Spring naar inhoud

Foto

SO Racing Achtervering

• Log in om te reageren
12 reacties op dit topic

#1 snickers

snickers

Gevorderde rijder

• Inactief
  • 41 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 06 juni 2010 - 18:18

Iemand ervaring met SO Racing achtervering?....dat zit namelijk op mijn motor alleen het is compleet nieuw voor me..

Ik heb het idee dat in de bochten de motor een beetje weg wil ''schuiven'', aangezien ik net nieuwe banden heb + lagers kan het daar niet meer aan liggen..dus moet dan haast wel de vering zijn.

Er zelf aan gaan sleutelen vind ik ook wel weer wat...xD

Sjors

Bijgevoegde Bestanden

#2 VFoRever

VFoRever

Vaker hier dan op de VFR

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4526 berichten
  • Geslacht:Niet ingevuld
  • Kies je type
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 06 juni 2010 - 18:42

Heb er geen ervaring mee. Wat ik op de foto zie, ziet er als nieuw uit! Dat zegt natuurlijk niet zoveel, maar misschien kun je proberen wat met de afstelling van de vering te doen en kijken of dat het euvel verhelpt. Als ik het goed heb is er op dit forum een "howto"over veerafstelling geplaatst. Even zoekfunctie gebruiken. Ga zelf ook nog even neuzen, want interessante materie.
Bas

#3 VFRikus

VFRikus

Rijdt als 'n natte krant

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12723 berichten
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 06 juni 2010 - 18:52

Ik weet niet hoeveel kilometers je nieuwe banden nu hebben, maar dat duurt even eer ze echt grip hebben.
VFRikus

#4 vroembert

vroembert

rc24 fanaat

• Motorator
  • 4171 berichten
  • Interesses:Motoren, techniek, fotografie, computers, kitebuggyen en tegenwoordig ook kitesurfen.
  • Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 06 juni 2010 - 18:55

http://wp-deutschlan....php?id=117&L=2

Hier kunnen ze je er wel meer over vertellen denk ik. Het zal een kwestie zijn van de boel op jouw gewicht en motor afstellen.

#5 snickers

snickers

Gevorderde rijder

• Inactief
  • 41 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 06 juni 2010 - 19:00

Ik weet niet hoeveel kilometers je nieuwe banden nu hebben, maar dat duurt even eer ze echt grip hebben.
VFRikus

Me banden hebben nu zon 700-800 kilometer gemaakt dus die moeten wel ingereden zijn, ik had het probleem ook met me oude banden.

Ik ga die link ff proberen boven jou want dat ziet er veelbelovend uit om alles af te laten stellen op me gewicht enzo.

E-mail gestuurd naar SO products of ik een afspraak kan maken zodat zei em afkunnen stellen op mijn gewicht e.d.

Nader info volgt.

Bewerkt door snickers, 06 juni 2010 - 19:26.

#6 picaroon

picaroon

Zeer ervaren rijder

• Inactief
  • 855 berichten
  • Interesses:Motor, IT, fotografie en goede films.
  • Ik heb geen VFR

Geplaatst 06 juni 2010 - 19:27

Geen ervaring met die specifieke achtervering, maar heb wel progressieve voorvering van SO. Bevalt erg goed en vind hun service ook prima.

#7 Sparky

Sparky

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1134 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 06 juni 2010 - 21:32

Mijn schokdemper is door hun gereviseerd en voorzien van een nieuwe vervangingsveer. Recentelijk is hij weer door hun geserviced.
Goede service verlenen ze. Ik zou er even een ritje naar hun maken en daar de boel juist af te stellen als je het zelf niet durft/kunt.

#8 V4 Rosso

V4 Rosso

Vaker hier dan op de VFR

• Lid VFROC
  • 2542 berichten
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750

Geplaatst 07 juni 2010 - 12:40

Ik heb ook een SO demper, weliswaar een emulsiedemper maar een prima ding. Werd perfect afgesteld aangeleverd.

#9 snickers

snickers

Gevorderde rijder

• Inactief
  • 41 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 07 juni 2010 - 15:36

Bericht terug gekregen...ik kan langs komen om hem door hun op me gewicht af te laten stellen en dat kost me 25euro.

Alleen routenet maakte me er niet blij over..:)
Reisduur:
1:18 u
Afstand:
109,2 km

Dus ik zal het eens moeten plannen in een rit gezamelijk met andere dingen die ik nog moet doen..xD

Is er heel toevallig niet iemand actief op dit forum die de vering ook kan instellen en dichter bij oldeberkoop woont dan SO-Products?.

In ieder geval bedankt iedereen voor de hulp/tips.

Groeten Sjors

#10 VFoRever

VFoRever

Vaker hier dan op de VFR

• Forumlid
  • 4526 berichten
  • Geslacht:Niet ingevuld
  • Kies je type

Geplaatst 07 juni 2010 - 17:06

Bericht terug gekregen...ik kan langs komen om hem door hun op me gewicht af te laten stellen en dat kost me 25euro.

Alleen routenet maakte me er niet blij over..:)
Reisduur:
1:18 u
Afstand:
109,2 km

Dus ik zal het eens moeten plannen in een rit gezamelijk met andere dingen die ik nog moet doen..xD

Is er heel toevallig niet iemand actief op dit forum die de vering ook kan instellen en dichter bij oldeberkoop woont dan SO-Products?.

In ieder geval bedankt iedereen voor de hulp/tips.

Groeten Sjors

25 euro is bijna voor niks! Tip: rij erheen(en weer terug) en neem ook binnendoorweggetjes. Duurt de rit wat langer, maar heb je een ideale testrit om je nieuw afgestelde vering te testen. Motorrijden is leuk; een paar uurtjes toeren is toch geen straf? Zeker niet als je fiets na een toertochtje perfect staat afgesteld, lijkt mij. Als je het door SO laat doen weet je meteen zeker dat het allemaal goed staat en ze kunnen ook zien of er evt. dingen nog niet helemaal in orde zijn.
Bas

#11 V4 Rosso

V4 Rosso

Vaker hier dan op de VFR

• Lid VFROC
  • 2542 berichten
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750

Geplaatst 07 juni 2010 - 18:55

Ik weet niet wat ze voor 25 doen maar het lijkt me dat je ervoor ook bij bv Ten Kate terecht kan.

#12 snickers

snickers

Gevorderde rijder

• Inactief
  • 41 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 07 juni 2010 - 18:59

Daar heb je gelijk in, kzal toch nog ff rond kijken of ik nog meer in die omgeving moet doen want dat scheeld altijd weer.

1.18 u is de snelste route..dus dan zal een tourritje al snel op 1.45-2 u uitkomen dus ik zal er gewoon ff een dagje vooruit moeten trekken.
Ik zal het wel laten weten als ik er langs ben geweest hoe hij nu rijd en of dat echt het probleem was

Gr, Sjors

25 euro is bijna voor niks! Tip: rij erheen(en weer terug) en neem ook binnendoorweggetjes. Duurt de rit wat langer, maar heb je een ideale testrit om je nieuw afgestelde vering te testen. Motorrijden is leuk; een paar uurtjes toeren is toch geen straf? Zeker niet als je fiets na een toertochtje perfect staat afgesteld, lijkt mij. Als je het door SO laat doen weet je meteen zeker dat het allemaal goed staat en ze kunnen ook zien of er evt. dingen nog niet helemaal in orde zijn.
Bas

#13 snickers

snickers

Gevorderde rijder

• Inactief
  • 41 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 07 juni 2010 - 19:01

Ze zouden de vering prezies afstellen op me gewicht, weet zelf ook niet echt hoe ze dat willen doen...maargoe dat weten hun vast beter..:)

0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers