Spring naar inhoud


Foto

Niet kloppende brandstofmeter


  • Log in om te reageren
61 reacties op dit topic

#1 WilcoZwolle

WilcoZwolle

    VFR rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1119 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zwolle
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 13 april 2011 - 22:01

Het volgende;

Als ik net getankt heb staat mijn benzinemeter op vol, tot zover niks geks.
Na 100 kilometer gereden te hebben staat hij nog steeds op vol!

Na ongeveer 120 kilometer begint hij flink te zakken en bij 160 kilometer staat hij op halfvol.
Daarna lijkt hij weer redelijk te kloppen tot aan de reserve.

Wie o wie heeft er een idee wat dit kan zijn?
Betreft een VFR750 1995.

Mvg Wilco

#2 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12700 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 13 april 2011 - 22:02

Welkom bij de club. Doen ze allemaal.
De digitale meter van de 800 FI en later is wel wat zuiverder, maar ook die hebben dit.
VFRikus

#3 WilcoZwolle

WilcoZwolle

    VFR rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1119 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zwolle
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 13 april 2011 - 22:09

Okey, wel geruststellend. :lol:
Hopen dat de dagteller dan wel klopt want volgens mij zit er geen benzinekraan met reserve op mijn motor.
Of zie ik die over het hoofd?

#4 boertjes

boertjes

    VFR rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1289 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Enschede
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Geel

Geplaatst 13 april 2011 - 22:20

Nope...geen benzinekraan. Maar als het lampje gaat branden kun je ook nog wel even hoor.

#5 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12700 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 14 april 2011 - 06:46

Dat je 100 kilometer kan rijden voordat de meter gaat zakken komt ook omdat jij, net als iedereen, de tank te vol gooit.
Nou ja, te vol kan niet, maar je vult hem hoger af als Honda san het bedoeld heeft.
VFRikus

#6 frank_b

frank_b

    Webmaster

  • Beheerder
  • 3078 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:De Veluwe
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 14 april 2011 - 07:16

De 1200 vertoond dit gedrag ook, het duurt lang voordat het eerste blokje van het LCD scherm verdwijnt, de onderste drie blokjes gaan veel sneller.
Blijft lastig natuurlijk, voor een goede meting zou je mooie kubus als tank moeten hebben :blink: of een koppeling met de boordcomputer.

Ik rij ook gewoon op de dagtellen en gebruik het reserve symbool als indicatie dat ik rustig een pomp moet gaan zoeken. (volgens mij heb ik dan nog 4 liter)

#7 vfraulein

vfraulein

    Ervaren rijder

  • Inactief
  • 291 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Locatie:rhenen
  • Interesses:tsja...........mijn vfr?
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 14 april 2011 - 07:19

Dat je 100 kilometer kan rijden voordat de meter gaat zakken komt ook omdat jij, net als iedereen, de tank te vol gooit.
Nou ja, te vol kan niet, maar je vult hem hoger af als Honda san het bedoeld heeft.
VFRikus



Klopt, tegenwoordig tank ik gewoon weer als de motor op de zijstandaard staat. Dan loopt hij redelijk af. Toch blijft de meter onbetrouwbaar.

Groetjes, Nan

#8 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12700 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 14 april 2011 - 07:32

Grappig dat je dat zegt. Ik heb wel eens geprobeerd wanneer er het meest in gaat, op de zij stander of op de midden bok.
Maakt praktisch geen verschil. :)
VFRikus

#9 vfraulein

vfraulein

    Ervaren rijder

  • Inactief
  • 291 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Locatie:rhenen
  • Interesses:tsja...........mijn vfr?
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 14 april 2011 - 07:42

Grappig dat je dat zegt. Ik heb wel eens geprobeerd wanneer er het meest in gaat, op de zij stander of op de midden bok.
Maakt praktisch geen verschil. :)
VFRikus

Haha, das ook nieuw voor me. De (onbetrouwbare) benzinemeter geeft een blokje minder aan als ik zo tank. Maar ik trek me toch al niks meer van dat ding aan. Pas als het rood knipper wordt ga ik op zoek naar een tankstation(ligt er trouwens aan waar ik rij hoor!!)

#10 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12700 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 14 april 2011 - 07:43

Ik zie dat jij een VTEC bezit, misschien is die weer even anders
VFRikus

#11 vfraulein

vfraulein

    Ervaren rijder

  • Inactief
  • 291 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Locatie:rhenen
  • Interesses:tsja...........mijn vfr?
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 14 april 2011 - 07:46

Ik zie dat jij een VTEC bezit, misschien is die weer even anders
VFRikus


Zou kunnen, maar zelfs bij de testen van de nieuwe vfr1200 zag ik overeenkomsten in de onbetrouwbaarheid van de benzinemeter.

#12 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12700 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 14 april 2011 - 08:31

Ik bedoel eigenlijk dat de tank van de VTEC een andere vorm heeft dan de 800 en dat daarom er meer verschil te zien is bij tanken op midden bok of zij stander.
VFRikus

#13 BLJ

BLJ

    Gevorderde rijder

  • Inactief
  • 36 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Capelle aan den IJssel
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 14 april 2011 - 08:39

De VTEC had hetzelfde 'probleem' met de benzinemeter. Eerste helft van de blokjes denk je dat je makkelijk de 400km gaat halen maar die laatste blokjes gaan dan ineens heel erg snel. Wel gaat er nog ca 5 liter benzine in als het laatste rode blokje begint te knipperen.

Het is trouwens niet alleen een Honda-eigenschap want de BMW-k1300s die ik nu heb vertoont hetzelfde gedrag. Alleen geeft die aan hoeveel km je nog kan rijden. Ik durf dat alleen niet te testen hoe betrouwbaar dat weer is.

#14 vfraulein

vfraulein

    Ervaren rijder

  • Inactief
  • 291 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Locatie:rhenen
  • Interesses:tsja...........mijn vfr?
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 14 april 2011 - 10:51

Ik bedoel eigenlijk dat de tank van de VTEC een andere vorm heeft dan de 800 en dat daarom er meer verschil te zien is bij tanken op midden bok of zij stander.
VFRikus


Oke, zou kunnen wat het streepje , inhoud betreft. Misschien neemt mijn tank bovenin meer op als een "niet" Vtec.

#15 vfraulein

vfraulein

    Ervaren rijder

  • Inactief
  • 291 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Locatie:rhenen
  • Interesses:tsja...........mijn vfr?
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 14 april 2011 - 10:52

De VTEC had hetzelfde 'probleem' met de benzinemeter. Eerste helft van de blokjes denk je dat je makkelijk de 400km gaat halen maar die laatste blokjes gaan dan ineens heel erg snel. Wel gaat er nog ca 5 liter benzine in als het laatste rode blokje begint te knipperen.

Het is trouwens niet alleen een Honda-eigenschap want de BMW-k1300s die ik nu heb vertoont hetzelfde gedrag. Alleen geeft die aan hoeveel km je nog kan rijden. Ik durf dat alleen niet te testen hoe betrouwbaar dat weer is.


Nou, dan is er voor de slimme jongens in de motortechniek nog wat te halen!! Er is behoorlijk behoefte aan correct werkende benzinemeters.


0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers