Is het alweer zo ver? |
Welkom Gast ( Inloggen | Registreer )
![]() ![]() |
Is het alweer zo ver? |
19-07-2010, 08: 23
geplaatst
|
|
|
Gevorderde rijder ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Lid VFROC Berichten: 173 Sinds: 13-01-2009, 19:04 Uit/Omgeving: Reuver Forumlidnr.: 3.538 Ik heb 'n 98-01 VFR800 De mijne is:Rood |
Beste mede-forum en VFROC leden,
na een heerlijk weekendje Eiffel en enkele honderden km probleemloos rijden, sluit je zo'n tripje vaak af op een terrasje nabij je thuisbasis. Zo gezegd zo gedaan. Een cola'tje en weer de motor op richting huis. Helaas,....geen reactie van mijn VFR800Fi bij het indrukken van de startknop.(had als laatste stuk een stuk van ca. 120km autobahn gereden) Dat wordt dus duwen (is maar een km of zo)... bepakt en bezakt zo'n ding aanduwen wordt toch moeilijk denk ik. Thuis even de buddy eraf en heel even snel geluisterd/gekeken naar wat er gebeurde. (ik had nu echt even geen zin om weer alles te gaan doormeten). Nog een 3 maanden geleden een nieuwe SR + accu erin, dus je zou verwachten dat die het wel even volhouden. In tegenstelling tot de vorige keer hoorde en zag ik nu een of ander relais "ratelen" bij het indrukken van de startknop. Helaas ben ik echt een leek op electra-gebied, vandaar dat ik hier even een foto'je post om erachter te komen wat dit elementje voor z'n rekening neemt.(de 30A zekering die hierin zit is overigens niet stuk) Gezien het feit dat de tripteller en de klok weer ge-reset waren. ben ik bang dat ik de boosdoener al op het spoor ben. Dit constant schakelende/ratelende relais, was de vorige keer echter niet bij de symbtomen. Wellicht dat hier mensen zijn die me zo uit de losse pols kunnen vertellen waar ik het nu weer moet zoeken. Ik kon me gisteren betere afsluiting van een dergelijk weekendje bedenken. ![]() Alvast dank voor jullie reacties, Roel -------------------- Done: Spyball alarm/Givi topcase/K&N airfilter
Wishlist: Double Bubble screen/Garmin/paintjob wheels/Progressive springs |
|
|
|
19-07-2010, 08: 39
geplaatst
|
|
|
Gevorderde rijder ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Forumlid Berichten: 233 Sinds: 21-04-2010, 09:25 Forumlidnr.: 4.145 Ik heb 'n 94-97 VFR750 De mijne is:Groen |
In tegenstelling tot de vorige keer hoorde en zag ik nu een of ander relais "ratelen" bij het indrukken van de startknop. Helaas ben ik echt een leek op electra-gebied, vandaar dat ik hier even een foto'je post om erachter te komen wat dit elementje voor z'n rekening neemt.(de 30A zekering die hierin zit is overigens niet stuk) klapperend startrelais, wordt veroorzaakt doordat de boordspanning daalt zodra het relais inschakelt, waardoor het relais zijn bekrachtiging verliest, boordspanning stijgt weer iets, relais bekrachtigd weer, boordspanning daalt, enz enz, enz. de verdachte is inderdaad de SR. |
|
|
|
19-07-2010, 09: 12
geplaatst
|
|
![]() VFR rijder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Forumlid Berichten: 1.553 Sinds: 23-05-2006, 16:05 Uit/Omgeving: Twente Forumlidnr.: 1.935 Ik heb geen VFR De mijne is:n.v.t. |
heeft in eerste instantie te maken met een zwakke accu. Oorzaak hiervan kan een SR of dynamo probleem zijn.
-------------------- |
|
|
|
19-07-2010, 12: 01
geplaatst
|
|
|
Zeer ervaren rijder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Forumlid Berichten: 554 Sinds: 02-09-2009, 11:51 Uit/Omgeving: Overijssel Forumlidnr.: 3.849 Ik heb 'n VFR800VTEC De mijne is:Rood |
Zoals Paliasco al aangeeft, dat klikkende/ratelende geluid is een accu met een te lage spanning. Zelf al eens gehad met een accu van "slechts" 2 maanden oud. Was blijkbaar een maandag morgen uitvoering. Accu vervangen en geen problemen meer gehad. Accu aan de lader en dag erop eens kijken of waardes weer goed zijn. Indien de accu zelf goed is, SR of Dynamo (of beide) eens heeel goed gaan bekijken.
-------------------- Dreaming of my red Vtec - (To do; Rimstriping)
|
|
|
|
19-07-2010, 13: 36
geplaatst
|
|
|
Gevorderde rijder ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Lid VFROC Berichten: 173 Sinds: 13-01-2009, 19:04 Uit/Omgeving: Reuver Forumlidnr.: 3.538 Ik heb 'n 98-01 VFR800 De mijne is:Rood |
Dank voor de reacties,
ik ga maar weer eens aan de slag met de multimeter. Eerst eens kijken hoe lang de huidige SR erin zit, deze is een weekje vóór de nieuw accu vervangen, en ik denk zo'n 2 a 3 maanden geleden. Garnatiegevalletje zou mooi zijn. Wel frapant dat die dingen stuk gaan wanneer de motor in ruste is. De tripteller e.d. is echt pas ge-reset bij het uitzetten of bij het weer proberen te starten na een korte pauze. -------------------- Done: Spyball alarm/Givi topcase/K&N airfilter
|
|
|
19-07-2010, 16: 23
geplaatst
|
|
|
Zeer ervaren rijder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Forumlid Berichten: 554 Sinds: 02-09-2009, 11:51 Uit/Omgeving: Overijssel Forumlidnr.: 3.849 Ik heb 'n VFR800VTEC De mijne is:Rood |
Zolang de motor draait, wekt deze genoeg stroom op om alles aan de gang te houden (mits het niet de dynamo is) Zet je de motor uit, en wil je later weer starten. Dan zal al het vermogen vanuit de accu moeten komen. Indien de accu dan te leeg is, reset alles doordat de startmotor de laatste spanning opslokt. Is dus een gevolg van weinig vermogen in de accu. Zegt opzichzelf nog niks over de oorzaak hiervan. Kan accu zijn die stuk is, maar ook een dynamo die niet oplaat, de SR of zelfs iets geheel anders.
-------------------- Dreaming of my red Vtec - (To do; Rimstriping)
|
|
|
|
26-07-2010, 12: 15
geplaatst
|
|
|
Zaterdag maar even naar de motorboer gereden na een doormeet-sessie.
Uit de metingen bleek dat waarschijnlijk weer de SR naar z'n grootje is. Stator: 60v op alle draden bij 5000tpm. Accu onbelast: 12.8V Laadspanning: 12.3 volt. Diodetest. op een van de draden van de SR geen resultaat. Gelukkig zit de SR er paar enkele maandjes in waardoor het een garantiegeval kanm worden. Nu nog even een ventilatortje + alu plaat regelen en dan kunnen we weer knutselen. -------------------- Done: Spyball alarm/Givi topcase/K&N airfilter
|
|
|
30-07-2010, 08: 22
geplaatst
|
|
|
Gisteren motor weer opgehaald. Normaal doe je zoiets zelf, maar dit hebben de goed gedaan.
Nieuwe honda SR, en ze hebben zelf maar effe een alu plaat gefabriekt en achter de SR geplaatst. En dat alles onder garantie omdat de "oude" SR er pas 3.5 maanden op zat. Nu nog even een ventilatortje erop knutselen en rijden maar, het werd tijd. is er een bepaalde manier van aansluiten van een ventilatortje? + van het achterlicht? en zwart op massa? -------------------- Done: Spyball alarm/Givi topcase/K&N airfilter
|
|
|
30-07-2010, 16: 39
geplaatst
|
|
![]() Vaker hier dan op de VFR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Lid VFROC Berichten: 3.912 Sinds: 18-06-2005, 20:25 Uit/Omgeving: Aalsmeer/Culemborg Forumlidnr.: 1.311 Ik heb 'n 98-01 VFR800 De mijne is:Zilver |
Keurig verholpen onder garantie en ook nog meer werk. Netjes hoor. Ik haal als ik de plus ergens vandaan haal ook de min van het zelfde component weg maar dat is meer een gevoels kwestie dan dat het slecht is om de min gewoon ergens van een massapunt af te halen
-------------------- |
|
|
|
Nieuwe berichten
![]() ![]() |
| Printversie | Het is nu: 09-09-2010 |