Ga naar inhoud

up side down voorvork


Frenkie
 Delen

Aanbevolen berichten

Heren technici,

 

Wie van jullie heeft er ooit een up side down voorvork geplaatst onder zijn fiets en zoja, wat heeft dit voor voor-nadelen voor het rijgedrag?

Ik zou het eigenlijk alleen willen omdat t er veel gaver uitziet.

Daarbij ben ik geen echte techneut, dus zou ik het iemand moeten laten doen, wie heeft er een adresje?

groet

Fenkie

VFR 2001

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren technici,

 

Wie van jullie heeft er ooit een up side down voorvork geplaatst onder zijn fiets en zoja, wat heeft dit voor voor-nadelen voor het rijgedrag?

Ik zou het eigenlijk alleen willen omdat t er veel gaver uitziet.

Daarbij ben ik geen echte techneut, dus zou ik het iemand moeten laten doen, wie heeft er een adresje?

groet

Fenkie

VFR 2001

Ikke zei de gek...en dat moet je er een beetje voor zijn ook. Wel bij een 95er. Als je uitgaat van een bestaande vork van een andere fiets is niet zo een twee drie gedaan. Eerst wat uitzoekwerk wat er voor jouw motor geschíkt is. Er veranderd eea aan de geometrie en dat moet je weer herstellen.

Maar er zijn misschien ook vervangings vorken te koop, bv WP. Dan zou het maar zo kunnen passen.

Ik heb nu een colega leren kennen die jaren ontwikkeling van veersystemen voor de racerij heeft gedaan. Oa voor Öhlins.

Die ga ik van de zomer eens naar de mijne laten kijken of er wat te verbeteren valt.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren technici,

 

Wie van jullie heeft er ooit een up side down voorvork geplaatst onder zijn fiets en zoja, wat heeft dit voor voor-nadelen voor het rijgedrag?

Ik zou het eigenlijk alleen willen omdat t er veel gaver uitziet.

Daarbij ben ik geen echte techneut, dus zou ik het iemand moeten laten doen, wie heeft er een adresje?

groet

Fenkie

VFR 2001

Ik niet...

Voordeel moet zijn dat de onafgeveerde massa kleiner wordt. Dus verbetering van de rijeigenschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een meer stijvere constructie dus tijdens het remmen beter aanspreken. Een stabieler rijgedrag zeker op hoge snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En of je het verschil merkt!! Een maat van me heeft nog de orginele versie van wat mijn motor ooit was. Nu voor zijn dochter. Hij rijdt nu zelf een Fireblade 2001.

Als ik nu op de orginele VFR rijdt, dan voelt dat toch wel fff anders. Dan zit ik nu veel dichter bij de Fireblade.

Zit je bij het 2001 type niet met het remsysteem. Kun je dat zomaar op een andere vork kwijt? Of zit dat remkracht reactiesysteem niet meer op. Ik weet het eigenlijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het monteren van een andere vork zou ik in ieder geval de remmerij meenemen die erbij hoort. Dat lijkt me makkelijker dan het over-/ombouwen van het originele systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fireblade Voorvork met clip-ons, voorwiel en remmerij is relatief makkelijk.

Op vfrdiscussion.com genoeg plaatjes/voorbeelden te vinden.

In Nederland zijn er minimaal 7 VFR-en met Upsidedown voorvork: VFR750 90-93, vfr750 94-97, VFR800Fi 98-2001 en VTEC. Ennuh... een paar meer dan die 7 als je de VFR1200 meetelt.... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Fireblade Voorvork met clip-ons, voorwiel en remmerij is relatief makkelijk.

Op vfrdiscussion.com genoeg plaatjes/voorbeelden te vinden.

In Nederland zijn er minimaal 7 VFR-en met Upsidedown voorvork: VFR750 90-93, vfr750 94-97, VFR800Fi 98-2001 en VTEC. Ennuh... een paar meer dan die 7 als je de VFR1200 meetelt.... :lol:

Cool thanks allen, plaatjes zodra er iets is gebeurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool thanks allen, plaatjes zodra er iets is gebeurd

Klinkt alsof je al druk aan het verzamelen bent geweest....of is het nog bij dromen gebleven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Klinkt alsof je al druk aan het verzamelen bent geweest....of is het nog bij dromen gebleven?

 

Nee,

heb erg zitten zoeken naar de plaatjes op vfr discussion forum,maar nog niet gevonden.

Heb contact gehad met cees doorakkers racing in brabant, die zou het kunnen doen. Echter nog geen offerte gekregen.

Binnenkort ga ik daar langs, mogelijk kan hij ook nieuwe remleidingen leggen.

ik hou u op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee,

heb erg zitten zoeken naar de plaatjes op vfr discussion forum,maar nog niet gevonden.

Heb contact gehad met cees doorakkers racing in brabant, die zou het kunnen doen. Echter nog geen offerte gekregen.

Binnenkort ga ik daar langs, mogelijk kan hij ook nieuwe remleidingen leggen.

ik hou u op de hoogte

Wat denk je kwijt te zijn als je het daar laat doen? En komen er dan nieuwe spullen op, dus nieuwe vork enzo??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee,

heb erg zitten zoeken naar de plaatjes op vfr discussion forum,maar nog niet gevonden.

Heb contact gehad met cees doorakkers racing in brabant, die zou het kunnen doen. Echter nog geen offerte gekregen.

Binnenkort ga ik daar langs, mogelijk kan hij ook nieuwe remleidingen leggen.

ik hou u op de hoogte

 

Een 'normale' motorzaak kan het ook voor je doen.

Koop op ebay, motorparts-online.com of marktplaats een complete voorpartij van een Fireblade vanaf 2000 compleet met remmen en voorwiel en laat deze erin zetten.

Kunnen ze in 2-3 uur voor je doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit uit interesse op motorparts online te snuffelen, verbaas me er nogal over, voorpartij van een 2002 fireblade kost je ruim 500 en alles is krom haha

 

T-stuk vorkpoten kroonplaat en de schijven, en allemaal "beetje krom", wie koopt nou krom spul ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit uit interesse op motorparts online te snuffelen, verbaas me er nogal over, voorpartij van een 2002 fireblade kost je ruim 500 en alles is krom haha

 

T-stuk vorkpoten kroonplaat en de schijven, en allemaal "beetje krom", wie koopt nou krom spul ?

Bel anders eens naar Boonstra in Ureterp. Die hebben een zootje spul liggen, daar wordt je niet goed van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...