Ga naar inhoud

Klein probleempje


Trunks81
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal

 

Zal wel een rare vraag zijn nu heeft mijn nieuwe vfr een bok, Alleen het lukt me niet op hem op de bok te zetten.

Wat ik doe ik ga op de bok staan er probeer met mijn gewicht hem op de bok te krijgen, pak dan ook nog de buddy handle vast.

Wie heeft er tips ?

 

Groetjes Trunks81

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik sta altijd op de bok en dan pak ik de bevestiging van het stepje van de de duo passagier.

Zelfs nu de motor verlaagd is krijg ik hem er nog op, gaat wel iets moeilijker maar het lukt.

 

Suc6 met het uitvinden, kan je verder geen tips geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijding van middenbok naar beneden trappen. Raakt de bok de grond, de motor van achteren optillen en hard stampen op de middenbok trek intussen aan het stuur naar achteren. Doe dit nooit met nat weer!!!!Zoiets (gaat bij mij automatisch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

..... in mijn tijd werd dit op rijles geleerd en moest je dit kunnen wilde je afrijden .... tegenwoordig niet meer ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 750 van Miss_Jline had dat probleem ook. Zelfs ervaren bokkers klaagden erover. Later bleek de "voetsteun" van de bok krom te zijn waardoor bokken alleen met veel kracht kon gebeuren. Met een goede bok onder de motor is het een kunstje die je kunt oefenen. Met links hou ik het stuur vast en met rechts het ding waar het slot van de buddy in zit. Trap de bok op de grond en ga erop staan. Als je nu druk uitoefent (met je voet op de bok) en vervolgens met je rechterhand "trekt" dan moet het lukken.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

..... in mijn tijd werd dit op rijles geleerd en moest je dit kunnen wilde je afrijden .... tegenwoordig niet meer ????

 

4 jaar geleden ook nog.

Veeferin moest dat bij haar bijzondere verrichtingen ook nog doen, dat was juni vorig jaar.

 

Zoals HansM schrijft werkt het perfect. Goed doorduwen met je rechtervoet, dan gaat het bijna vanzelf.

 

beetje gewicht in de schaal leggen helpt altijd :worshippy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Idd toen ik vorig mijn avb examen deed was dat een onderdeel, En dat lukte me ook goed.

Motor was toen een ER-5, Mijn motor is niet verlaagd.

ik doe het zoals hansM omschrijft voeg er alleen nog een stapje aan toe controleer ook ofdat de motor op beide pootjes van de bok staat.

Want als dat niet zo is kan het ook zwaar zijn.

En ik gebruik ook mijn gewicht.

 

Oke niet goed gelezen, gebrukte de buddy hendel hem nu de duo steps gepakt, werkt perfect.

aangepast door Trunks81
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja heb het me ook maar laten vertellen...maar ja het is een van de grootste van Overijssel, dan is een beetje slagingspercentage inderdaad niet zo gek :P

Hebben ze daar niet ook die motoren zonder remmen zodat je geen noodstop hoeft te doen :D

Eindigt op runen zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey luitjes

 

Ik heb 3 maand geleden AVB examen gehad en daarbij hoef je je motor niet op de middenbok te zetten, alleen achteruit in een vak lopen en je motor op de zijstandaard zetten en uit de veren trekken.(zit ook geen middenbok op een cb500)

Op mijn vfr wel midden bok en heb er geen problemen mee, krijg hem er makkelijk op.

 

groetjes Arjan

aangepast door zwollecity
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...