Ga naar inhoud

Speling kettingwiel.?


Barrie
 Delen

Aanbevolen berichten

VFRienden,

 

Bij het controleren van het voorste kettingwiel heb ik geconstateerd dat er enige beweging is in het kettingwiel tov de as. Is dit normaal?

 

VFRiendelijke groet,

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het tandwiel zit op spiebanen maar het is axiaal niet vast op gesloten.

VFRikus

 

Oke Rikus, bedankt voor je snelle reactie.

By the way, heb m´n wielen reeds gedemonteerd moet morgen even een afspraak maken om de banden er af te laten drukken. Stuur je nog wel even een PB.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een geringe speling lijkt me idd normaal. Tenslotte moet je het tandwiel wel kunnen verwijderen en monteren. Er zijn me tot nu toe nog geen gevallen bekend dat de passing zover uitgesleten is dat je een hoorbare aanslag constateert. Het wordt natuurlijk minder als het tandwiel een radiale speling krijgt.

 

Ah, je bent al geholpen zie ik. Suc6 verder. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond de boel nog even wat nader geinspecteerd kettingwiel losgehaald en ketting verwijderd. Daarna kettingwiel teruggeplaatst.

@Bleubird, met radiale speling bedoel je dan dat het kettingwiel kan bewegen in de draairichting van de as zeg maar. Want dit is nl. wel enigzins het geval.

En de axiale speling (Rikus) zal dan neem ik aan de zijdelingse beweging over de as zijn, het kettingwiel zit idd niet helemaal opgesloten achter de ring en bout.

Heb niet het idee dat het kettingwiel op zich erg versleten is, als ik tijd heb zal ik wat foto's posten om de experts er een blik op te laten werpen.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radiale speling is in de richting van de radius ( straal )

axiale speling is in de lengte richting van de as ( bij een motorfiets dus tandwiel naar je toe en van je af) . Deze speling is toegestaan. meestal 0.1 mm

 

Radiale speling moet beperkt zijn tot een paar 0.01 mm.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij nog een paar foto's van kettingwiel en tandkrans.....zijn deze nog goed of niet? Voor zover dit te bepalen is vanaf een foto.

 

post-3965-1326218688.jpg post-3965-1326218662.jpg

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij nog een paar foto's van kettingwiel en tandkrans.....zijn deze nog goed of niet? Voor zover dit te bepalen is vanaf een foto.

 

post-3965-1326218688.jpg post-3965-1326218662.jpg

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

 

Ketting/tand wielen :) lijken me nieuw. Als de ketting niet van het kettingwiel is af te nemen dan is de set nog perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee hoe lang het er al op zit, heb zelf maar ca. 4000km met de motor gereden in twee jaar tijd. (ik weet het, niet echt veel).

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dutch: moet dat niet 'kettingwiel' zijn ipv 'tandwiel'....?? ;)

(om maar weer een veelvuldig gevoerde discussie van stal te halen) :P

En bedankt voor de "reminder"......ik was de discussie al bijna vergeten....ahum.... :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...