Spring naar inhoud


Foto

Vandaag een dagje bij AFS motorparts geweest!


  • Log in om te reageren
61 reacties op dit topic

#1 dude-nl

dude-nl

    VFR rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1216 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Waddinxveen
  • Interesses:Mijn zoontje Dylano
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 16 oktober 2010 - 16:54

Vandaag stonden er 2 dingen op de planning.
Voorband vervangen bij Frank en tegelijkertijd zou Hawk (Ramon van motor-forum) mijn zadel aanpassen.

Na een rit van ruim een uur en enorm veel tegenwind kwam ik aan bij AFS.
Ramon stond al op me te wachten dus die gaf ik meteen mijn zadel mee (zit vlak verbeteren, duo zit aanpassen en antislip bekleding)

Frank pakte mijn motor om hem op de brug te zetten en het eerste wat hij zei: Wat stuurt die zwaar!
Dat is een punt wat ik ook een een tijd dacht te merken maar was er inmiddels al aangewend (stom!).

Eerst de bandenspanning meten. 0,8 bar!!!!!!! Damn, schijnt mijn band dus langzaam leeg te lopen SCHAAM SCHAAM!
De banden die er onderlagen waren BT 020's. Aangezien alleen voor vervangen zou worden moesten we goed kijken welke band erbij paste. We hielden na overleg 2 banden over. de BT 023 en de Dunlop roadsmart.
Na het opsommen van de voor en nadelen ben ik toch op de dunlop uitgekomen (iets meer al weather band...)

Na alles vervangen te hebben en ik eigenlijk weer op pad kon wilde Frank toch voor de zekerheid mijn balhoofd lager controleren... En je raad het al... Naar de kl*te...
Zijn woorden: de ergste die ik tot nu toe heb meegemaakt...

Aangezien ik er toch was en ik toch nog moest wachten op mijn zadel vroeg ik of hij het lager had liggen en hoeveel werk (lees: geld) het was. Hij dacht 1,5 uur nodig te hebben maar had hem niet op voorraad. Na enig denken en puzzelen kwamen we erachter dat de CBR hetzelfde lager had en dat hij die wel had liggen.

Lang verhaal kort gemaakt:
met 2 man (frank en zijn zaterdaghulp Jelle) ruim 2,5 a 3 uur bezig geweest. Eerst wilde het oude lager niet los, toen wilde het nieuwe lager er niet in...
Inmiddels kwam Ramon binnen met mijn aangepaste zadel.

Inmiddels al na 3-en (ik was er om 10.45) kon ik vertrekken.

Man o man, wat stuurde de VFR ineens heerlijk, zo heb ik hem nog niet gekend. Het deed me denken aan mijn 1e puch maxi, wendbaar, lichtvoetig etc... Een genot om op te rijden...

Al met al, een lange dag maar met een fantastisch resultaat. Voel me echt weer een klein kind op de motor. Ik hoef ineens niet meer te werken in de bochten, alles gaat vanzelf, zonder moeite...
Zadel zit heerlijk. 1e ritje ermee voel ik duidelijk het verschil.

Frank, Jelle, Ramon. Bedankt voor het fantastische werk wat jullie hebben afgeleverd. Jullie hebben weer een klein ventje van me gemaakt.
Tip van de dag, vaker bandenspaning controleren en wanneer je denkt dat je motor niet soepel stuurt, laat hem dan nakijken...

Ondanks het meerwerk wat er aan het balhoofd lager zat heeft Frank me 1,5 uur laten afrekenen aangezien hij dat van te voren had gezegd. CHAPAUX!

Tip voor mensen die toch hun zadel willen laten aanpassen maar niet tegen de hoofdprijs:
Ik was 75 euro kwijt aan Ramon, dat was dus opvullen en vervangen van schuimpartijen, aanpassingen en opnieuw bekleden in kunstleer (geen speciale biezen ofzo.. gewoon standaard look zadel...)

groeten!
Een blije VFR rijder...

#2 VFRemco

VFRemco

    Zeer ervaren rijder

  • Inactief
  • 604 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Purmerend
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 16 oktober 2010 - 17:25

Leuk verhaal.
Ik heb ook de Dunlops eronder, heerlijke banden.
Ook van Frank eronder gekregen trouwens.
Laat iedereen maar zeuren over de MPR die dunlops rijden echt heerlijk!!

#3 VFoRever

VFoRever

    Vaker hier dan op de VFR

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4526 berichten
  • Geslacht:Niet ingevuld
  • Locatie:-
  • Kies je type
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 16 oktober 2010 - 17:27

Da's erg mooi allemaal! Ook wel zo veilig. Ben benieuwd naar het zadel en je ervaringen in de toekomst. Kun je van het zadel een foto plaatsen?
Veel plezier op je nieuwe motor!

#4 dude-nl

dude-nl

    VFR rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1216 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Waddinxveen
  • Interesses:Mijn zoontje Dylano
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 16 oktober 2010 - 18:13

het zadel is voor het oog nauwelijks veranderd aangezien het kleine aanpassingen zijn en in de zelfde kleur bekleed.

maar zal morgen eens een fot omaken, dan kunnen jullie de verschillen zoeken ;)

#5 Pim84

Pim84

    Gevorderde rijder

  • Inactief
  • 40 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Lochem
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Zwart/Paars

Geplaatst 16 oktober 2010 - 18:46

Sturen als een puch maxi kan ik nog niet direct een + punt vinden :oops:

Weet wel dat er van een set versleten banden naar een nieuwe sportieve set een 'eye-opener' is :P

#6 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12723 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 16 oktober 2010 - 18:47

Ja, maar in combinatie met nieuwe balhoofdlagers is het op het gevaarlijke af! Ik heb dat zelf ook een keer gehad en de eerste bocht naar links ging ik loei gevaarlijk binnen door.
VFRikus

#7 dude-nl

dude-nl

    VFR rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1216 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Waddinxveen
  • Interesses:Mijn zoontje Dylano
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 16 oktober 2010 - 18:56

Met mijn puchi vroeger kon ik platter door de bochten dan met mijn VFR :)

Misschien reed ik toen met meer risico dan nu :)

#8 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12723 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 16 oktober 2010 - 19:04

Dan zit je met je VFR bij lange na nog niet aan de limiet.
VFRikus

#9 dude-nl

dude-nl

    VFR rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1216 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Waddinxveen
  • Interesses:Mijn zoontje Dylano
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 16 oktober 2010 - 21:05

De VFR gaat toch echt niet platter dan mijn schakelpookje... ;)
Bij mijn puch waren de stepjes eraf :)

#10 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12723 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 17 oktober 2010 - 09:24

Nog schaamrand over op de voorband?
VFRikus

#11 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11398 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 17 oktober 2010 - 10:17

Nog schaamrand over op de voorband?
VFRikus


Om die kwijt te raken hoef je niet met de voetsteunen over de grond te gaan want ik heb meestal geen schaamranden op de voorband maar kom ook niet met de voetsteunen aan de grond.

#12 Dutchgixxer

Dutchgixxer

    Vaker hier dan op de VFR

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2672 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Friesland
  • Interesses:Motorrijden.
    Karpervissen.
    Sleutelen aan motoren.
    Verkoop met montage van motorbanden.
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 17 oktober 2010 - 10:21

Het is wel een goede graadmeter of er serieus gestuurd word :) Maar idd als je goed uithangt hoef je niet perse de step aan de grond te rijden.

#13 Erwin K

Erwin K

    Ervaren rijder

  • Inactief
  • 384 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Rotterdam
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 17 oktober 2010 - 10:26

Klinkt goed!! Jammer dat AFS zo ver weg is voor mij :(
Moet ook nog een keer m'n zadel opnieuw laten bekleden er zit een klein scheurtje in :(

#14 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11398 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 17 oktober 2010 - 10:27

Ik hang er ook niet als een aap naast en ik doe ook niet aan knee-downs maar dat is meer omdat ik de knie beperkt uitsteek wegens gebrek aan kneesliders op m'n textiel broek B)
Bij mij komt de slijtage aan de schaamranden vooral omdat ik laat (soms tot in de bocht) rem om druk op het voorwiel te houden ter compensatie van de gewichtsverdeling die ik nu heb met het superbikestuur en ik heb me laten vertellen dat dat late doorrremmen een oorzaak kan zijn van het missen van de schaamrand voor.
Maar wees niet bang.. serieus sturen doe ik zeker want ik ga liever snel dan plat door een bocht :P

#15 Antoine

Antoine

    VFR rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1266 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Den Haag
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 17 oktober 2010 - 11:31

Eerst de bandenspanning meten. 0,8 bar!!!!!!! Damn, schijnt mijn band dus langzaam leeg te lopen SCHAAM SCHAAM!

Zonder de moraalridder van het gezelschap uit te willen hangen, wordt ook bij de nieuwe banden de schaamrand al snel de bermrand met deze spanning. Nu alles weer in orde is en de VFR uitnodigt om grenzen op te zoeken is meer aandacht voor dit en andere veiligheidszaken wellicht op zijn plaats. Anders heb ik straks wel interesse in je zadel :whistle:


0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers