Ga naar inhoud

wat is het verschil


jidema
 Delen

Aanbevolen berichten

ik liep bij de action en zag dat die G12+ koelvloeistof verkopen voor een fractie van de normale prijs, wat zou het verschil zijn met de regulaire merken?

heeft iemand van hier al ervaring met dit product.

 

 

gr jurjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt bij dergelijke aanbiedingen eigenlijk maar 2 mogelijkheden.

1: Het is dezelfde als een gerenommeerd merk wat groot ingekocht wordt en onder eigen naam met bijna gen winst verkocht.

2: Het is goedkope zooi met een zeer twijfelachtige kwaliteit.

 

Je hebt dus een kans van 50% dat het prima spul is en 50% dat je op lange termijn je motor interne schade toebrengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het er al een paar duizend kilometer inzitten. 1,99 euro de liter. Motortemperatuur houdt zich prima. En voor dat bedrag vervang ik het over twee jaar wel weer. (8 euro kwijt) Olie zou ik nooit kopen bij de Action maar dit dus wel. Neem gelijk het oranje trechtersetje mee voor 99 cent. Wel zo makkelijk. En als je toch bezig bent: het afwasteiltje voor 79 cent past goed onder je motor en vangt alles keurig op. :yahoo:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De G11(groen of blauw) kan je gewoon mengen met G12plus. NIET met G12

Volgens mij is de M97B44-A groen/blauw en de M97B44-D paarsachtig

In oudere modellen werd G11 koelvloeistof gebruikt. G11 is meestal groen of blauw van kleur

In nieuwere modellen wordt G12 koelvloeistof gebruikt. G12 is roze/rood van kleur.

G11 en G12 zijn NIET mengbaar.

Het mengen van G11 en G12 geeft als resultaat een dikke, modderige, bruine substantie.

Dan is er nog G12 plus. G12 plus is ook roze/rood van kleur.

G12 plus is mengbaar met zowel G11 als G12.

Dit doen wij op mijn werk ook, zodat we geen tig verschillende koelvloeistoffen hoeven te hebben.

Als je dus twijfelt wat er in je koelsysteem zit is bijvullen met G12 plus altijd goed.

 

Zelf heb ik in mijn motor G12 plus, dit gaat prima.

 

Met groet,

 

Yor

Link naar reactie
Delen op andere sites

G11 en G12 mengen geeft geen dikke prut, alleen een vies kleurtje en hij is niet meer silicaatvrij.

G12+ is een G12 koelvloeistof waar, in tegenstelling totde G12, juist weer wel een beetje silicaat in zit vanwege de aluminium legering van bepaalde motorblokken van de VAG groep.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...