Ga naar inhoud

Onregelmatig stationair toerental


tsien_bier
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na behoorlijk wat onderhoud aan mijn VFR (RC 36-I 1990) vandaag bezig geweest met het synchroniseren van de carurateurs. Eén ding maakt het heel erg lastig. De motor loopt stationair zeer onregelmatig (1500 -2500 toeren). Dit is bij een warme motor. De stelschroef voor het stationaire toerental staat helemaal in (kan dus niet lager). Heb toch zo goed mogelijk geprobeerd het geheel te syncen. Dit is aardig gelukt maar het is moeilijk af te lezen met het heen en weer gaan in toeren.

 

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn. Carburateurs zijn van de motor geweest tijdens het checken van de klepstelling. De motor had dit voorheen niet.

 

Alvast bedankt voor de reactie.

 

Groeten,

 

Klaas Tjibbe

aangepast door tsien_bier
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Gouden Regel bij een te hoog stationair toerental is een vacuum lek tussen gasklep en motor.

Dik kans dat er ergens een slangetje af ligt of gescheurd is.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een lekkend inlaat rubber. Spuit even wat remmenreiniger of wd 40 ofzo bij de carbs. Als de motor meteen sneller stationair begint te lopen, heb je ergens een lek zitten.

controleer ook of de klemringen van de rubbers wel aangedraaid zijn, ik heb al meerdere motoren onder handen gehad, waarbij dit niet het geval was.

 

 

Edit: Als de carbs er af zijn geweest, durf ik er op te wedden, dat ze er niet goed op zitten en valse lucht trekken.

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult ook FF wat meer info moeten geven ... heb je de carbs zelf ook uit elkaar gehad ? zoniet dan is er wellicht vuil gaan zweven en heb je kans op verstoppingen .... legio oorzaken aan te geven !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie reactie.

 

Kleppen zijn niet gesteld, was niet nodig hier kan het dus niet aan liggen. Ook de carbs niet uit elkaar gehaald, kan geen vuil bij gekomen zijn. Weet nu aan de hand van de tips wel waar ik het moet gaan zoeken. Carburateur is wel van het blok af geweest maar heb deze serieus terug geplaatst. Alle slangklemmen ook weer aangedraaid. Zal volgend week alsnog weer gaan checken of dit goed is gegaan. Laat wel weer van mij horen.

 

Groeten,

 

Klaas Tjibbe

aangepast door tsien_bier
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eindelijk de tijd gehad om er iets aan te doen. Kon zo op het eerste gezicht niets vinden. Carbs er weer afgehaald en opnieuw gemonteerd. Na het plaatsen van het luchtfilter opnieuw getest. Nu is het goed. Gelijk carbs gesynct en de rest opgebouwd. Vanmiddag eerste ritje van het jaar gemaakt.

 

Bedankt voor de tips trouwens.

 

KTK

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...