Spring naar inhoud


verschil rc46 1 ste en 2de generatie


  • Log in om te reageren
5 reacties op dit topic

#1 Oud_daan n_*

Oud_daan n_*
  • Gast

Geplaatst 12 juni 2010 - 18:27

goede dag

ik wil een vfr gaan kopen
maar lees hier dat er verschil is
wat is dit en wat adviseren jullie me
ik ben op zoek naar het type rond bj 2000

alvast bedankt
daan

#2 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11205 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 12 juni 2010 - 18:53

Ik had je al een paar verschillen in je voorsteltopic gezet.
De RC46 is de 800Fi en de RC46-II (of B ) is de V-tec.
De V-tec is in 2002 op de markt gekomen dus hoe ver rond de 2000 zoek je?

Bewerkt door Deadly_Paradox, 12 juni 2010 - 18:54.


#3 Humaxy

Humaxy

    Ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 279 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Achterhoek
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 12 juni 2010 - 18:58

Als je de RC46 bedoelt tussen 98/99 en 2000/2001 dan zijn dit enkele verschillen:

Een 98/99 model heeft condoom spiegels.
Een 98/99 heeft een handmatige 'choke', later is dit automatische geworden.
In Nederland waren de 98/99 modellen niet voorzien van een catalisator. Als je wel een catalisator
hebt zit er een stikker op de zijkant met iets van HEC3. Veel VFR's worden geimporteerd uit
Duitsland, Die hebben altijd een kat gehad.
Frame nummers: 98/99 modellen hebben oa WM (98) of XM (99) in het framenummer, 2000 heeft
YM erin en 2001 1M3.
Motornummers (links op het blok, vlak bij de achterschokbreker)
98 RC46E-2000001
99 RC46E-2200001
2000 RC46E-2300001
2001 RC46E-2350001
Model codes: 98 VFR800FI-W
99 VFR800FI-X
2000 VFR800FI-Y
2001 VFR800FI-1
Deze codes staan op de zgn mudguard, onder het zadel, ergens vrij ver aan de achterkant.

#4 Oud_daan n_*

Oud_daan n_*
  • Gast

Geplaatst 12 juni 2010 - 19:06

de vtec is toch met de uitlaten onder de kont (weerskanten 1)
of is dat geen rc 46 meer
in zoverre ben ik nog een leek
en kan het pk verschil dan te maken hebben of je een catalisator hebt of niet
want dat had ik namelijk al gezien dat er pk verschil is maar kreeg geen duidelijk beeld hoe het zit

#5 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11205 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 12 juni 2010 - 19:17

De V-tec is ook een RC46 maar dan de RC46-II, dit om het makkelijk te houden.
De RC46 is er ook weer in 2 uitvoeringen zoals 2 posts eerder beschreven maar vreemd genoeg is het geen RC46, RC46-II en RC46-III dus ik denk dat je het moet zien als RC46, RC46-I en RC46-II voor respectievelijk de 800Fi '98-'99, 800Fi '00-'01 en de V-tec '02 - heden met een paar detailwijzigingen in 2005 waarbij de V-tec net meer bij 7000 toeren inschakeld maar bij 6600 toeren, het VFR logo op de kuip 3D is geworden en de knipperlichten vervangen zijn voor blanke glaasjes met oranje lampjes erin (en een andere fitting zodat ze niet 1 op 1 over te zetten zijn op oudere modellen :angry:

#6 Mario

Mario

    Gevorderde rijder

  • Inactief
  • 74 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Achterhoek
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Groen

Geplaatst 13 juni 2010 - 20:10

de vtec is toch met de uitlaten onder de kont (weerskanten 1)


Klopt.. ;)
zoiets geloof ik van nieuw naar ouder

Geplaatste Afbeelding

Geplaatste Afbeelding

Geplaatste Afbeelding


0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers