor mijn type/bouwjaar besteld en kreeg de rr58 die gebruiken ze vaker.

 

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die ben ik hier wel tegen gekomen.

Ik heb een sr voor mijn type/bouwjaar besteld en kreeg de rr58 die gebruiken ze vaker.

 

Chris

 

Volgens de site van electrex is de RR53 voor de (copy) (VFR800 (not fuel inj) 98-00 G52 RR53 )

 

linkje:http://www.electrexworld.co.uk/honda-road-2643-0.html

 

 

Chris

aangepast door chris747
Link naar reactie
Delen op andere sites

Model 2000 en 2001 zou de RR69 moeten zijn, die heeft forsere fase stekers.

Bij de Electrex kan inderdaad de zwarte draad vervallen, die heeft de regelaar niet nodig om goed te functioneren.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik heb nu dezelfde SR als jij (579-12). Volgens internet komt deze uit een zwarte vogel. Heb bij David Silver een 689 besteld. Dat is een zevendraads SR. Bij mij loopt via een knutsel oplossing de 8e zwarte draad naar de andere kant van de motor.

 

Grtz,

 

Very Fast Relaxin'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chris,

 

Electrex RR58: Honda CB400/500, CBR250R, CBR600F/900RR, NR750, NTV650, NX250, PC800, RVF400R/750R, TRX450EX, VFR400/750, XL125V/650V, XL1000, VTR1000, TDM850

RR58-txt.jpg

 

Volgens mij moet dit gewoon gaan. Officieel is deze regelaar niet voor een 800, maar in principe doen ze allemaal het zelfde. Namelijk 3 fasen in (gele draden) en een + en - uit (rood en groen). Jij hebt waarschijnlijk 2 rode en groene draden. Deze zou je dan even bij elkaar in een connector kunnen maken en zo in de stekker plaatsen.

 

Hier nog een plaatje van de aansluitingen die jij volgens mij hebt:

regulator.png

 

Aansluitingen:

1 - Alle rode/witte draden

2,3,4 - Elk een gele draad

5 - Alle groene draden

 

De zwarte draad niet aansluiten

 

Succes er mee!

 

Gr, Kees

aangepast door _KC_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de nieuwe SR gemonteerd en voor de zekerheid ook maar de accu vervangen, ik ben nog ff terug geweest naar de motorwinkel en heb ze een print laten zien van model RR69, dit model kenden ze nog niet en ze zouden er over contacten met hun leverancier.

Ik ben van plan om ook maar een Fan te monteren baat het niet dan schaad het niet.

Tijdens de montage van de Sr zag ik ook een beschadiging van de draadboom die naar de ECU loopt, op bijgevoegde foto is te zien waar de draadboom tegen het chasis heeft lopen schuren, gelijk maar de draadboom losgehaald en de tape eraf gepeuterd om de draden door te knippen en met prof. kabelverbinders te repareren, de hele boel weer dik ingetaped en voor de zekerheid een stuk tuinslang over de lengte doorgesneden en om de draadboom gewikkeld om deze te beschermen tegen schuren van het chasis, de draadboom uiteraard goed vastgezet met tie-rips.

Klaar......,niet dus. de accu gemonteerd lampjes erin, ff checke......knipper licht links achter deed het niet, weer die draadboom ontpellen en ja hoor, waar de draad van het alarm erbij komt zat een breuk. Dit weer netjes gesoldeerd en weer dik in de tape. Nu alles in orde voor ons weekeinde naar La Roche en Ardenne.

 

 

Is er eentje bang voor de regen (moet je ook maar niet op oude uitgedroogde banden rijden), dus weekeinde geannuleerd : :bugerit: :bugerit: :bugerit:

Hotel niet meer te annuleren dus compleet bedrag naar de knoppen.

 

post-3781-1247240024.jpg

aangepast door chris747
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eentje bang voor de regen (moet je ook maar niet op oude uitgedroogde banden rijden), dus weekeinde geannuleerd : :bugerit::bugerit::bugerit:

Hotel niet meer te annuleren dus compleet bedrag naar de knoppen.

zou ik mooi die een thuislaten en met de rest wel gaan. :worshippy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag, omdat het rondje Ardennen niet door ging :bawling: maar een rondje (200 K) Friesland gedaan met het vrouwtje achterop, ik denk als die SR het weer begeeft sta ik tenminste niet alleen langs de weg, hahahahaha.

Het vertrouwen was een beetje weg in me viffer, maar ik moet zeggen dat het na dit lekkere ritje wel weer terug is, geen centje pijn. ik overweeg wel om een Fan en een voltmeter te installeren zodat ik de SR in de gaten kan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag, omdat het rondje Ardennen niet door ging :bawling: maar een rondje (200 K) Friesland gedaan met het vrouwtje achterop, ik denk als die SR het weer begeeft sta ik tenminste niet alleen langs de weg, hahahahaha.

Het vertrouwen was een beetje weg in me viffer, maar ik moet zeggen dat het na dit lekkere ritje wel weer terug is, geen centje pijn. ik overweeg wel om een Fan en een voltmeter te installeren zodat ik de SR in de gaten kan houden.

 

Nou daar kom ik niet eens aan toe dus, weer die Kl%@t!!!^&*(((()))))))e,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,aaaaaaaaaaargh SR (RR58) stuk.

lekker een stukje aan het toeren met het meiske achterop, lekker door de beemster en opeens als ik een bocht indraai scheidt ie er mee uit, ik direct proberen te starten ik voelde de bui al hangen.

Alle lampjes deden het wel en de startmotor draaide een beetje rond maar niet genoeg om de motor te starten. Ik wist het direct die (.............................) SR weer stuk, wat een rot ding zeg.

Dan maar ff aanduwen met z'n 2eën in de 2e versnelling en gaan maar weer zo snel mogenlijk naar huis, in die rit van +/- 50 km moesten we nog 5 keer aanduwen en het werd er niet beter op, me nieuwe accu zal het niet leuk gevonden hebben het werd steeds minder de lampjes maar uitgelaten (het werd al schemerig), jaja ik weet het voor al die tegmoet komende flitsers, ik had pech met me SR.

In het dorp aangekomen was de pap echt op en met een schaamrood op de wangen werd de vfr de straat ingeduwd en treurig in de schuur geparkeerd.

 

Morgenochten de accu maar ff aan de druppellader en dan s'middags maar eens gaan meten om uit te sluiten dat me dynamo niet de geest heeft gegeven maar ik voel aan mijn grote teen dat he toch weer die sr is. Zeker ook ff terug naar de motorwinkel want na 300 km een sr afschrijven pik ik niet.

Meteen maar voor de RR69 gaan.

 

 

Ga slapen, ben boos..... :bugerit:

 

 

Chris

aangepast door chris747
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey daar ben ik weer,

 

Het heeft ff geduurd, druk aan het sleutelen geweest ;););)

Toch de stator stuk, ik heb een nieuw draadje uitgerold om te polsen of er meerder mensen ervaringen hebben met de door mij gemonteerde stator (Electrosport).

Meteen maar de SR op een alu plaatje gemonteerd met 2 koel lichaampjes uit een oude pc eromheen geknutseld, de accu heeft het gelukkig overleeft dus nu is hele zaakje op stroomgebied wel vervangen.

Ben alleen het vertouwen toch wel weer kwijt na de 2e x ellende, eerst maar wat k's in de buurt maken ( ronde 100k om de kerk) :(:(:(

 

 

Groetjes,

 

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Hi,

 

Ik heb nu dezelfde SR als jij (579-12). Volgens internet komt deze uit een zwarte vogel. Heb bij David Silver een 689 besteld. Dat is een zevendraads SR. Bij mij loopt via een knutsel oplossing de 8e zwarte draad naar de andere kant van de motor.

 

Grtz,

 

Very Fast Relaxin'

 

Nou, ik heb veel doorgelezen maar snap het nu ook even niet meer.

 

Vandaag trok ik op bij het stoplicht...toen dacht ik he....dat was raar, net of ie even inhield. Daarna bij het volgende stoplicht stilstaan en na een stotter plop, motor uit......ga er vanuit dat het de SR is.

 

Maar, welke moet ik nou hebben??? Ik heb ook de 579-C-12 (dus met 8 draden). Want jij hebt het over een knutsel oplossing met de zwarte draad.........

 

Is deze nou goed: David Silver?

 

Liefst heb ik gewoon een nieuwe SR met de aansluitingen die ik er nu ook op heb (dus 8 draads). Iemand het verlossende antwoord?

aangepast door PukVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...