Ga naar inhoud

Betaalbare kuiponderdelen VFR-F 1994 - 97


VFRViking
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben gisteravond in Utrecht ten val gekomen in de stromende regen. Ik merkte een in zwart geklede oversteker net iets te laat terwijl ik linksaf ging en greep in de schrik veel te hard op de voorrem. Dan lig je toch snel op de grond. Ik ben er gelukkig zelf alleen met spierpijn er vanafgekomen en ik heb de oversteker ook niet geraakt. De motor doet het nog prima ( zelfs de knipperlicht en de spiegelarm doen het nog naar behoren; wel wat barsten in de spiegel ), maar de linker bovenstuk van de kuip moet vervangen worden. Ik ben nogal geschrokken van de kosten van een kwart kuip ( €450 ex BTW ) dat de dealer vanochtend opgaf. Weet iemand een goede adres? Ik kan voorlopig doorrijden met de noodreparatie dat ik heb uitgevoerd, maar mooi is anders. Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen. Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op internet bij pferrer, die doen in ongespoten kuipdelen of anders bij de motorsloop. Kweet niet hoe groot de schade werkelijk is anders zou ik eerst een prijsopgaaf laten doen voor reparatie en spuiten. Kijk eerst eens op je gemak rond en vergelijk de prijzen en opties die je hebt. Dat kan veel geld schelen. De dealer kiest meestal voor de voor hem gemakkelijkste en voordeligste optie en niet die voor jouw. Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's balen maar je hebt de schade weten te beperken, dat is in ieder geval al een compliment waard ;)

Op nat wegdek, in een bocht is een schrikreactie zelfs voor de meest ervaren rijder een uitdaging.

Je zou kunnen kijken aar gebruikte onderdelen, ik heb een adres in België maar ze kunnen ook opsturen als er wat tussen zit dus informeer eens via deze site.

Er zijn vast wel andere leden die nog meer adressen aan kunnen leveren of misschien zelf nog iets hebben liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga eens langs bij een carrossier, kijk wat die vraagt om de kuip te lijmen, plamuren en spuiten

dankzij mover, veel geluk en een snelle reactie wist ik voor 125euro een volledige kuip te scoren. overal gekrast maar zonder barsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's balen maar je hebt de schade weten te beperken, dat is in ieder geval al een compliment waard ;)

Op nat wegdek, in een bocht is een schrikreactie zelfs voor de meest ervaren rijder een uitdaging.

Je zou kunnen kijken aar gebruikte onderdelen, ik heb een adres in België maar ze kunnen ook opsturen als er wat tussen zit dus informeer eens via deze site.

Er zijn vast wel andere leden die nog meer adressen aan kunnen leveren of misschien zelf nog iets hebben liggen.

Bedankt voor de link Paradox. Ik ga dit bekijken. Ik ben idd zelf ook al naar gebruikte onderdelen aan het kijken. Ik rij elke dag ( als er maar geen ijs ligt ). Mijn motor hoeft niet de mooiste te zijn, maar heel is wel leuk. Ik heb een paar rechter topkuipen kunnen vinden online, maar nog geen linker. Ik krijg de indruk dat we allemaal links vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga eens langs bij een carrossier, kijk wat die vraagt om de kuip te lijmen, plamuren en spuiten

dankzij mover, veel geluk en een snelle reactie wist ik voor 125euro een volledige kuip te scoren. overal gekrast maar zonder barsten

Goed idee maar carrosier gaat in dit geval waarschijnlijk niet lukken. Ik mis nu teveel van de linker topkuip, ben ik bang. Een hele kuip scoren voor €125 klinkt heel erg goed. Ik ben al blij als ik de juiste stuk van de kuip voor dat geld kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

David Silver heeft ze voor een wat schappelijkere prijs.

Dan hoef je iig niet meer te plamuren en over te spuiten en weet je ook zeker dat het past.

Bedankt voor deze link. Die had ik nog niet gevonden. Is idd een zeer goed mogelijkheid. Scheelt ook veel geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag hier ook iets:

 

http://link.marktplaats.nl/412229502

Bedankt voor de link. Ben ik gisteren ook tegengekomen. Hij heeft 3 stukken, maar niet de stuk dat ik nodig heb. Ik heb bij een andere op Marktplaats gereageerd die aangeeft dat hij ook topkuipdelen heeft, maar nog geen reactie daar vandaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw rood kuipdeel; nooit doen!

Heb je gegarandeerd flink kleurverschil.

Rode kuipdelen zijn erg gevoelig voor invloed van zonlicht.

beter een gebruikt kuipdeel en in de juiste zelfde kleur laten spuiten bij een goede spuiter die op het oog de kleur maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je hem niet in ieder geval niet onder een lantaarnpaal zetten want dan zie je meteen welk deel gespoten is.

Rood is en blijft een klo.. rotkleur als je er wat mee hebt (en ook als je niet van poetsen houdt :39: )

Maar een gebruikt deel in de op maat gemaakte kleur (laten) spuiten is zeker de mooiste optie van de goedkope(re) mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Nieuw rood kuipdeel; nooit doen!

Heb je gegarandeerd flink kleurverschil.

Rode kuipdelen zijn erg gevoelig voor invloed van zonlicht.

beter een gebruikt kuipdeel en in de juiste zelfde kleur laten spuiten bij een goede spuiter die op het oog de kleur maakt.

Ik ben zowieso niet zo kieskeurig betreft kleuren, etc. Mijn motor is toch bijna altijd vies. Ik rij de hele jaar door. Hij moet het gewoon goed doen. Hij hoeft niet mooi te zijn. Ik heb inmiddels een nieuwe linker top kuip gekocht bij David Silver Spares in de UK ( snelle levering en scherpe prijzen ). Tot mijn eigen verbazing valt de kleurverschil heel erg mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

David Silver heeft ze voor een wat schappelijkere prijs.

Dan hoef je iig niet meer te plamuren en over te spuiten en weet je ook zeker dat het past.

Een goede tip, Koekum. Ik kon zowieso nergens een gebruikte linker topkuip vinden. Wel veel rechter topkuipen. Ik heb uiteindelijk via David Silver Spares een nieuwe topkuip en spiegels gekocht. Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...