Ga naar inhoud

Koplampen wisselen VFR800FI


 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag moest wegens het verplaatsen van de Gipro indicator mijn kuipwerk los, eenmaal verplaatst wilde ik alles weer terug bouwen en aansluiten. Alles wbt verlichting weer aangesloten en getest, beide koplampen hebben geen zin meer. Grootlicht werkte nog wel maar dimlicht was van beide lampen niet aan het werk te krijgen.

Vervolgens spanning gemeten, komt gewoon aan op beide stekkers. Ik had nog een nieuwe H4 lamp liggen dus deze geprobeerd en ja hoor dat werkt wel, dus de lampen zijn stuk en moeten vervangen worden.

Nierna heb ik geprobeerd om de H4 lamp in de lampunit te krijgen zonder resultaat, de pas-strips of hoe ze ook mogen heten komen niet overeen.

Nu ben ik wat aan het googelen gegaan en mijn koplamp unit blijkt van stanley te zijn en is dus amerikaans en zou dus mogelijk niet werken met europese lampen.

Is er iemand met hetzelfde probleem en zijn deze stanley lampen makkelijk te verkrijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je er toch een H-4 lamp uit haalde kan het toch geen probleem zijn, of zie ik iets over het hoofd?

De enige echt specifiek Amerikaanse verlichting die ik ken zijn sealed beam lampen, maar die zitten hier beslist niet in.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er toch een H-4 lamp uit haalde kan het toch geen probleem zijn, of zie ik iets over het hoofd?

De enige echt specifiek Amerikaanse verlichting die ik ken zijn sealed beam lampen, maar die zitten hier beslist niet in.

VFRikus

Het probleem is dat de lamp die eruit komt dezefde aansluiting heeft als een H4 lamp maar verder niet in de lamp unit past.

Testen lukt dus wel door los eraan te hangen maar monteren kan ik zo wel vergeten.

Lampen zijn ook van stanley overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens een foto van die oude lampen en nieuwe lampen. Volgens mij is H4 een internationale standaard.

 

Voor zover ik me kan herinneren is m'n achterlichtunit ook van Stanley. Heb ik een keer moeten bestellen omdat iemand een deur had laten openwaaien tegen m'n motor. De units komen dus waarschijnlijk allemaal van Stanley.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je naast de foto's ook de coderingen van beide lampen weergeven?

 

Misschien dat via deze site wat te achterhalen is?

 

De codering kun je via de zoekoptie op boven genoemde site invoeren, de kans is aanwezig dat een vervangende versie/merk wordt weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

H-4 is een standaard, dus dat moet altijd passen. Ik maak het trouwens wel vaker mee dat lampen best wel stevig klem zitten op de drie pootjes. Op zich is dit een voordeel, dan valt hij er ook niet uit als je de borgveer er voor wil doen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze foto laat duidelijk zien dat de H4 lamp niet past. Overigens kan ik op de oude lampen geen H4 codering vinden.

L78B7 is het enige wat erop staat en dat het gaat om 12V 45W

post-4250-1304278793.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 Wat kan al niet kloppen, want een H-4 lamp heeft een vermogen van 55/60 Watt.

Heb je ook een foto, of meerdere van de beide lampen naast elkaar?

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dan wel voor een 750 maar misschien heb je hier wat aan: Honda VFR750 Headlight Modification Page

The problem is that Honda, no doubt prompted by the DOT, decided to tailor the headlight assembly on the U.S. models equipped with twin-bulb headlights so they could only take the 45W/45W Honda headlight bulbs. If you've ever had a bulb burn out you know what a pain it can be trying to find one of the Honda bulbs at many dealerships.

 

Als het goed is heeft de stanley ook pootjes zoals de rechtse hieronder?

post-3578-1304281845.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dan wel voor een 750 maar misschien heb je hier wat aan: Honda VFR750 Headlight Modification Page

 

Ik vrees dat dit inderdaad hier ook het geval is, op de unit staat E 12V-55/60W A 12V-45W. Iets verder naar boven staat dat het om een A model gaat. Grote vraag is nu dus: hoe kom ik aan deze Stanley lampen?

Mijn 2e vraag is dan ook meteen: ik ben toch niet de enige die deze situatie meemaakt? Eerder is mij wel opgevallen dat ik geen stadslicht heb (kleine lampje middenin, wat volgens diverse manuals daar wel moet zitten)

Maar goed, morgen ben in vrij dus kan ik eens gaan rondkijken voor Stanley lampen, of een andere oplossing. Helaas moet mijn auto naar de garage voor onderhoud en ligt de motor nu deels uit elkaar dus dan maar op de fiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo zie zou ik me gaan afvragen: hoe kom ik aan een Europese koplamp unit!

Ik vraag me af of deze lampen hier wel te vinden zijn.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo zie zou ik me gaan afvragen: hoe kom ik aan een Europese koplamp unit!

Ik vraag me af of deze lampen hier wel te vinden zijn.

VFRikus

 

Eerst maar eens zorgen dat ik weer kan rijden. Aangezien ik de hele week vrij ben wilde ik morgen een rondje veluwe doen.

Probeer het probleem dus desnoods met improviseren vandaag op te lossen en stap 2 zal zijn een europese koplamp unit op de kop tikken.

Ga straks eerst naar de auto-onderdelen zaak hier 3 straten verder, daarna de auto wegbrengen en dan maar eens een rondje bellen naar diverse dealers hoewel velen dicht zijn op maandag hier in de omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VFRikus jij hebt ook een 2001 model toch? heb jij beide koplampen branden en heb jij ook dat middenpeertje zoals ik hem maar noem, deze is volgens het boekje stadslicht. Deze heb ik niet en kan ik in mijn unit ook niet plaatsen. Wel heb ik aan de linkerkant een 2-polig stekkertje zitten die geschakeld wordt met de knop van de verlichting en deze werkt dan op de eerste stand al (stadslicht stand)

Branden bij jouw motor de beide koplampen en het stadslicht dan tijdens rijden?

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij alle jaargangen 800FI branden standaard beide koplampen met dim en grootlicht. Eerste stand van de schakelaar is stadslicht en die blijft ook branden als dim/grootlicht is in geschakeld.

Mij bekruipt het idee dat jouw motor van een koplampunit is voorzien die niet bij de motor past.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...