Ga naar inhoud

verschil rc46 1 ste en 2de generatie


Gast daan n
 Delen

Aanbevolen berichten

goede dag

 

ik wil een vfr gaan kopen

maar lees hier dat er verschil is

wat is dit en wat adviseren jullie me

ik ben op zoek naar het type rond bj 2000

 

alvast bedankt

daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had je al een paar verschillen in je voorsteltopic gezet.

De RC46 is de 800Fi en de RC46-II (of B ) is de V-tec.

De V-tec is in 2002 op de markt gekomen dus hoe ver rond de 2000 zoek je?

aangepast door Deadly_Paradox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de RC46 bedoelt tussen 98/99 en 2000/2001 dan zijn dit enkele verschillen:

 

Een 98/99 model heeft condoom spiegels.

Een 98/99 heeft een handmatige 'choke', later is dit automatische geworden.

In Nederland waren de 98/99 modellen niet voorzien van een catalisator. Als je wel een catalisator

hebt zit er een stikker op de zijkant met iets van HEC3. Veel VFR's worden geimporteerd uit

Duitsland, Die hebben altijd een kat gehad.

Frame nummers: 98/99 modellen hebben oa WM (98) of XM (99) in het framenummer, 2000 heeft

YM erin en 2001 1M3.

Motornummers (links op het blok, vlak bij de achterschokbreker)

98 RC46E-2000001

99 RC46E-2200001

2000 RC46E-2300001

2001 RC46E-2350001

Model codes: 98 VFR800FI-W

99 VFR800FI-X

2000 VFR800FI-Y

2001 VFR800FI-1

Deze codes staan op de zgn mudguard, onder het zadel, ergens vrij ver aan de achterkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vtec is toch met de uitlaten onder de kont (weerskanten 1)

of is dat geen rc 46 meer

in zoverre ben ik nog een leek

en kan het pk verschil dan te maken hebben of je een catalisator hebt of niet

want dat had ik namelijk al gezien dat er pk verschil is maar kreeg geen duidelijk beeld hoe het zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

De V-tec is ook een RC46 maar dan de RC46-II, dit om het makkelijk te houden.

De RC46 is er ook weer in 2 uitvoeringen zoals 2 posts eerder beschreven maar vreemd genoeg is het geen RC46, RC46-II en RC46-III dus ik denk dat je het moet zien als RC46, RC46-I en RC46-II voor respectievelijk de 800Fi '98-'99, 800Fi '00-'01 en de V-tec '02 - heden met een paar detailwijzigingen in 2005 waarbij de V-tec net meer bij 7000 toeren inschakeld maar bij 6600 toeren, het VFR logo op de kuip 3D is geworden en de knipperlichten vervangen zijn voor blanke glaasjes met oranje lampjes erin (en een andere fitting zodat ze niet 1 op 1 over te zetten zijn op oudere modellen :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...