Ga naar inhoud

Vervangen Koplamp 800FI


 Delen

Aanbevolen berichten

Allen,

 

Ligt het aan mij of zijn de koplampen van de 800 FI gewoon slecht te benaderen om de koplampen te vervangen.

Het lijkt wel of die motor in elkaar is gezet door kleine Japanse handjes. Ik kom er wel bij met mijn europees formaat handjes, maar ik heb op de één of andere manier onvoldoende ruimte om de twee drukpuntjes aan de zijkant van de aansluiting in te kunnen drukken.

 

Heeft iemand nog adviezen voor mij om er bij te komen, ZONDER het plastic aan de voorkant te verwijderen?

 

Alvast bedankt voor de tips...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is lastig, maar wel te doen. Met de zijkappen er af gaat het een heel stuk beter.

Overigens is het vergeleken bij de gemiddelde hedendaagse auto nog kinderspel. :wall:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag eens bij me komen om mijn grootlicht van de vtec te vervangen :) De onderste lukt nog net met veel gewurg, de bovenste lukt echt niet zonder het kuipwerk los te halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

"gewoon" het stuur en kant op draaien en dan met een hoop gekloot en een beetje op de tast en een beetje met zicht is het idd wel te doen maar niet echt heel makkelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rikus,

 

Heb jij ook nog een tip om de drukpuntjes in te kunnen drukken.

Volgens het instructieboekje zitten er aan de zijkant van de stekker voor de stofkap twee drukpuntjes die ik moet kunnen indrukken.

Ik krijg het alleen met geen mogelijkheid voor elkaar.

 

Trouwens, bij de auto's die ik tot nu toe heb gehad, is het me tot op heden nog altijd gelukt om een koplamp te vervangen zonder al te veel moeite...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto ja tot nog toe maar bij sommige auto's moet je de koplamp demonteren of een accu of wat dan ook. Maar voor je viffer eerst de stekker gewoon lostrekken en dan voorzichtig de stofkap lostrekken (ik heb die drukpuntjes nog nooit gebruikt iig) en de rest is niet anders dan een auto behalve de ruimte dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch gewoon lostrekken? Volgens het instructieboekje moet ik toch echt iets indrukken, voordat ik de stofkap kan verwijderen.

We gaan vanavond / morgen wel weer verder puzzelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roodrunner: Jij hebt een VTEC en die heeft H-7 en dus ook een andere steker.

 

@CassiusZ: Steker gewoon aan de zijkanten flink inknijpen en dan een beetje heen en weer frunniken, dan springt hij wel uit de borging.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat probeer ik ook altijd voor ik een nieuw blik koop.

gewoon ff in de showroom kappie open en frunniken

 

mensen kijken wel ff dom, maar ik kan altijd verder

net zoals dat waardeloze reparatiesetje om een lekke band te verhelpen. doe mij maar gewoon een volwaardige band achterin

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...