Spring naar inhoud


Foto

VFR800FI met choke?


  • Log in om te reageren
6 reacties op dit topic

#1 VFR2B

VFR2B

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 103 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Hoogezand
  • Interesses:Mijn Plymouth Laser RS Turbo en
    natuurlijk de VFR.
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 22 februari 2012 - 19:59

Bij motorplaza in Groningen zag ik een VFR800FI uit 1998 met een choke?

Staat FI dan niet voor Fuel Injection?

Hoe zit dat eigenlijk?

Hier de motor:
http://www2.motorpla...iewer.html?id=1

#2 Arno71

Arno71

    There is more than meets the eye!

  • Motorator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5991 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:93551CA
  • Interesses:SUP, MTB, VFR, Ski, Metal, F-35, reizen, foto/gopro.... etc.
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 22 februari 2012 - 20:13

Volgens een artikel op Bikers Oracle hebben de VFR800's zonder HISS deze hendel.
Naar verluid is het niet een choke maar een "fast idle lever", exacte vertaling laat ik in het midden ;)

The early (pre HISS) models had a 'choke', but it's really just a 'fast idle' lever. The later models were updated and this all happens automatically when you start the bike up.


Hier op het forum is een topic gewijd aan het verschil VFR800 1998/1999 VS 2000.
Daarin vindt je meerder links en info.

#3 ribus

ribus

    Zeer ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 880 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:elden
  • Interesses:toeren op de viffer
    beetje sleutelen aan van alles en nog wat.
    ontspannen achter mijn karperhengels.
    en niet te vergeten KOFFIE.
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 22 februari 2012 - 20:43

wat ik er van weet is is dat het gewoon een soort handgas is.
zodat je m iets hoger in toeren kan laten warm draaien.

#4 HansM

HansM

    Zeer ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 729 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Santpoort-Noord
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Donkergrijs

Geplaatst 22 februari 2012 - 20:53

De hendel is bedoeld voor een "verhoogd toerental". Met een koude motor kun je hem gebruiken als een "nep" choke. Je motor slaat zonder ook wel aan, maar doordat het toerental zo ver terug valt slaat hij weer af. Met deze hendel hoef je het gas niet, een beetje, open te houden om de motor draaiend te houden. Onder de 60 kun je hem ook als Cruise-Control gebruiken ;) Maar daar is hij vast niet voor bedoeld..

De gele VFR, mijn vorige motor, (modeljaar 99) en de VFR van Miss_Jline (modeljaar 98) heeft hem ook. Werkt prima..

#5 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12669 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 22 februari 2012 - 22:52

De "choke" van de FI bedient dezelfde stationaire omloop lucht kanalen die we met synchroniseren afregelen, maar dan allemaal in een keer.
Het kabeltje bedient hetzelfde regel mechanisme waar ook de stationaire stelschroef tegen af regelt.
VFRikus

#6 VFRobert

VFRobert

    Ervaren rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPip
  • 454 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zwolle
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 23 februari 2012 - 13:54

Ik weet niet wat Rikus allemaal zegt maar hij is zeker handig. Zeker als je even een handschoen moet uit- en aantrekken en je door wil blijven rijden :D

#7 VFR2B

VFR2B

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 103 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Hoogezand
  • Interesses:Mijn Plymouth Laser RS Turbo en
    natuurlijk de VFR.
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 23 februari 2012 - 17:18

Super. Het is mij nu duidelijk.

Bedankt voor de antwoorden.


0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers