Ga naar inhoud

Aftermarket zadels


HansM
 Delen

Aanbevolen berichten

In een voorsteltopic werd vrij snel overgegaan naar het onderwerp zadels. Wat de een geweldig vind zitten is voor de ander vragen om problemen met het zitvlees na een bepaald aantal kilometers. Ik had dat probleem ook met mijn VFR800Fi en heb dat opgelost door het plaatsen van een Corbin zadel, maar er is meer mogelijk. Sargent heeft een zadel voor de VFR en VFRikus heeft een zadel laten maken. Zo zal er vast meer mogelijk zijn.

 

Doel van dit topic is het tonen van zadel alternatieven voor alle VFR modellen.

 

pict01.jpg

pict02.jpg

pict03.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kan hierbij vermelden dat het zadel van de 36-1 mij op lange afstanden altijd tot volle tevredenheid heeft gediend. Die van de 36-II is beduidend dunner waarbij je dan ook eerder de bodem voelt en het houtenkonteffect niet lang op zich laat wachten. Nou heb ik al niet teveel zitvlees dus een evt. vervanging zou niet tot de onmogelijkheden behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hierbij vermelden dat het zadel van de 36-1 mij op lange afstanden altijd tot volle tevredenheid heeft gediend. Die van de 36-II is beduidend dunner waarbij je dan ook eerder de bodem voelt en het houtenkonteffect niet lang op zich laat wachten. Nou heb ik al niet teveel zitvlees dus een evt. vervanging zou niet tot de onmogelijkheden behoren.

En uiteraard zijn die zadels niet uitwisselbaar. Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in verband met mijn geringe hoeveelheid zitvlees, welk afgelopen jubileumweekend weer eens duidelijk was,

ben ik op jacht gegaan naar een Corbin zadel op basis van ervaringen en reviews van zowel clubleden als elders op het grote wereldwijde web.

 

Ik ben inmiddels geslaagd :pompom: en ga morgen eventjes proefzitten,

komende tijd zal ik het gaan 'inrijden' en zal jullie op de hoogte houden van de bevindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

komende tijd zal ik het gaan 'inrijden' en zal jullie op de hoogte houden van de bevindingen.

En foto's plaatsen natuurlijk... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel hij uiteraard niet objectief is was mijn zadel maker niet erg onder de indruk van de kwaliteit van de Corbin ten op zichte van zijn eigen werk. Zijn zadel is ook voorzien van een beetje meer een pan vorm en de dikte van het vulschuim is wat groter, maar het zit hem vooral in de stugheid van dat schuim, want op het moment dat je zitbeenderen door de vulling heen de basis gaan raken krijg je de beroemde houten kont.

Net als Blue ben ik ook niet voorzien van veel zit vlees en ik wilde na anderhalf uur rijden op het standaard zadel er altijd graag even af.

Dat gaat nu een stuk beter.

Ik had in eerste instantie ook mijn oog laten vallen op een Corbin, maar gebruikt kom je ze weinig tegen en om hem nieuw te kopen zonder proefrijden werd mij gezien de kosten net even te gek, vandaar dat ik er een heb laten ombouwen door Viking Seats.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuw te kopen zonder proefrijden werd mij gezien de kosten net even te gek, vandaar dat ik er een heb laten ombouwen door Viking Seats.

VFRikus

 

 

Maarrrrrrrrr

 

waar moet je dan aan denken ???

 

Bert Budget

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kun je dat allemaal lezen en zien!

Ik heb bewust gekozen voor een simpel zadel met een anti slip bekleding, maar als jij hem oranje met groene sterretjes wil dan kan dat bij hem ook. :lol:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de prijs van het zadel van VFRikus verbazingwekkend voor een handgemaakt zadel. Ziet er zeer strak en professioneel uit. Daar ben je toch gauw een dagje mee bezig om het te maken, denk ik? Materiaal is ook niet van wegwerpkwaliteit zo te zien. Ik maak nog niet erg lange ritten en zit (daardoor)nog prima op het originele zadel, maar voor dat geld een dergelijk zadel naar eigen wensen ga ik zeker overwegen als de botten pijn gaan doen. Ik kwam laatst op het net een andere zadelbouwer tegen, maar die was beduidend duurder, dacht ik. Ga nog even kijken of ik die site nog kan vinden.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De Zadels van Rayz worden op het GS forum helemaal de hemel ingeprezen (zoals ik doe met corbin ;) ), maar de prijzen zijn nog geheimer dan de waarheid over Area 51. De enige manier om te weten wat en Rayz zadel gaat kosten is een offerte aanvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik mijn tweedehands Corbin tegenkwam heb ik ook aan Rayz gedacht. Ik meen dat Tjurskallig daar ook een keer een zadel heeft laten (ver)bouwen en er wel tevreden over was. Misschien dat hij daar zelf nog iets over kan vertellen.

 

Een ander alternatief wat ik heb overwogen is Top Sellerie. Hier lever je je originele zadel in, wat vervolgens naar wens door hen opnieuw wordt gevuld en bekleed. Ze hebben ook regelmatig aanbiedingen: zadels die op voorraad zijn, misschien omdat ze door de originele besteller toch niet zijn afgenomen of zo. Die zijn dan relatief goedkoop. Ik heb een paar keer op het punt gestaan om met ze in zee te gaan, maar op mijn mails met vragen (over materialen en dergelijke) werd nooit gereageerd. Dat wekt bij mij dan weer geen enorm vertrouwen :glare:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zadel erop gezet en ok even proefgezeten.

zitvlak is duidelijk breder, dus het gewicht wordt beter verdeeld ober het zitvlak.

 

de komende weken zal ik het eens gaan inrijden.

 

post-2096-1278245996.jpg

 

post-2096-1278246006.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...