Ga naar inhoud

Superbike kit plaatsen en bar ends


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

Hey luitjes,

 

Vanmiddag bezig geweest met het plaatsen van een superbikekit.

Het viel toch allemaal wat tegen.

handvatten wilden niet los (uiteindelijk na goed verwarmen met een geleende verfbrander wel)

Gaskabel eerst niet los, daarna niet terug vast

Kabels kwamen niet fijn uit, ook niet na het omleggen volgens de MDI beschrijving. Het staat toch allemaal erg strak...

 

Al met al wel gelukt op 1 ding na.

Ik weet niet hoe het heet, maar het gedeelte waar je je bar-ends op schroeft kreeg ik niet uit de oude clipons.

Na het indrukken van de borgveer kwam ca 2 cam naar buiten, maar krijg er niet meer beweging in dan dat.

Met andere woorden, op het nieuwe stuur zitten nu nog geen bar ends.

 

Hoe krijg ik deze uit de clipons, of waar kan ik nieuwe halen om in het superbike stuur te doen. Graag jullie tips/advies

 

Tevens meteen ook een MDA vario tour ruitje er op gezet.

Allemaal leuke dingetjes van mede forummer Berre :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen compressor?

Met een stoot lucht in de handvatten trek je ze er zo af.

Wat het stuur betreft voor de stuurgewichten, heb je een stalen of aluminium stuur?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen compressor?

Met een stoot lucht in de handvatten trek je ze er zo af.

 

:withstupid: compressor werkt echt prachtig, even wat lucht eronder, handvat wordt bol en eraf.

 

Die stuurgewichten zijn toch conisch, die moet je losdraaien normaal en dan eerst iets naar binnentikken daarna zou je ,in theorie dan, ze er zo uit moeten kunnen schuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

 

Ik heb die dingen die in het stuur zitten er met wat kruipolie uitgekregen. Ze blijven vooral zitten aan de gaatjes in het stuur, de rubber zet zich erin vast. Even met een schroevendraaier het rubber induwen en mbv de barends het geheel eruit trekken.

 

Op de gaskabels heb ik ook heel erg zitten vloeken. Heb ze aan de motor wat losser gesteld en toen ging het makkelijker (maar nog altijd niet "vlot").

 

Veel plezier met klussen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de V-tec waren kabels van de Pan European ST1300 de oplossing, ik heb ze zelf van de ST1100 zoals eerst was aangegeven maar daar bleek de kabel niet ver genoeg door te steken t.o.v. de mantel.

Het zou me niets verbazen dat 1 van die kabels ook voor de 800 een oplossing is want als van die 3 motoren (en ik heb er nog 1 gezien laatst op MF) al dezelfde aansluitingen hebben zal dat bij de 800 niet anders zijn.

Ik zal even het plaatje erbij zoeken en de maten erin zetten waar op gelet moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas had ik geen compressor in de buurt.

 

Wel losse flesjes met Airduster. Helaas toch te weinig kracht om er vanaf te krijgen maar met de verfbrander was het zo gebeurd.

 

Ik krijg het binnendeel (hoe heet het nou?) er echt niet uit. Heb hem een paar CM naar buiten, de gaten blokkeren niet, in de bankschroef, lange bout er indraaien, maar geen MM meer geven...

 

Dit moet toch eenvoudiger kunnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het nog niet zo lang geleden ergens tegengekomen.

Was iets met de handvatten eraf en dan zat er een klein gaatje waar je het pinnetje naar binnen moest tikken, dan iets naar binnen schuiven en dan kan je ze eruit trekken... zoiets althans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals boven beschreven had ik dat al gedaan, maar na ca 2cm uittrekken, komen ze vast te zitten zonder enige beweging er meer in.

 

Is het onderdeel anders los te koop?

iemand een naam en bestelnr?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk passen deze inwendige montagegewichten toch niet in jouw nieuwe stuur, dus waarom zou je die moeite doen....

Ze zitten geborgt met die 2 pennetjes die in de gaatjes van je huidige clip-on zitten. Door die gaatjes heen druk je de pennetjes iets naar binnen.

In het schroefdraad waar je oude gewichtjes op zitten gemonteerd draai je een oude bout, en daar kan je dan aan trekken. Hiermee komen die inwendige montagegewichten vrij.

 

Alternatief: koop stuurgewichten van bijvoorbeeld Rizoma. Deze werken met een rubberen prop die tussen tweee conussen gemonteerd zit. Draai je de montagebout strakker, dan trek je de conussen naar elkaar toe, en klemt het rubber zich vast in de buis van je stuur. Door verschillende maten rubbers passen deze in alle sturen, en ze zijn nog mooier ook.

Zie: http://www.rizoma.com/en/bikes-accessories...lebar-caps.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Dude,

 

Ben zelf ook bezig met een superbike kit montage (ABM) volgens de montage handleiding (Mdi download) geeft deze aan dat de koppelingsleiding buitenlangs de voorvork dient te gaan

 

Hoe heb jij dat gedaan? Zit nou niet echt te wachten om hem te ontkoppelen en vervolgens te ontluchten (namelijk noooooooit gedaan)

 

Meest simpele lijkt me de kroonplaat even te verwijderen en leidingen goed leggen en kroonplaat terug plaatsen, maar kan dat en is dat zo simpel als ik me voorstel?. Of zie ik iets over het hoofd?

 

Wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de 3e foto in Ray z'n how to wordt het besproken.

 

Nu moet de kroonplaat eraf zodat je de koppelingsleiding kan verleggen, dit kan ook anders maar dan moet je de leiding loshalen en zit je daarna met opnieuw vullen en ontluchten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meest simpele lijkt me de kroonplaat even te verwijderen en leidingen goed leggen en kroonplaat terug plaatsen, maar kan dat en is dat zo simpel als ik me voorstel?. Of zie ik iets over het hoofd?

 

Wouter

Je kunt ook de vorkpoot even trekken (laten zakken) om de leiding goed te leggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...