Ga naar inhoud

dasboard niet meer geheel verlicht..


 Delen

Aanbevolen berichten

Nadat ik 2 weken geleden mijn kuip heb gedemonteerd, brandt de verlichting van mn dashboard niet meer goed. Met name de toerenteller is nu nauwelijks meer te zien in het donker en het rechter gedeelte van mijn km teller is niet goed meer te zien.

Ik denk dat er 2 lampjes stuk zijn, maar aan de andere kant vind ik het wel toevallig dat dit is gebeurd nadat ik de boel heb gedemonteerd. Kan het ook iets anders zijn dan kapotte lampjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou wel kunnen, maar een defect lampje is toch wel het meest aannemelijke.

Hoe dan ook zal je het spul toch weer los moeten halen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou wel kunnen, maar een defect lampje is toch wel het meest aannemelijke.

Hoe dan ook zal je het spul toch weer los moeten halen.

VFRikus

 

Ik zal er dit weekend even naar kijken. Ondertussen heb ik iets gelezen over led lampjes, dus die moeten er maar in. Wat ik me dan wel even afvraag is welke ledjes er in moeten. Ik heb iets op dit forum gevonden over T10 leds, maar ik zag er geen voltage bij staan op de internetsite waarnaar werd verwezen....

Als iemand weet welke ik moet bestellen, hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb pas deze besteld, dan wel als stadslicht, maar het is dezelfde fitting, en ook gewoon 12 V.

 

http://www.wapoweb.nl/nl/product/w5w-5-smd-led-verlichting/

 

en 3 euro per 2, geen geld. ik overweeg ook om ze als dashboard verlichting te gaan gebruiken.

(ik heb er nog een paar liggen, dus als je ze eerst wilt zien......)

aangepast door Waltersan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik 2 weken geleden mijn kuip heb gedemonteerd, brandt de verlichting van mn dashboard niet meer goed. Met name de toerenteller is nu nauwelijks meer te zien in het donker en het rechter gedeelte van mijn km teller is niet goed meer te zien.

Ik denk dat er 2 lampjes stuk zijn, maar aan de andere kant vind ik het wel toevallig dat dit is gebeurd nadat ik de boel heb gedemonteerd. Kan het ook iets anders zijn dan kapotte lampjes?

 

 

Jazeker de lampjes zijn defekt, heb dit zelf ook gehad, bij mij waren er al 2 lampjes stuk,deze toen vervangen ,de andere branden nog!!

Toen de boel weer inelkaar gezet, alles netjes gepoetst ,sluit de accu weer aan, en wat blijkt nu zijn er weer 2 lampjes defekt!!!, weer uitelkaar alles, en direkt alle lampjes nagekeken[van een aantal was het glas ook al een beetje zwart], en dus vervangen.

Let op de meeste zijn 1.8watt,maar die van de olie lamp is 5watt,ik heb die van 1.8watt vervangen door 2watt [iets betere lichtopbrengst],maar wordt wel iets warmer!,of je moet er leds inzetten,is ook een mogelijk heid.

Ps als je toen aan te sleutelen bent,kijk even naar de rubber houder van de benzinepomp,die van mee viel bijna uitelkaar van rottigheid!!,en de stekkerverbindingen bij het startrelay waren helemaal geocscideerd!

 

vfrbuddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb pas deze besteld, dan wel als stadslicht, maar het is dezelfde fitting, en ook gewoon 12 V.

 

http://www.wapoweb.nl/nl/product/w5w-5-smd-led-verlichting/

 

en 3 euro per 2, geen geld. ik overweeg ook om ze als dashboard verlichting te gaan gebruiken.

(ik heb er nog een paar liggen, dus als je ze eerst wilt zien......)

 

Bedankt voor het aanbod,maar Friesland ligt niet echt om de hoek :P

Als je een foto hebt van het led stadslicht, houd ik me aanbevolen :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker de lampjes zijn defekt, heb dit zelf ook gehad, bij mij waren er al 2 lampjes stuk,deze toen vervangen ,de andere branden nog!!

Toen de boel weer inelkaar gezet, alles netjes gepoetst ,sluit de accu weer aan, en wat blijkt nu zijn er weer 2 lampjes defekt!!!, weer uitelkaar alles, en direkt alle lampjes nagekeken[van een aantal was het glas ook al een beetje zwart], en dus vervangen.

Let op de meeste zijn 1.8watt,maar die van de olie lamp is 5watt,ik heb die van 1.8watt vervangen door 2watt [iets betere lichtopbrengst],maar wordt wel iets warmer!,of je moet er leds inzetten,is ook een mogelijk heid.

Ps als je toen aan te sleutelen bent,kijk even naar de rubber houder van de benzinepomp,die van mee viel bijna uitelkaar van rottigheid!!,en de stekkerverbindingen bij het startrelay waren helemaal geocscideerd!

 

vfrbuddy

 

Ik ben wel van plan om er led in te zetten, maar dan enkel voor de constant brandende verlichting (kmteller/toerenteller/brandstofmeter en temp meter). Ik las namelijk in een ander topic(ben ff kwijt door wie) dat iemand het "brandstof laag"lampje (rood) had vervangen door een ledje. Daarna bleef die constant branden....

 

Trouwens, weet iemand of het tijdsklokje ook verlicht hoort te zijn? Die van mij heeft in ieder geval nooit gebrand :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die brand ook

 

Hier een foto welke je zou moeten vervangen nummer 3 is van je klokje

 

dscn1354large.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

het klokje is nr 3.

 

dit is de bovengenoemde led:

post-4928-1320873436.jpg

post-4928-1320873510.jpg

de koplamp is een gewone H4 van merk 'geen idee'

daardoor is er kleurverschil.

vind ik niet zo erg, het is wat afwijkend en valt daardoor beter op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er een keer blauwe in gedaan

 

IMG_1483%20%28Medium%29.jpg

 

Ik heb wel blauwe leds in mijn dasboard

 

07082006288%2520%2528Medium%2529.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

het klokje is nr 3.

 

dit is de bovengenoemde led:

post-4928-1320873436.jpg

post-4928-1320873510.jpg

de koplamp is een gewone H4 van merk 'geen idee'

daardoor is er kleurverschil.

vind ik niet zo erg, het is wat afwijkend en valt daardoor beter op.

 

Ziet er wel "spacey"uit zal ik maar zeggen :lol:

Volgens mij geeft dit meer licht dan het originele stadslicht of lijkt dat maar zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze zijn allemaal hetzelfde, volgens mij 1,7 of 1,8 watt. alleen de oliedruk is een fellere.

 

Ok, dan ga ik een setje wit bestellen denk ik. Blauw lijkt wel mooi in het dashboard, maar is in het donker niet echt heel duidelijk heb ik het idee. Ivm veel woon-werk verkeer rijd ik regelmatig in het donker en vooral de komende tijd natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb pas deze besteld, dan wel als stadslicht, maar het is dezelfde fitting, en ook gewoon 12 V.

 

http://www.wapoweb.nl/nl/product/w5w-5-smd-led-verlichting/

 

en 3 euro per 2, geen geld. ik overweeg ook om ze als dashboard verlichting te gaan gebruiken.

(ik heb er nog een paar liggen, dus als je ze eerst wilt zien......)

Weet je wat het vermogen is van deze lampjes of de lichtopbrengst in vergelijking met de originele dashboard lampjes? Maw geven ze niet teveel licht voor in het dashboard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...