Ga naar inhoud

Dynamo defect


Johan
 Delen

Aanbevolen berichten

@Bas, thanks is ook een optie, weet alleen de maat niet.

 

@Ray, Carmo lijkt me een goede optie, weet je ook of deze beter is dan de originele, bv de draaddikte enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

is er ook iets te bedenken wat dit kan voorkomen? ik heb geen problemen (ff afkloppen), maar hoop die toch niet te krijgen op en leuk tochtje ...

 

Volgens mijn bescheiden mening heeft het te maken met de oliestand in het carter. Iedereen weet dat olie op veel onderdelen een koelende werking heeft, zoniet lees dan het pas geleden langsgekomen draadje met de "olie bijbel" er nog eens op na.

 

Bij de 800 is het een soort sump smering waarbij het vliegwiel staand in de olie een mist van olie naar het bovenste gedeelte moet brengen. Dat dat in sommige situaties goed gaat kun je zien aan alle foto's. Bijna overal is de stator onderaan NIET verkoold. Hoeveel olie te weinig is of net genoeg weet ik niet, ik denk echter dat peilen na draaien en peilen zonder draaien toch gauw 300cc uitmaakt en dat is op de 3 liter die erin zit toch 10%. De olie op het hoogste (peil)punt houden kan dus wel uitmaken.

 

Bij de 1200 wordt zelfs direct olie gespoten op de stator voor de koeling maar die heeft een dry sump smering en staat er niets in de olie, men heeft er bij Honda wel rekening mee gehouden.

Ik zal morgen proberen de afdrukken van de oliesystemen te uploaden voor het vergelijk 800 vs 1200. Vanaf de IPAD gaat dat nl niet.

 

Vrgr Newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik bang dat je het niet gaat redden want deze is voor een:

Dynamo's VFR800 VTECH

Ik dacht dat die vtech dingen gewoon op batterijen werkten :scratchchin:

Die Carmo heeft volgens mij wel dikkere draden en zit er bij mij al weer een 20k in zonder verdere problemen.

Denk je ook even aan een pakking voor de dynamodeksel :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist deze besteld, nu even afwachten wanneer hij binnenkomt, moet voor zaterdag ivm de sleuteldag bij Rikus

 

Dat hoop ik toch ook. Anders moet je maar bij mij achterop.... :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit nu een specifiek Vtec probleem zoals de SR bij de meeste VFR`s , of staat dit los van elkaar?

Nee, is niet specifiek voor de VTEC's. De CBR-lijn van Honda heeft hetzelfde probleem.

Ik heb op 3 van mijn CBR's al 2 dynamo's vervangen (en 4 spanningsregelaars).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb bij Carmo een dynamo voor mijn Vtec gekocht. Ik ben hem zelf gaan ophalen in Helmond.

Mijn dynamo zit er nu al 1 jaar en circa 11k km in zonder problemen.

Ik heb de oude pakking kunnen gebruiken door deze voorzichtig los te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de nieuwe dynamo binnen gekregen en gelijk gemonteerd

Hij laad weer prima, bijna 13 V stationair en bij een flinke dot gas zelfs 14,9 V

 

post-4095-1334768360.jpg

 

post-4095-1334768382.jpg

 

post-4095-1334768406.jpg

 

post-4095-1334768422.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je enkel vloeibare pakking gebruikt? En welke?

 

Ik gok op Loctite 5208, maar wel een beetje erg veel!

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...