Ga naar inhoud

Welk vet op de glijpennen


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb de stofkappen van de vorkpoten vervangen, tegelijk voorvorkolie ververst (kwam vieze grijze troep uit...) , etc.

 

post-3000-1307203266.jpg

 

 

Nu ben ik bezig om de remklauwen schoon te maken, en ik vroeg mij af wat voor soort vet er op de glijpennen moet waarmee de remklauw vastzit aan de montageplaat ?

Lees hier en daar tegenstrijdige verhalen, o.a. kopervet, keramisch vet, siliconenvet, remmenvet, etc.

Ik weet dat je op de pennen waarover de remblokken schuiven kopervet kan smeren, maar ik bedoel dus de glijpennen waarover de hele klauw schuift.

 

Ik heb o.a. het volgende 'in huis':

 

- ATE remcylinder vet

- Koper vet

- Keramisch vet

- Wiellager vet.

 

Zat zelf te denken om er van dat ATE spul op te smeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keramische pasta gebruiken. Dat ATE spul is bedoeld voor montage van nieuwe remdelen in een cilinder en absoluut niet geschikt voor gebruik in de open lucht.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keramische pasta gebruiken. Dat ATE spul is bedoeld voor montage van nieuwe remdelen in een cilinder en absoluut niet geschikt voor gebruik in de open lucht.

VFRikus

 

OK, goed dat ik het toch maar even vraag dan :unsure:

 

Ik heb Motip Keramisch Vet in spuitbus, lees net op hun website dat het geschikt is voor montage van ABS-remsystemen.

 

Dan doe ik dat er maar op...

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de volledigheid: wiellagervet zal vrij snel verdwijnen, het is te dun.

Kopervet hoort eigenlijk in het museum thuis intussen, daar het vervelende effecten heeft op lichtmetalen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de volledigheid: wiellagervet zal vrij snel verdwijnen, het is te dun.

Kopervet hoort eigenlijk in het museum thuis intussen, daar het vervelende effecten heeft op lichtmetalen.

VFRikus

 

 

Dat ATE spul heb op de zuigertjes gesmeerd, die gaan nu weer mooi soepel in en uit de klauw. Is het toch nog ergens goed voor.

 

Kan ik dat keramische vet dan ook beter gebruiken voor de remblokglijpennen en eventueel achterop de remblokken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Gezien het aantasten van aluminium kan je koper vet beter helemaal in de ban doen.

Volgens mij zijn de remzuigers ook van aluminium, dus ook beter daar geen kopervet.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...