Ga naar inhoud

Ketting spannen, geen haaksleutel?


Qwerc
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zit met de volgende uitdaging.

De ketting moet gespannen worden, maar ik heb geen gereedschap setje.

Dus ook geen haaksleutel.

Twee vragen,

Waar kan ik zo'n haaksleutel een beetje voordelig kopen en

Welke maat heb ik nodig voor mijn VTEC.

 

In een gereedschap zaak kwam ik tot zo'n €50,- voor die sleutel maar dat vond ik iets te veel van het goeie....(was waarschijnlijk wel heel erg goed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de excenter een beetje gesmeerd loopt kun je de ketting met wat beleid ook met hamer en pen spannen, veel kracht mag het niet kosten....... er worden trouwens wel eens setjes op de bekende verkoopsites aangeboden of wie weet hier zelfs wel, lijkt me dan de beste optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er worden trouwens wel eens setjes op de bekende verkoopsites aangeboden, lijkt me dan de beste optie.

 

David Silver Spares heeft ze in de verkoop: link

Misschien is er ook iemand in de buurt die hem evt wil uitlenen of informeer eens bij een lokale motorsloop, misschien heeft die wel een compleet setje in de verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, bij Silver Spares had ik het ook reeds ontdekt.

Maar ja die rekenen weer verzendkosten.

Ik ga verder zoeken.

 

@Bluebird.

Tja tikken met een hamer durfde ik eigenlijk niet, maar misschien kan ik dat voorzichtig proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd voorzichtig want het is maar aluminium. Maar als het loopt zoals het hoort zou het geen probleem moeten zijn. Als het niet meteen meegeeft, gelijk stoppen. :closedeyes: Geldt trouwens ook voor noodgevallen, beter is natuurlijk de sleutel te pakken zien te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hondaman heeft een paar jaar geleden een aantal van die sleutels gemaakt bij zijn toenmalige werkgever. De haak was perfect op maat, maar de steel was bijna 2 keer zo lang als standaard. Heel erg handig voor thuis en afhankelijk van de koffer past hij daar ook wel in voor op reis.

 

Hebben we nu ook niemand actief binnen de club die zoiets weer zou kunnen doen? Wim, weet jij geen collega opleider die in de metaal bewerking zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk kan ik een haaksleutel van iemand overnemen?

Ik kan er wel een bij David Silve Spares bestellen, maar misschien ligt er nog ergens eentje in een hoekje...?? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf me er over verbazen dat er zo veel 2e hands viffers geen gereedschapsetje, duohandgrepen en duozitafdekkapje hebben.

Lijkt mij gewoon bij de motor te horen.

 

Waar blijven al die dingen :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal je gewoon ff Marktplaats, Ebay, onderdelensites of motorsloop moeten napluizen........ ze kunnen overal worden aangeboden tenslotte. Als ik wat vind laat ik het je weten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een heleboel mensen de ruimte onder de buddy voor iets anders gebruiken omdat ze toch niet gaan sleutelen onderweg, maar de Wegenwacht wel bellen. Bij verkoop van de motor word het vervolgens vergeten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er ook die bewust dat soort 'accessoires' achterhouden om los te verkopen.

Ben ook weleens de discussie aangegaan dat dat geen accesoires zijn, maar standaard uitrusting die bij de motor horen.

Maar daar hebben de handelaars geen boodschap aan.

 

Dus, wanneer je zelf voor een 2e hands motor gaat is het zaak om je er zelf van te overtuigen dat deze compleet is.

Anders komt er daarna nog een investering bij om de handel alnog compleet te maken.

 

Ik ben blij met mijn gereedschapsetje. We nemen zelfs nog wat extra mee op de vakanties.

Als je de ruimte hebt.... better be safe than sorry.

Heeft de afgelopen vakantie ook zijn dienst weer bewezen, al moesten we ook nog wel wat lenen.

Maar er was gelukkig een aardige meneer uit de Oekraine die ons daarbij hielp.

 

Die haaksleutel heeft zowel vorig jaar als dit jaar weer dienst gedaan.

Bij vakanties van 7000+ kilometers moet er weleens wat gesteld worden bij gebrek aan cardan :closedeyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...