Ga naar inhoud

benzinekraan, reservestand?


eline-fasteddie
 Delen

Aanbevolen berichten

Stomme vraag misschien, maar ik heb mijn VFR750F uit 1997 nog maar pas en ik vroeg me af of er een benzinenkraan op zit en belangrijker waar zit de reservestand?

Bij mijn vorige motoren zat zo'n reservestand er altijd op, maar misschien is de VFR te luxe met zijn benzinemeter en reservelampje.... en zit er niet zo'n kraantje op?

Ik heb hem in ieder geval nog niet ontdekt...

 

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stomme vraag misschien, maar ik heb mijn VFR750F uit 1997 nog maar pas en ik vroeg me af of er een benzinenkraan op zit en belangrijker waar zit de reservestand?

Bij mijn vorige motoren zat zo'n reservestand er altijd op, maar misschien is de VFR te luxe met zijn benzinemeter en reservelampje.... en zit er niet zo'n kraantje op?

Ik heb hem in ieder geval nog niet ontdekt...

 

Wie kan mij helpen?

Zit er niet op Eline :)

(Eerlijk gezegd heb ik mij de eerste dag ook een bult gezocht naar dat ding -hihi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel een benzinekraan op maar om daar bij te kunnen moet er het nodige aan zadel en kappen verwijdert worden.

En de standen waar je dan uit kunt kiezen zijn open en dicht.

 

Het gaan branden van het reservelampje moet evenveel stimulans zijn als het moeten inschakelen van de reservestand op je vorige motoren om de pomp op te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah, kijk, daar heb ik wat aan. Thanks a lottie!!

Ik dacht het ook al, als er 1 op zou zitten zou die wel in het zicht moeten zitten.

Nou het mysterie is opgelost, bedankt!

 

Ik heb trouwens mijn eerste tank al leeggereden, de wijzer van de benzinemeter stond al in het rood, maar het lampje ging nog niet branden. Ik stond er wel van te kijken dat ik er zoveel km's mee kon rijden, ik geloof 180 miles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond er wel van te kijken dat ik er zoveel km's mee kon rijden, ik geloof 180 miles.

Ik rij zo'n 1 op 18(km) en er kan volgens mij 19 liter plofsap in de tank dus met 180 miles heb ik dan nog ongeveer 50 km te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een volle tank tot reserve doe ik gemiddeld 380 km, afhankelijk van het weer. Kraantje zit er idd niet op, daarvoor zit er volgens mij een membraansysteem dat de peutaanvoer afsluit als de motor niet draait. Met je reserve doe je nog eens zo'n 60 km. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup, ik heb iig geen mechanische afsluitmogelijkheid gezien of het is me nog niet opgevallen. Als die er is is die er alleen om te voorkomen dat de tank leegloopt als de benzineslang wordt losgehaald. Ik denk ook niet dat die een reserve aanspreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een volle tank tot reserve doe ik gemiddeld 380 km, afhankelijk van het weer. Kraantje zit er idd niet op, daarvoor zit er volgens mij een membraansysteem dat de peutaanvoer afsluit als de motor niet draait. Met je reserve doe je nog eens zo'n 60 km. :)

Je bedoelt 280 neem ik aan? Anders is er iets mis met mijn rijstijl en/of vfr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

440 km met 1 tank? Dat zou een verbruik van 1 liter op 21 km betekenen. Dat gaat mij nooit niet lukken.. Ik rij ongeveer 300 km tot aan reserve en kan dan nog ongeveer 50 km tot ie helemaal leeg is. En dan moet het niet tegen zitten en ik het niet te bont maken. Mijn verbruik ligt dus op ongeveer 1 liter op 17 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...