Ga naar inhoud

Nieuw alarm nodig, tips, aanbevelingen etc gezocht


 Delen

Aanbevolen berichten

Zoals in mijn ander topic beschreven heb ik mijn Spyball alarm eruit getrokken.

Nu zoek ik hier wel een vervanger voor.

 

Topic is niet bedoeld om je mening te geven over het nut van een alarm... SVP relevante reactie's

 

Ik wil:

Ruime bereikbaarheid van de AB.

Het liefst 2 wegs (kortom op de AB een melding krijgen als er wat met je motor gebeurd)

Sirene af laten gaan via AB (nood)

Geluidstonen bij in en uitschakelen

Waterdicht uiteraard

 

Er zijn er op internet genoeg te vinden, echter twijfel je altijd over de kwaliteit.

Ik hoop dan ook met dit topic goede tips te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een eenvoudig alarm dat volstaat voor de toepassing. Mijn motor staat wel eens onbeheerd maar wel in het zicht. Als er wat is met de motor (omvallen, omrijden, iemand die er op gaat zitten, etc.) gaat het alarm af door de bewegingssensor . Ik heb geen illusie dat het een diefstal voorkomt, maar wil wel een kans hebben :-). Geen startonderbreking aangesloten, ik heb HISS. Maar ik zou het ook nooit aansluiten omdat ik geen goed gevoel heb over de kwaliteit van later ingebouwde systemen. Het systeem is niet tweeweg. Ja, alarm gaat af en ik kom aanstuiven... Rest doet die goed wat jij beschrijft. Het merk is SPY

Kortom, niks fancy en een simpel maar doeltreffend alarm voor 50 euro. Tip: destijds gescoord voor weinig op de motorbeurs.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na wat googelen en het motor-forum de spy 5000m gespot.

Krijgt veel goede reviews.

 

Ik ga denk ik de startblokkering ook niet aansluiten, of toch wel maar dan met een bypas (schakelaartje ergens bij de cockpit) waarmee je de schakeling ongedaan kan maken. Gewoon doorlussen met schakelaar dus eigenlijk.

 

De SPY 5000m wordt door meerdere geleverd onder andere namen. Al te vinden op MP voor 69,- en ebay voor 49,-

Ik verwacht geen top kwaliteit ,als het maar werkt qua bewegingssensor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op youtube staat wat

over de Spy 5000m!

Voorzien van veel opties zo te zien. Gezien de prijs een interessante optie.

Alleen vind ik de afstandbediening redelijk fors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga denk ik de startblokkering ook niet aansluiten, of toch wel maar dan met een bypas (schakelaartje ergens bij de cockpit) waarmee je de schakeling ongedaan kan maken. Gewoon doorlussen met schakelaar dus eigenlijk.

 

Je hoeft geen bypass te plaatsen, gewoon zekering uittrekken en alarm is uitgeschakeld.

 

Het alarm werkt goed en is handig met de pagers (tweerichtingsverkeer).

Nadeel : geen interne batterij (dus ook geen geheugenfunctie) en zoals ik al aanhaalde : zekering uittrekken en er is niks meer qua alarm noch startblokkering. Dit laatste kan je eventueel oplossen door een extra relais maar wel spijtig dat ze dit niet vast ingebouwd hebben.

 

Aansluiting spreekt voor zichzelf, maar best want bijgeleverd schema is niet zo heel duidelijk.

 

Aan je sleutelhanger hangen is niet echt aan te raden (schade).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat het verwijderen van de zekering niet gaat werken, want de startblokkering is juist spanning nodig om in te schakelen.

Mocht het wel zo simpel zijn dan is het op voorhand een waardeloos ding.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft geen bypass te plaatsen, gewoon zekering uittrekken en alarm is uitgeschakeld.

 

Het alarm werkt goed en is handig met de pagers (tweerichtingsverkeer).

Nadeel : geen interne batterij (dus ook geen geheugenfunctie) en zoals ik al aanhaalde : zekering uittrekken en er is niks meer qua alarm noch startblokkering. Dit laatste kan je eventueel oplossen door een extra relais maar wel spijtig dat ze dit niet vast ingebouwd hebben.

 

Aansluiting spreekt voor zichzelf, maar best want bijgeleverd schema is niet zo heel duidelijk.

 

Aan je sleutelhanger hangen is niet echt aan te raden (schade).

 

Hmm volgens de specs die ik heb gelezen had hij dat wel, misschien zijn er toch wat verschillende modellen van in omloop.

 

Maar nogmaals, het gaat me niet om de startblokkering, meer om de bewegingssensor

Aansluiten kom ik wel uit, niet zo bang voor.

Maar gebruik jij hem zelf ook?

Wat zijn jouw ervaringen qua afstand enzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat het verwijderen van de zekering niet gaat werken, want de startblokkering is juist spanning nodig om in te schakelen.

Mocht het wel zo simpel zijn dan is het op voorhand een waardeloos ding.

VFRikus

Zo was het bij mijn Spybal inderdaad wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo was het bij mijn Spybal inderdaad wel...

 

Ik gebruik al jaren spyball alarm op mijn motoren, nog nooit problemen gehad. Spanningsloos maken van het alarm werkt zeker niet.

De enige manier is een aangemelde sleutel te gebruiken of de unit uit te solderen. ( Daar was je al achter ) Goed in laten bouwen is de remedie tegen storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren spyball alarm op mijn motoren, nog nooit problemen gehad. Spanningsloos maken van het alarm werkt zeker niet.

De enige manier is een aangemelde sleutel te gebruiken of de unit uit te solderen. ( Daar was je al achter ) Goed in laten bouwen is de remedie tegen storingen.

Goed inbouwen helpt alleen niet tegen kapot gaande units (en ja, hij is gewoon bij een erkende inbouwer ingebouwd met SCM certificaat)

 

2 units versleten, en er was geen slecht stukje bedrading te vinden.

Google eens op spyball. Er zijn meer mensen met problemen dan tevreden gebruikers...

 

Ik heb er in ieder geval geen last meer van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google eens op spyball. Er zijn meer mensen met problemen dan tevreden gebruikers...

 

Negatieve ervaringen vinden sneller hun weg naar het www dan positieve.

 

@ Dutchgixxer, welk type spyball gebruik je?

 

Wordt een SCM certificaat alleen uitgegeven als het door een erkende inbouwer wordt gemonteerd?

Dit ivm korting op de verzekering in mijn geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Negatieve ervaringen vinden sneller hun weg naar het www dan positieve.

 

@ Dutchgixxer, welk type spyball gebruik je?

 

Wordt een SCM certificaat alleen uitgegeven als het door een erkende inbouwer wordt gemonteerd?

Dit ivm korting op de verzekering in mijn geval.

 

Alleen door een inbouwer die zijn SCM diploma heeft gehaald. Daarnaast zou eigenlijk het alarm hij elk jaar gecontroleerd moeten worden om het certificaat geldig te houden. Hier wordt echter nooit echt naar gekeken en/of moeilijk over gedaan. Maar dat is mijn ervaring, weet niet hoe dat bij anderen is.

 

Je hebt gelijk met je opmerking over positieve en negatieve ervaringen. Echter is dat vooral bij consumentelektronica en minder bij automotive. Inbouwapparatuur op specifieke vervoersmiddelen worden vaak op een forum besproken (net als hier). Dan heb je net zoveel kans op positieve en negatieve reacties. Maar in gevallen als www.kieskeurig.nl enzo sluit ik me helemaal bij je aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen door een inbouwer die zijn SCM diploma heeft gehaald.

 

Ok, thnx. Unive geeft 25% korting op de casco premie als ik een SCM-goedgekeurd alarm heb geinstalleerd.

Vraag me alleen af hoe ze dit elk jaar weer controleren maar dat terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...