Ga naar inhoud

Uitschakelen Red Alert Delta alarm


 Delen

Aanbevolen berichten

Vanmorgen liet mijn Red Alert Delta alarm het voor de tweede keer afweten, gelukkig was het thuis dit keer.

 

Ik zie een beetje op tegen het knippen en solderen aan de bedrading, heeft iemand ervaring met het uitbouwen of uitschakelen van dit alarm?

 

Het liefst laat ik hem zitten, maar dan zo dat alleen de alarmlicht functie en eventueel de bewegings sensor nog werken, maar de startblokkering niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedrading volgen die voor de startblokkering is en deze onderbreking herstellen door middel van, het is niet anders, solderen.

Dit is de enige juiste manier.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedrading volgen die voor de startblokkering is en deze onderbreking herstellen door middel van, het is niet anders, solderen.

Dit is de enige juiste manier.

VFRikus

 

En hoe weet ik welke draden dat zijn? gaan die naar het contactslot of ontsteking of ergens anders naartoe...

 

Op korte termijn kan ik hem wel per keer met de contactsleutel uitschakelen, dat kan door hem na het van contact afzetten even kort weer op contact en er weer af te zetten,

wat ik al bij het tanken doe.

Maar als ik dat een keer per ongeluk vergeet, loop ik het risico dat ie weer niet reageerd.

Moet ik hem wel weer eerst aan de praat zien te krijgen, maar ik heb goede hoop dat dit gaat lukken door de "persoonlijke code" in te voeren met het drukschakelaartje.

 

De vorige keer toen ik het had, ging ie het ineens weer doen, nadat ik het alarm een paar keer had laten afgaan.

 

eerst maar eens rustig bestuderen waar de draden naartoe lopen..... hopelijk hoeft niet de halve motor uit elkaar en kan ik overal makkelijk bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe weet ik welke draden dat zijn? gaan die naar het contactslot of ontsteking of ergens anders naartoe...

Startblokkering werkt als volgt. De voeding van de brandstofpomp en/of de ECU word door geknipt en dan aan twee draden gesoldeerd die in het kastje doorverbonden worden als de boel word vrij gegeven.

Om het voor dieven en nu dus ook voor jou, lastig te maken zijn de draden allemaal van dezelfde kleur zodat je niet kan zien wat bij elkaar hoort en je het dus bij het kastje kan omzeilen. Vandaar ook mijn advies om de draden te gaan volgen tot je op een plek de door geknipte kabel vind.

Tijdens inbouw cursussen leer je dan ook nog om dit allemaal op een slecht te bereiken plek te doen. Gelukkig valt dat bij een motor wel mee.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blokkering start relais zit meestal onder je rechter (achter) kuipdeel.

Draden vanaf je alarmmodule volgen naar het relais wat rechtsonder je zadel tegen het frame aan zit. Doorknippen en doorverbinden.

 

Bedrading naar de pomp liepen bij mij vanaf mijn module (rechts) rechtdoor naar punt van mijn zadel, daar links om aan de linkerkant mijn frame in te gaan. Ik heb hem daar (voor de accubak) doorgeknipt en doorverbonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedrading naar de pomp liepen bij mij vanaf mijn module (rechts) rechtdoor naar punt van mijn zadel, daar links om aan de linkerkant mijn frame in te gaan. Ik heb hem daar (voor de accubak) doorgeknipt en doorverbonden.

 

ok, dus blokkering is altijd tweeledig, start-relais en brandstofpomp?

 

Hoe wist je dan dat die draden naar de pomp gingen ?

 

moet er niks met de claxon gebeuren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De inbouwer is er vrij in om te kiezen wat hij wil onderbreken.

Het hier eerder aangehaalde start relais is niet zo zinvol, als je dan de brandstofpomp kan omzeilen is aanduwen genoeg.

Meestal word daarom ECU en brandstofpomp gedaan.

De claxon kan je afkoppelen, maar dat is weer alarm gerelateerd en heeft weer niet zo te maken met start onderbreking.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draai ik vanavond het contact om, gaat ie gewoon op contact en start ook normaal.

 

Of ik heb hem niet op alarm gezet, of hij gaat er automatisch af na een aantal dagen, ik zal de handleiding nog eens nakijken.

 

maar in beide gevallen had ie toch wel op de ab moeten reageren lijkt me.

 

nadat ik hem op contact had gehad reageerde ie wel gelijk weer op de ab.

 

ik vertrouw hem toch niet helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees het stuk van het motor-forum eens (zie hierboven). Daar suggereerde iemand om de accu voor een bepaalde tijd los te koppelen.

 

Had ik gelezen, en was ik ook van plan om te gaan doen, maar hij deed het zonder dat dus ook al weer.

 

Maar ik ga hem niet meer op alarm zetten in ieder geval, hooguit thuis in de schuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:offtopic:

.. aan je foto te zien staat die schuur in Leesten..?

Goed om weer een mooie rooie in de buurt te zien rijden :yes:

 

:focuski9:

Dit had ik ook bij mijn Spyball; komt doordat die na een paar dagen in energy-save modus gaat, waardoor die alleen nog (op ab) reageert als je contact aanzet. No worries dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...