Ga naar inhoud

Lakstift of spuitbus verf voor VFR750F rood 1990


tino
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Zijn er misschien mensen onder ons die weten of er ergens lakstiften of spuitbussen te koop zijn in de juiste rode kleur voor de VFR750 F van 1990 (RC36)?????

 

Tankx,

 

Groeten Tino.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Japarts levert alle kleuren.

 

Da's mooi, dank je wel.

 

Nu heb ik alleen nog het probleem dat ik niet het originele kleurnummer of kleurnaam van mijn VFR weet.

Waar kan ik dat vinden? of weet iemand het........ Op het typeplaatje dat op het frame zit zie ik geen kleur vermeld staan.

 

Het is de originele rode kleur van de VFR750 RC36 '90 - '93

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Groet, Tino

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is zit er onder de buddy een sticker met daarop een nummer R-157. Dan is dat het nummer van Italian Red.

Ik weet alleen niet of die kleur ook werd gebruikt in dat bouwjaar.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok top, dan weet ik genoeg en ga ik even bij jappart kijken of ik wat kan bestellen!!

 

Bedank voor jullie reacties............

 

Groet Tino.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok top, dan weet ik genoeg en ga ik even bij jappart kijken of ik wat kan bestellen!!

 

Bedank voor jullie reacties............

 

Groet Tino.

 

Denk er wel aan dat Italian Red een drie lagen systeem is!

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleur bestaat uit een dekkende laag rood, daarover een transparante laag met een vrij donkere maroon kleur.

Deze twee worden af gelakt met een blanke lak

Dit wordt normaliter alleen bij metallic / parelmoer kleuren gebruikt, maar de R-157 is een uitzondering.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is de kras/plek die je wil kleuren? Aangezien je o.a. vraagt om een lakstift lijkt me dt het om wat krasjes gaat en dan hoef je je geen zorgen te maken over drie lagen lakstiftsystemen :D De Honda dealer heeft ze ook nog wel eens of kan ze bestellen. Hier is ook wel eens een lakstiftje voorbijgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze beide liggen, kan ze wel naar je toesturen, of mee nemen naar een sleuteldag (als je daarop wilt wachten).

Ik heb ze van japparts (rood italian red en transparant).

Helaas is het niet erg exact, iets wat me al eerder, met een andere motor, is overkomen waarvoor ik ook een lakstift bij japparts heb gehaald. . .

Dit was dus echt de laatste keer . . .

Voor echte perfectie, zou ik zeker niet bij Japparts bestellen, maar bij de honda dealer langs gaan. (spuitbus kun je trouwens ook bij halfords bestellen, en die is wèl goed).

Succes!

 

Ik hoor het wel.

 

 

GV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om twee dingen eigenlijk.

 

1. het wegwerken van een paar kleine krasjes.

 

2. het in kleur spuiten van een seatcover die ik heb weten te bemachtigen. deze was origineel rood maar de vorige eigenaar heeft hem zwart gespoten. :oops:

 

Ik ga nog wel proberen om de zwarte verflaag te verwijderen zodat ik een rode ondergrond heb.

 

Wel goed om wat ervaringen te horen over de echtheid van de kleur. Misschien moet ik dan toch ook even bij de dealer en Halfords informeren naar de mogelijkheden.

 

Uiteraard houd ik me aanbevolen als iemand nog een originele rode heeft liggen!!!!! Dat scheelt me natuurlijk een hoop werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2. het in kleur spuiten van een seatcover die ik heb weten te bemachtigen. deze was origineel rood maar de vorige eigenaar heeft hem zwart gespoten. :oops:

Dit ga je absoluut niet redden met een ander laksysteem. Tenzij je kleurverschil voor lief neemt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een drie lagen systeem heb je weinig last van verschieten van de kleur, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

De combinatie van basislak en blanke lak is juist om de benodigde kwaliteiten van de laklaag uit elkaar te halen.

De basislak hoeft alleen maar te kleuren en verder niets, terwijl de blanke lak laag enkel en alleen glans en bescherming hoeft te bieden.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...