Ga naar inhoud

Tips bij verzopen motor


Bluebird
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag de 36-II even uit de mottenballen gehaald vanwege het mooie weer. Starten ho maar en het lijkt wel of ie verzopen is nu want er komt een behoorlijke benzinestank uit de uitlaat. Ben de hele dag al aan het modderen maar behoudens wat zwakke plofjes geen enkel teken van leven. Is doorstarten met gas open en choke dicht de enige aangewezen methode of zijn er nog andere? Accu is vol en de bougies nieuw btw.

 

b.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als er een benzinekraantje op zit die even dicht doen en even doorstarten.

Dan kraan weer open en starten zonder choke, als hij begint te ploffen kan je de choke er langzaam bij zetten.

Maar hoe lang zit de benzine erin?

Na een maand of 3 gaat die toch ernstig achteruit en zal moeilijk(er) ontbranden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij altijd vertelt is met een vezopen motor met carburateurs is in 1 keer het gas vol open en open houden. Motor moet zoveel mogelijk lucht krijgen en geen brandstof meer en dan doorstarten en hopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar of dat bij variabel venturi carburateurs ook op gaat weet ik niet. Oude benzine lijkt mij de oorzaak van het probleem.

Carburateurs aftappen wil ook nog wel eens helpen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DP: nee, een afsluitbare kraan heeft ie niet, wel zo'n membraangeval die door de pomp wordt aangezogen. Begin december is voor het laatst getankt dus dat lijkt me niet zo van invloed. Met mijn onverwoestbare 36-1 heb ik dit nog nooit meegemaakt maar die liep dan ook de hele winter door en de enkele keer dat ie verzoop duurde het niet langer dan een uurtje. Het zou ook kunnen dat er een CDI unit het begeven heeft o.i.d. wat ik niet hoop, maar het heeft me nog nooit zoveel tijd gekost de brommer weer aan de praat te krijgen wat overigens nog niet gelukt is ook. Bedankt voor de reacties, ik hou u op de hoogte.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude benzine zou ik idd maar uitsluiten. Vraag me ook af of de brandstoffen van vandaag de dag wel zo heel snel oud worden. Als 3 maanden niet kan dan kan ik mijn tank wel blijven verversen. Misschien ben je toch naar 1 type te nieuw over gestapt :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben je toch naar 1 type te nieuw over gestapt :schater:

 

Dat weet ik nu wel zeker. :smileystupid: Was nog wel van plan de ouwe in het voorjaar te koop te zetten maar daar zie ik nu helemaal van af! :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gas dicht geen choke auto accu aansluiten dan door starten maar. Als de bougies nieuw zijn zal de motor starten.

Suc 6

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel de startmotor en alles af en toe de gelegenheid geven af te koelen.

wat altijd werkte bij mijn CB, is tijdens het starten even met de hand de uitlaat dicht houden.

ik heb er nooit een verklaring voor kunnen vinden maar werkte altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das niet geheel zonder risico. Vandaag gaf die een paar rotklappen waar ik liever niet mn hand voor gehouden zou hebben. :rolleyes: Morgen maar verder speuren, misschien is er wat anders defect of los....... ding had allang moeten starten na alles wat ik al geprobeerd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn, dat je bougies doorgeslagen zijn, door koolafzetting op de isolator. Voor nood kan je ze even schoonbranden met een gasvlammetje. Zo heb ik ooit een cbr600 racer weer aan de praat gekregen om 2 uur 's nachts, die de volgende ochtend om 7 uur op het circuit moest staan. Maat had ze vet laten slaan (motor starten en niet geheel op temperatuur laten komen, wat bij een heel rijk afgestelde racer wel belangrijk is.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Misschien een overbodige vraag maar staat de dodemansschakelaar wel op aan?

 

Suc6 met verder zoeken, gr Newie

 

Haha, ja das me heel vroeger wel eens gebeurd maar deze keer niet. @bert: bedankt voor de tip, ik lees al meer over bougies die het kunnen begeven bij een verzopen blok. Wordt wel weer een omvangrijke klus maar als alles gecheckt is en niks meer helpt blijft dat zeker een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft een carb motor ook een pulsgever?

 

Bij mij liep-tie heel beroerd na het wassen.... bleek er water in een verbinding van de pulsgever naar de boom te zijn gekomen. Twee bougies zeiknat, 2 nog goed, maar knallen dat-ie deed.... En starten..... heel beroerd. Lopen dus nog beroerder. Dus zou ook nog daarin kunnen zitten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...