Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Koffers enzo

• Log in om te reageren
29 reacties op dit topic

#1 Susanna

Susanna

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 425 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 13 juli 2011 - 09:39

Dit jaar blijft het bij korte tourtjes en logeren bij mijn ouders in Zuid Limburg. Dan heb ik voldoende aan mijn rugtas.

Maar met het oog op onze vakantie van volgend jaar ben ik toch alvast een beetje om me heen aan het kijken naar een (tweedehands) koffer(set) voor mijn 1993 VFR750. Nu zie ik van alles op Marktplaats maar ik krijg het idee dat de aanbieders vaak ook niet precies weten waar hun koffer nu wel en niet op past en vaak ontbreken er adapterplaten enzovoorts...

Moet ik specifiek zoeken naar een koffer voor een VFR 750 of kan ik ook kiezen voor een koffer voor een VFR 800 en deze eventueel met een kleine aanpassing passend maken? Lassen, frezen en draaien kunnen we zelf dus als de aanpassingen niet te groot zijn is dat geen probleem.
Eventueel zadeltassen lijkt me ook een prima idee. Grote tanktas iets minder want ik ben vrij klein op mijn VFRtje.

Iemand tips en adviezen? We zijn van plan volgende jaar in een tijdsbestek van +/- 2,5 a 3 weken een reis van 3000 Š 3500 Km te maken. Frankrijk, ItaliŽ, Zwitserland, Koffie bij mij ouders, en weer terug naar het hoge Noord Holland.

Bewerkt door Susanna, 13 juli 2011 - 09:39.

#2 Fox

Fox

Limburgse Vlaai

• Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 32 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800

Geplaatst 13 juli 2011 - 14:27

die Susanna

:offtopic: De korte tourtjes richting je ouders in het zonnige zuiden, zullen je zeer zeker goed doen. Hier ist echt lekker rijden en we zitten hier kort bij de grens dus je kunt zo naar BelgiŽ en Duitslang oversteken en zo de Ardenne in.! :focuski9:
Ik hoop dat je de juiste kofferset kunt vinden en ben er wel van overtuigd dat deze ergens nog te krijgen zijn.
En als je handig bent, ben je niet gebonden aan de orginele koffersets specifiek voor de 750.
Groetjes uit zuid Limburg en veel plezier.

Fox.

#3 koekum

koekum

Ervaren rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPip
  • 429 berichten
  • Interesses:Wa denkte zelluf?
  • Ik heb diverse VFR's
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 13 juli 2011 - 15:03

Het simpelste is een set overnemen van iemand met het zelfde motortype (indien beschikbaar) dan weet je zeker dat het past.
Maar als je bijvoorbeeld een Givi wingrack met koffers kan scoren dan heb je alleen nog een motorspecifieke bevestigingsset nodig.

#4 Susanna

Susanna

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 425 berichten
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750

Geplaatst 13 juli 2011 - 15:59

Het simpelste is een set overnemen van iemand met het zelfde motortype (indien beschikbaar) dan weet je zeker dat het past.
Maar als je bijvoorbeeld een Givi wingrack met koffers kan scoren dan heb je alleen nog een motorspecifieke bevestigingsset nodig.

Ok, die wingrack koffers ben ik wel tegen gekomen. Dus dat kan gewoon. Zijn er meer merken met een adapterplaat waar ik naar kan kijken en dan vervolgens de passende bevestigingsset bij betreffende fabrikant bestellen?

#5 atm2548

atm2548

Gevorderde rijder

• Inactief
  • 121 berichten
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 13 juli 2011 - 17:11

Hi,

Ook ik ben al een tijdje op zoek naar een passend rek bij mijn topkoffer. Om eerlijk te zijn: het valt me niet mee! Ik heb inmiddels een rek gescoord, maar dat blijkt toch niet het juiste rek voor mijn topkoffer te zijn. Niet alle Givi-koffers passen dus op ieder rek.

Zoals koekum aangeeft: het handigst is de set compleet te kopen van iemand, die het rek en de koffer op eenzelfde model als jij had geplaatst. Dan heb je zekerheid. Op zich is de aanschaf van een topkoffer ook goed te doen, waarbij je bijvoorbeeld een nieuw rek bij Givi kunt bestellen.

Ik sta op punt een setje aan te schaffen en heb dan een topkoffer te koop. Die zet ik ook hier wel op het forum, dan kun je de foto's bekijken. Een rek moet je dan nog aanschaffen voor jouw model.

Succes!

#6 teake

teake

Vaker hier dan op de VFR

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2799 berichten
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 13 juli 2011 - 17:12

Ik heb twee 45 liter Givi monokey koffers op een five-star rekje hangen.

Er zijn dus meer fabrikanten die rekjes maken voor de Givi koffers.

Bijgevoegde Bestanden

Bewerkt door teake, 13 juli 2011 - 17:14.

#7 Susanna

Susanna

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 425 berichten
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750

Geplaatst 13 juli 2011 - 17:46

Ik heb twee 45 liter Givi monokey koffers op een five-star rekje hangen.

Er zijn dus meer fabrikanten die rekjes maken voor de Givi koffers.

Wow :shock: filerijden wordt niet makkelijk zo!

Bewerkt door Susanna, 13 juli 2011 - 18:41.

#8 teake

teake

Vaker hier dan op de VFR

• Forumlid
  • 2799 berichten
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 13 juli 2011 - 18:22

Daarom heb ik die foto ook geplaatst. Maar hij vertekent wel wat door de dieptewerking in het beeld.

#9 Ray

Ray

Toercommissie

• Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11157 berichten
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X

Geplaatst 13 juli 2011 - 19:19

Ik heb gewoon een paar zadeltassen van Difi met 2 standen (inhoud weet ik zo niet) en waterdichte binnentassen, een tanktas van 14ltr (die eventueel naar 22ltr geritst kan worden maar je zei al dat je een niet te grote tanktas wilt hebben) en als dat niet genoeg is nog een speedbag van 70ltr.
Zadeltassen heb ik ongebruikt overgenomen maar kostten dacht ik iets van rond de €150,-, speedbag was €14,95 bij Louis en de tanktas (Quicklock) was €179,- (tas plus tankring).

Edit:
En dan zeggen ze dat toeval niet bestaat... tanktas en zadeltassen voor weinig
Maar persoonlijk zou ik voor de tanktas wat meer uitgeven en een quicklock nemen want die raakt de tank niet dus ook geen krassen.
Als je die eenmaal hebt pak je hem iedere keer weer me zo gemakkelijk is dat, ik neem hem ook altijd mee.

Bewerkt door Deadly_Paradox, 13 juli 2011 - 19:25.

#10 HansM

HansM

Zeer ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 729 berichten
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Donkergrijs

Geplaatst 13 juli 2011 - 19:49

Wow :shock: filerijden wordt niet makkelijk zo!

Het is zeker even wennen in de file. Er zijn echter ook 36 liter Givi koffers. Zien er net zo lomp uit, maar maken je motor minder breed. Toen wij nog 2 VFR'en hadden konden we kiezen uit 4 koffers van 45 liter en 2 van 36. Ik heb er nooit problemen mee gehad om met 3 keer 45 liter te rijden. Miss_Jline had dan de 2 koffers van 36 als zij koffers en (eventueel) de 45 liter als topkoffer. We konden ook beiden met 45 liter koffers aan de zijkant rijden en de 36 als topkoffer. Het is gewoon een kwestie van wennen. Mijn huidige motor is met beide zijkoffers gemonteerd "slechts" 99 centimeter breed :shock: en dat is alleen lastig in een zondag avond file. De doordeweekse file rijders houden over het algemeen ruimte voor je vrij. Behalve als ze in een Volvo rijden... ;)

Ga ook opzoek naar binnentassen. Op plaats van bestemming doe je ff de koffer open, tas eruit, koffer dicht klaar! Echt ideaal..

#11 Rob@X-tour-R

Rob@X-tour-R

Echte CT-rijder

• Lid VFROC ex-crew
  • 3617 berichten
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 13 juli 2011 - 20:02

.. Behalve als ze in een Volvo rijden... ;)

Wat is er mis met Volvo?

#12 Erwin K

Erwin K

Ervaren rijder

• Inactief
  • 384 berichten
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800

Geplaatst 14 juli 2011 - 12:29

Wat is er mis met Volvo?

Inderdaad... Wat is daar mis mee!? :s

#13 HansM

HansM

Zeer ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 729 berichten
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Donkergrijs

Geplaatst 14 juli 2011 - 12:47

:focuski9:

:whistle:

#14 Johan

Johan

SCJ

• Lid VFROC
  • 2509 berichten
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 14 juli 2011 - 12:54

Nou.....wat is daar mis mee?

#15 dreamer

dreamer

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1194 berichten
  • Interesses:Alles waar je mee kunt scheuren
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 14 juli 2011 - 13:05

Hans zegt toch niet dat er iets mis is met een volvo? Dat suggereren jullie zelf. :schater:

0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers