Zomervakantie naar Noorwegen, Wie wil er mee ? |
Welkom Gast ( Inloggen | Registreer )
![]() ![]() |
Zomervakantie naar Noorwegen, Wie wil er mee ? |
17-08-2010, 19: 57
geplaatst
|
|
|
VFROC verslaafde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Forumlid Berichten: 5.318 Sinds: 08-11-2004, 12:31 Uit/Omgeving: Twentûh Forumlidnr.: 316 Ik heb 'n 94-97 VFR750 De mijne is:Rood |
Hoi Jan, Muggen hebben we niet echt gezien maar we hebben wel 1 keer een zwerm knutten meegemaakt in Kristiansund. Ik kan je vertellen dat je daar echt niet blij van wordt. Knutten komen met honderd tegelijk en blijven gewoon aanvallen. Die bewuste ochtend hadden we een recordtijd met het inpakken en wegwezen. De camping lag ook op zo'n 300 meter van een vliegveld waar met enige regelmaat (dikke) vliegtuigen en helicopters opstegen dus veel langer hadden we toch niet willen blijven daar. De temperaturen liepen uiteen van 6 graden boven nul (in een tunnel), 8 graden bovenop een berg, tot ruim boven de 25 graden op een hele mooie zonnige middag. Over het algemeen hebben we ook aardig wat regen gezien, vooral toen we bij Geiranger wegreden. Dik 90 kilometer in de stromende regen tot dat we een tankstation tegenkwamen. Dat was het lekkerste bakkie koffie ooit Op de foto's lijkt het allemaal erg mooi weer maar in Noorwegen kan dat op een dag heel snel omslaan in regen. En zo geschiedde ... En offroad hebben we alleen op de Peer Gynt Veien gereden. Bijna 55 kilometer gravel maar een weg die we echt niet hadden willen missen. Heel indrukwekkend. We hebben ook heel even overwogen om door te rijden naar de Noordkaap maar het schijnt niet eens een hele bijzondere ervaring te zijn. De weg er naartoe is grauw en grijs en de Noordkaap zelf is gewoon een 'punt' waar je een keer in je leven geweest moet zijn. Dat komt nog wel een keer als ik 60 ben en *kuche* *kuche* BMW rij. Als je nog meer wilt weten geef je maar een brul. Groeten, Stein Knuten En dus gemiddeld wel wat kouder en slechter weer dan in de bv de Dolomieten al kan het daar ook spoken natuurlijk. En idd, zo op de foto's hebben jullie allemachtig prachtig weer gehad, maar in de stromende regen foto's maken is eigenlijk ook geen optie Offroad rijden is dus mee gevallen en goed te doen daar, wel weer goed voor de bandenboer lijkt me Even gegoogled naar Peer Gynt Veien , maar dat lijkt me idd wel mooi rijden daar, alleen lijkt zo in eerste instantie de 1053hoogte niet zo indrukwekkend, maar het landschap en de uitzichten op zich maken dat wel weer goed lijkt me. Noordkaap heeft idd een naam, maar om daar nou 7000km voor te rijden......mwoah. Wel respect voor diegenen die het wel hebben gedaan! Tis een beste trip. Bedankt voor de info en veel plezier met het nagenieten van het avontuur. -------------------- VFRiendelijke groetuh,
Speedy, ____________ >120.000 km _____________ |
|
|
|
18-08-2010, 07: 01
geplaatst
|
|
|
Zeer ervaren rijder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Lid VFROC Berichten: 706 Sinds: 25-07-2006, 07:26 Uit/Omgeving: Veenendaal Forumlidnr.: 2.080 Ik heb 'n VFR800VTEC De mijne is:Zwart |
Dus ja je kunt lekke banden krijgen in Noorwegen. Dus voor de zekerheid, voor de motor altijd reparatieset meenemen en voor de auto een reserveband in Noorwegen. Klopt helemaal Bert, Ik heb alleen de indruk gekregen dat het geen specifiek noorse aangelegenheid is. -------------------- VFR 800 VTEC '07
Pro Oiler TT Rider v1 "Snelle-Jelle" gaas in het vooronder... Cruise Control LeoVince SBK Slip On Oval Evo2 Aluminium Come over to the dark side.......We have cookies |
|
|
|
18-08-2010, 08: 47
geplaatst
|
|
![]() Ervaren rijder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Lid VFROC Berichten: 336 Sinds: 22-10-2005, 00:17 Uit/Omgeving: Hoofddorp Forumlidnr.: 1.523 Ik heb 'n VFR800VTEC De mijne is:Rood |
alleen lijkt zo in eerste instantie de 1053 hoogte niet zo indrukwekkend, maar het landschap en de uitzichten op zich maken dat wel weer goed lijkt me. Vaak heb je op 1000 meter in Noorwegen hetzelfde gevoel als in de Alpen boven de 2000 meter. Kaal landschap geen bomen meer en alleen nog kleine vegetatie. Op 1500 meter aan het westen van Noorwegen lijkt het wel hetzelfde als 3000 in de Alpen, sneeuw, bevroren meren en bijna geen vegetatie meer. |
|
|
|
18-08-2010, 17: 58
geplaatst
|
|
|
Zeer ervaren rijder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Forumlid Berichten: 610 Sinds: 10-11-2003, 19:52 Uit/Omgeving: Rijkevorsel-B Forumlidnr.: 302 Ik heb 'n 98-01 VFR800 De mijne is:Groen |
Dat gevoel ken ik van in de Schotse Highlands. Je zit maar een paarhonderd meter boven de zee (die je nog maar net uit het oog verloren hebt) en je waant je al in het hooggebergte. Leuke foto's van een ongetwijfeld onvergetelijke motortrip naar Noorwegen!
-------------------- Groen is heerlijk exclusief !
|
|
|
|
Nieuwe berichten
![]() ![]() |
| Printversie | Het is nu: 05-09-2010 |