Ga naar inhoud

YSS achterschokbreker + veer


boertjes
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik bij SO Products in Bornerbroek geweest om een nieuwe schokbreker met veer te bestellen. Omdat de schokbreker die ik nu heb aardig aan het overlijden is en dit nu ook begin te merken werd het (jammergenoeg) toch tijd. Mijn keus is gevallen op een YSS. Volgens de beste man die er werkt zijn de verschillen tussen WP en YSS minimaal. De reden dat ik ook voor YSS gekozen wat namelijk het prijsverschil met de WP. Dit scheelt gewoon een kleine 100 Euro!!

 

mz302-265trc.jpg

 

Dit moet hem worden! :pompom: Tenminste...ongeveer. Weet niet zeker of dit een YSS is aangezien het plaatje van een Japanse site komt maar hij lijkt er akelig veel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gezien de instelmogelijkheden van deze veer, denk ik dat je een goede keuze hebt gedaan, laat hem door je leverancier ook gelijk instellen op jouw gewicht, dan heb je er extra plezier van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kosten ook meespelen, dan heb je ook nog Hagon, die levert een instelbare monoshock voor 375.

Ik rij daar al weer de nodige jaren naar alle tevredenheid mee. De mijne is na een lekkage een keer gereveiseerd voor het bescheiden bedrag van 65 euro.

Na het vervangen van mijn originele Honda veer, kende ik mijn motor niet meer terug, het reed allemaal veel prettiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mooi zo Jeroen, kun je hem er onder klussen! Niet rijden dus morgen? :lol:

 

Succes, we horen graag je ervaringen en verwachten een how-to uiteraard.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja wel rijden morgen. Ik knutsel em er ergens deze week onder. Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe ie zich laat rijden. En de how-to...komt goed!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de schokbreker zit er onder hoor!! Allejezus wat een klus! Het probleem zit zo:

 

Foto-MKAW44SP-D.jpg

Het probleem is dus dat je dat rare friemeltje van de veervoorspanning aan je originele schokbreker hebt zitten. Deze krijg je dus noooooooooooit ONDER de motor vandaan. Dus motor uit elkaar, accubak los...dachten we dus. Geen accubak. Spatbord en accubak is 1 geheel. :bugerit:

 

na een hoop gepier en geouwehoer eindelijk een stap verder, de oude was er uit! Kijk en huiver zelf hoe de oude er aan toe is...

 

Foto-7RKZWSJ6-D.jpg

De olie wat je ziet is niet van de Pro-oiler, dit is alleen maar vieze bende wat in de loop der tijd uit de schokbreker is gekomen.

 

Tijd voor de montage van de nieuwe!!

 

Foto-643DV3U7-D.jpg

Hier zit ie alleen nog maar aan de bovenkant vast, de onderkant was het makkelijkst als de hevel uit elkaar haalde, ook met het verwijderen van de oude om toch iets meer ruimte te creëren.

 

Foto-PDWC6DPQ-D.jpg

Owh ja...mijn persoonlijke monteur van vandaag :P

 

Foto-VCMDXLP4-D.jpg

En dan natuurlijk het eindresultaat!!

 

Zo gauw ik wat meer tijd heb zal ik een how-to in elkaar draaien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, was toch nog een aardige klus zo te horen. Ondertussen ken je je motor bijna van binnen en buiten.

Knap werk Jeroen :ole:

 

ben erg benieuwd naar je rij-ervaringen!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de schokbreker zit er onder hoor!! Allejezus wat een klus! Het probleem zit zo:

 

[Het probleem is dus dat je dat rare friemeltje van de veervoorspanning aan je originele schokbreker hebt zitten. Deze krijg je dus noooooooooooit ONDER de motor vandaan. Dus motor uit elkaar, accubak los...dachten we dus. Geen accubak. Spatbord en accubak is 1 geheel. :bugerit:

 

Hier zit ie alleen nog maar aan de bovenkant vast, de onderkant was het makkelijkst als de hevel uit elkaar haalde, ook met het verwijderen van de oude om toch iets meer ruimte te creëren.

 

 

:1531: Dan had je geweten dat je de accu+ het halvebakje met wat er aan vast zit moest demonteren om de schokdemper via de boven zijde er uit te krijgen. Aan de onderzijde van de demper hoefde je alleen de bout van de demper zelf los te nemen.

Ik spreek uit ervaring, ik heb dat ding er nu twee keer uitgebouwd. de eerste keer voor revisie en de afgelopen keer voor een service beurt bij SO-products.

 

Het is een mooi dempertje, ben benieuwd naar de rij eigenschappen. Alles is beter dan geen demping zoals je dus eerst reed. Je had de oudedemper ook bij SO-products laten reviseren met een veer wissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook benieuwd naar de rij ervaringen!! Zit ook vol ongeduld te wachten op mijne van yss! heb voor de type met de 36mm zuiger gekozen omdat deze in Nederland gemaakt wordt en de wachttijd slechts een dikke week bedraagt!! (originele is om mee te verongelukken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...