Ga naar inhoud

stuurverhogers


vogel
 Delen

Aanbevolen berichten

Heb een Vfr aangeschaft om mijn rug te ontlasten, nou dat is wel aardig gelukt moet ik zeggen, ik moet dus wel wat voorover hangen om dit te bewerkstelligen en dat gaat goed. Maar nu hang ik toch wel erg in mijn armen en krijg daar dan toch enigsinds last van. Zijn er voor dit type Vfr750f uit 1995 stuurverhogers, en zo ja, heeft iemand hier ervaring mee ? En mijn tweede vraag, heeft iemand die misschien nog liggen, dat ik dat kan proberen, en dan ook eventueel kan overnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er voor dit type Vfr750f uit 1995 stuurverhogers, en zo ja, heeft iemand hier ervaring mee ?

Volgens mij niet.

Misschien is een "superbike" stuurkit wat voor je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Genmar bar risers. werkt simpel en niet al te duur. 1.9 c.m. lijkt niet veel maar scheelt een hoop. Bij een 36II moet je voor een superbikekit in je kuip gaan zagen en dit is precies pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hier :

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?sho...15902&st=30

 

Dit is op een 800cc, maar volgens mij bestaan die helibars ook voor de 750.

 

Ik heb die toen iets van een 260€ betaald. Dat is vrij duur, maar het is in mijn ogen ook wel de meest elegante oplossing (het valt eigenlijk niet op dat er een ander stuur op staat).

Resultaat is dat ik vroeger op dagtrips naar de ardennen de laatste 100km last had van polsen en hoge rug en nek spieren, en dat is nu echt compleet weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tourristic, zitten daarmee je stuurhelften niet bijna 19 mm minder op je vorken geklemd? en ook de sluitring, zit er niet meer boven.

het risico dat je ineens met een losse stuurhelft in je hand zit is wel toegenomen volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: Nee dit is ongeveer een milimeter of 5/6 en het spul zit zodanig precies pas dat het met geen mogelijkheid los te wrikken is. Geen beweging in te krijgen. De enige manier dat het los zou komen is als je een klapper maakt lijkt mij.( Maar dan heb je in de originele situatie ook niks meer aan je stuur)
Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten in dit alles ook niet vergeten dat het stuur van een motor een heel ander doel heeft dan de helmstok van een zeil boot.

Daar moet je echt tegen aan leunen en kracht uit oefenen, terwijl het stuur van de motor in die zin alleen maar zo gebruikt word bij manoeuvreren op lage snelheid.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mijn tweede vraag, heeft iemand die misschien nog liggen, dat ik dat kan proberen, en dan ook eventueel kan overnemen.

Er staat een setje op Marktplaats voor de 800Fi en dat past ook op de 90-94. Het setje lijkt me alleen niet compleet en behoorlijk aan de prijs dus mocht je genmar risers willen dan kan je denk ik beter rechtrstreeks in de VS kopen. VTR Firestorm clipons passen ook en zijn volgens mij iets hoger dan VFR750 clipons, geen idee hoeveel het scheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1: vogel heeft een 94-97 dus past niet.

2:setje is inderdaad incompleet. Vuldeel en afdekkap zijn missing.

3: bij genmar zelf kost een setje +- 100 dollar en bij betaling met paypal zonder shippingkosten dus ook nog eens goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...