Spring naar inhoud


Foto

windscreen vervangen vfr 1200 (kuipruit)

VFR1200F

  • Log in om te reageren
21 reacties op dit topic

#1 taaf

taaf

    Gevorderde rijder

  • Inactief
  • 24 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:BELGIE (bij aalst)
  • Interesses:alles wat met motoren te maken heeft
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 15 september 2010 - 22:26

Hallo vfr riders,

Graag had ik geweten of er soms iemand weet hoe je het kuipruitje vooraan moet demonteren aangezien je op een bepaalde plaats moeilijk kan poetsen en je dit hiervoor moet demonteren?

graag beschrijving aub?

NIEUW MODEL VFR 1200

THANKS TAAF



#2 VFRLoos

VFRLoos

    Hmm, vla met koeienvlekken

  • Forumlid ex-crew
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5069 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Locatie:Zoetermeer
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 15 september 2010 - 22:34

Ik niet Taaf, maar er lopen hier al wat 1200-rijders rond die het misschien wel weten.
Het is misschien verstandiger om je profiel aan te passen naar het model waarop je rijdt en waarover je vragen denkt te gaan stellen :)

#3 frank_b

frank_b

    Webmaster

  • Beheerder
  • 3113 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:De Veluwe
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 16 september 2010 - 05:42

Dat is geen klusje wat je zo even doet :glare:
Voor schoonmaken zou ik er niet aan beginnen

Volgens de manual :zucht: (van een engels topic)

If you thought this was going to be easy then you're in for a shock!

The manual says this is how to remove the screen.

1. Remove lower v cowl behind front wheel
2. Remove fairing (both sides)
3. Remove tank fairing (both sides)
4. Remove wing mirrors
5. Remove upper side fairing
6. remove nose cone (both sides)
7. remove windscreen

Kijk hier maar eens:

Topic on Bikersoracle

Hij heeft er een Puig ruitje opgezet, best aardig.

Geplaatste Afbeelding

#4 VTI.Daan

VTI.Daan

    Zeer ervaren rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPip
  • 844 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Uden
  • Interesses:wat denk je??
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 16 september 2010 - 07:26

1. Remove lower v cowl behind front wheel
2. Remove fairing (both sides)
3. Remove tank fairing (both sides)
4. Remove wing mirrors
5. Remove upper side fairing
6. remove nose cone (both sides)
7. remove windscreen

:blink:

Dus de halve fiets moet uit elkaar, en kuipwerk verwijderen is al een erg vervelend klusje bij de 1200 :wacko:


Maar het is de moeite wel waard zie ik, het ruitje staat erg mooi!! :wub:

#5 mover

mover

    VFR rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1812 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Dordrecht
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 16 september 2010 - 08:53

Allemachtig! Het lijkt wel of dit met iedere generatie ingewikkelder wordt... Op mijn 800, waar naast de spiegels ook eerst de kapjes aan de binnenzijde van de topkuip verwijderd moeten worden, vind ik het al veel werk. Op de 750 kon je nog gewoon overal vanaf de bovenkant bij :blink:

#6 Roodrunner

Roodrunner

    Vaker hier dan op de VFR

  • Motorator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4830 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Veendam
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 16 september 2010 - 09:23

Beetje voorzichtig buigwerk zou toch moeten kunnen?

Laat maar. Ik zie al waarom.

De schroeven zitten onder het kuipwerk.....
Maar zou je dan niet de zijkuip boven los kunnen maken en dan voorzichtig ombuigen? Of zit je dan met die dubbele kuip....

#7 frank_b

frank_b

    Webmaster

  • Beheerder
  • 3113 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:De Veluwe
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 16 september 2010 - 09:29

Ik zou er eens naar moeten kijken, ruitje is inderdaad de moeite waard, mooi ding.
En hij geeft ook een goede windgeleiding.

Die engelsman heeft er sowieso veel werk aan gedaan, zie de velgen, die zijn standaard zilver, hij heeft ze wit laten poedercoaten, subtiel detail, maar de hele bike oogt anders.

#8 VTI.Daan

VTI.Daan

    Zeer ervaren rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPip
  • 844 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Uden
  • Interesses:wat denk je??
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 16 september 2010 - 09:35

Die engelsman heeft er sowieso veel werk aan gedaan

Toch vind ik die uitlaat iets minder staan op zo'n bike, en ik mis nog steeds een duocover

#9 frank_b

frank_b

    Webmaster

  • Beheerder
  • 3113 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:De Veluwe
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 16 september 2010 - 10:42

Dat is mijn probleem ook de uitlaat, "oud model" uitlaat, helaas is er weinig anders te krijgen, alle merken houden dat model aan, jammer vind ik.

Corbin heeft ondertussen en zadel met seatcover maar die vind ik niet mooi :pompomdown: zal wel lekker zitten

Geplaatste Afbeelding

Geplaatste Afbeelding

#10 mover

mover

    VFR rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1812 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Dordrecht
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 16 september 2010 - 10:47

Wel handig, met zo'n opbergvak, maar niet mooi inderdaad. De lijn van de motor wordt erdoor bedorven :(

#11 Bluebird

Bluebird

    Bijdehand blauw vogeltje

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4380 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zutphen
  • Interesses:Motoren, etc.
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 16 september 2010 - 11:44

Allemachtig! Het lijkt wel of dit met iedere generatie ingewikkelder wordt... Op mijn 800, waar naast de spiegels ook eerst de kapjes aan de binnenzijde van de topkuip verwijderd moeten worden, vind ik het al veel werk. Op de 750 kon je nog gewoon overal vanaf de bovenkant bij :blink:


:popcorn:

#12 HansM

HansM

    Zeer ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 729 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Santpoort-Noord
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Donkergrijs

Geplaatst 16 september 2010 - 12:10

Allemachtig! Het lijkt wel of dit met iedere generatie ingewikkelder wordt...


Tja, vergelijk het maar met het vervangen van een koplampje van een Golf 1 en een Golf 5.

#13 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12736 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 16 september 2010 - 12:14

De Golf 6 word vast beter op dat gebied. Er is intussen op Europees niveau regel geving van kracht geworden over het vervangen van auto lampen.
Op zich is dat tekenend voor het probleem dat de politiek zich er op dat niveau mee moet bemoeien om het binnen de perken te houden.
VFRikus

#14 HansM

HansM

    Zeer ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 729 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Santpoort-Noord
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Donkergrijs

Geplaatst 16 september 2010 - 12:20

Op zich is dat tekenend voor het probleem dat de politiek zich er op dat niveau mee moet bemoeien om het binnen de perken te houden.


:offtopic:

Het is heel erg logisch dat de politiek zich ermee bemoeit. Hoe kun je anders een bekeuring uit laten delen voor een defecte lamp als de bestuurder technisch niet eens in staat is om het terplekke te herstellen? Jij bent immers ook niet 24*7 geopend voor iedereen met een defecte koplamp.... toch?

:focuski9:

#15 Bluebird

Bluebird

    Bijdehand blauw vogeltje

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4380 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zutphen
  • Interesses:Motoren, etc.
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 16 september 2010 - 12:34

:shit:

In deze tijden dat verkeersboetes met de helft worden verhoogd zou je eerder het tegenovergestelde verwachten. Een bekeuring voor defecte verlichting is zo uitgedeeld, zie zelf maar dat je die z.s.m. in orde krijgt.

:focuski9:



Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: VFR1200F

0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers