Ga naar inhoud

Motorrijden in (op) Gran Canaria.


davey400
 Delen

Aanbevolen berichten

Tja, oorspronkelijk zouden we binnenkort een reisje Japan maken. Helaas hebben we dat toch maar geannuleerd.

Bij het zoeken naar een alternatief zijn we uiteindelijk gekomen op het huren van motoren op Gran Canaria.

Zojuist vlucht en hotel geboekt, dus dat komt goed. Zo'n beetje naast het hotel zit een verhuurbedrijf: Moto & Bike.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit bedrijf? En/of een alternatief hier (daar) in de buurt?

 

En belangrijker, en daarom staat ie in dit forumdeel, maar kweetniet of dat terecht is:

Heeft één van u wellicht routes op het eiland die aanbevelingswaardig zijn?

 

Alvast bedankt!

 

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een navigatie?

Ik kan je in Mapsource zo een paar leuke routes maken op Gran Canaria.

Ben er wel geweest maar heb niet op de motor gezeten daar, wel veel van het eiland gezien dus de routes zullen dan geen probleem zijn om te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een navigatie?

Ik kan je in Mapsource zo een paar leuke routes maken op Gran Canaria.

Ben er wel geweest maar heb niet op de motor gezeten daar, wel veel van het eiland gezien dus de routes zullen dan geen probleem zijn om te maken.

Heb ik wel, maar is met vaste 12v aansluiting; ik denk dat we het daar met kaarten gaan doen.

Bedankt voor je aanbod!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb drie jaar geleden bij die lui voor een dag een motorfiets gehuurd (Suzuki Marauder 250). De zaak leek mij okay, ik werdt na telefonische afspraak zelfs bij het hotel opgehaald. De mensen spreken goed engels en duits. Het fiets was prima, licht natuurlijk, maar verder niets op aan te merken.

 

Ik heb niet aan routeplanning gedaan, gewoon weg van de touristenoorden langs de kust, het binnenland in. Dat beviel prima. Je komt overal kleine weggetjes tegen, maar zelfs met een eenvoudige kaart vindt je altijd weer de weg terug ;)

 

Ik kwam, zeker op kleinere wegen, wel veel zand juist in de haarspeldbochten tegen. Dat was soms stapvoets bergafwarts half schuivend een zeer krappe en steile bocht om, zonder "vang-muurtje" o.i.d. :o

Maar ik heb wel erg genoten van het rijden daar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel even op met die binnenweggetjes want de bussen rijden daar ook gewoon met de toeristen.

Het is daar wel de gewoonte om te claxoneren voor een scherpe onoverzichtelijke bocht dus je oren spitsen op die punten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...