Ga naar inhoud

Navigatie op Android mobiel


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

na vele topics doorgelezen te hebben, en informatie proberen te verzamelen, zie ik toch door de bomen het bos even niet goed meer... Vandaar deze topic :closedeyes:

 

Aangezien ik regelmatig vaak dezelfde rondjes rijd, weet 2 leuke routes in de buurt, wil ik wel eens wat anders! Ik ben al regelmatig 'blind' de weg op gegaan, en zag toen wel waar ik uit kwam. Op zich prima te doen, want zo zie je ook nog eens wat. Alleen mis ik volgens mij dan echt de mooiste stukjes.

 

Nu heb ik al een aantal sites gevonden waarop motorroutes te vinden zijn, ideaal! Echter; ik heb geen navigatie op de motor zitten..

 

Aangezien ik niet maandelijks een route wil gaan rijden (misschien dat ik er 2x per jaar gebruik van ga maken), vindt ik het zonde om een paar honderd euro te gaan betalen voor een Garmin, TomTom oid.. Vandaar mijn 'zoektocht' naar andere alternatieven.

 

Het volgende; ik heb een Samsung Galaxy S2, Android gsm. Ik weet dat er hiervoor wel applicaties te downloaden zijn die je kunt gebruiken voor je navigatie. Standaard zit er ook al Google Maps op..

Voor de iPhone heb ik al een aantal sites gevonden waar e.e.a. uitgelegd wordt over mooie applicaties, maar deze heb ik niet kunnen vinden voor de Android.

 

Het mooiste zou een applicatie zijn die bv Garmin routes kan inladen (bv via GPS Tracks of linkie), en dat ik deze dan kan rijden. Indien niet mogelijk; er zal ook vast wel iets zijn waarbij je een route kunt aanmaken met 'tussenstops' en 'snelweg vermijden'.. Alleen of je dan juist de mooiste routes krijgt?

 

Iemand enig idee of er überhaupt een goede app is die aan mijn wensen zal voldoen?

 

Ik las dingen als:

- CoPolot Live , routes aanmaken met Tyre?

- iPhone @ motor-forum

- Handleiding iPhone, maar of deze ook werkt voor mn Android?

 

Ik ben benieuwd of dit eerst mogelijk is voor mij. Zo niet, ga ik toch even denken of ik via Marktplaats een 2e hands navigatie koop.

 

Alvast bedankt voor de tips/hulp/adviezen :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is er voor Android niet een Garmin app te downloaden? Ik had ooit op mijn Windows Phone ook Garmin navigatiesoftware en dit werkte perfect.

Ik heb er wel 1 gezien ja.. Dat werkte ook goed met het inladen van route's? Of moest je die zelf aanmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit wel eens gelezen dat een smartphone niet echt bestand is tegen de trillingen op een motor. M.a.w. dat wordt kort navigeren.........

hmm.. was deze opmerking idd ook al eerder tegengekomen. Alleen de 1 was positief, de ander wat minder :scratchchin:

 

'nadeel' is ook, dat wanneer ik mn mobiel wil gaan gebruiken, ik een kabeltje zal moeten kopen voor de mobiel naar de 12V (of 5V las ik ook al eens ergens?) kabel die weer naar de accu gaat. Daarnaast ook nog een waterdicht hoesje. Op e-bay vond ik zo'n hoesje voor 6 tientjes, terwijl zo'n kabel 4 tientjes was..

 

Als ik dan kijk op marktplaats bv zie ik ook 2e hands navigatie systeempjes voor ongeveer 100,- euro.. Garmin streetpilot 3 kom ik een paar keer tegen.. Iemand hier ervaring met dit systeem?

 

Ben niet echt van plan om meer dan 100,- euro (op dit moment) te gaan besteden voor een navigatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb tijden met mijn Iphone als navigatie gereden zonder problemen.

Ik gebruikte toen Tomtom voor normale ritten van A naar B en Navigon als ik routes wilde rijden.

 

Die zullen er toch wel voor android zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb tijden met mijn Iphone als navigatie gereden zonder problemen.

Ik gebruikte toen Tomtom voor normale ritten van A naar B en Navigon als ik routes wilde rijden.

 

Die zullen er toch wel voor android zijn?

Kun je met Navigon ook al vooraf gemaakte route's (zoals bv wel te vinden zijn voor garmin) invoeren? Of zul je dan zelf van tussenstop naar tussenstop een route moeten aanmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een hele tijd gewoon mijn smartphone in mn tanktas gehad, ging prima.

Ik had Windows mobile en daar Garmin XT Mobile op, maar het gaat op mijn Androidphone ook met Google maps, zij het iets omslachtiger. Je kunt met ITN converter een route omvormen naar (dacht ik) een KML bestand. Die kun je dan via "mijn google" ofzo uploaden op internet. Als je dan in Google maps op je mobiel weer inlogt, kun je de route zien en via de Google navigator rijden.

Anders kun je ook routes voor TomTom of Igo maken (met ITNconverter) en inladen, daar staan genoeg tutorials voor op internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm.. was deze opmerking idd ook al eerder tegengekomen. Alleen de 1 was positief, de ander wat minder :scratchchin:

 

'nadeel' is ook, dat wanneer ik mn mobiel wil gaan gebruiken, ik een kabeltje zal moeten kopen voor de mobiel naar de 12V (of 5V las ik ook al eens ergens?) kabel die weer naar de accu gaat. Daarnaast ook nog een waterdicht hoesje. Op e-bay vond ik zo'n hoesje voor 6 tientjes, terwijl zo'n kabel 4 tientjes was..

 

Als ik dan kijk op marktplaats bv zie ik ook 2e hands navigatie systeempjes voor ongeveer 100,- euro.. Garmin streetpilot 3 kom ik een paar keer tegen.. Iemand hier ervaring met dit systeem?

 

Ben niet echt van plan om meer dan 100,- euro (op dit moment) te gaan besteden voor een navigatie..

 

 

Ik heb, voor ik de zumo 660 kocht ook de Streetpilot gehad, prima toestel en voor dat geld zou ik hem niet laten liggen ( mits er cradle en alles bij zit ). Nadeel is volgens mij alleen ( maar dat kan een huidige eigenaar je vast vertellen ) er geen of weinig updates voor nieuw kaartmateriaal meer zijn. Desalniettemin heb je er een goed toestel aan en al dan niet recent kaartmateriaal genoeg te ''vinden'' op het net mocht er een oudere versie op staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zweeft er hier nog een topic rond met een link er in waar je gratis en legaal vers kaartmateriaal voor oudere Garmin toestellen kon downloaden.

VFRikus

 

edit: ik denk het niet alleen, maar weet het zeker.

 

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=17172

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb, voor ik de zumo 660 kocht ook de Streetpilot gehad, prima toestel en voor dat geld zou ik hem niet laten liggen ( mits er cradle en alles bij zit ). Nadeel is volgens mij alleen ( maar dat kan een huidige eigenaar je vast vertellen ) er geen of weinig updates voor nieuw kaartmateriaal meer zijn. Desalniettemin heb je er een goed toestel aan en al dan niet recent kaartmateriaal genoeg te ''vinden'' op het net mocht er een oudere versie op staan.

Ik zie bij sommigen (check 3e foto) zo'n zakje/beanbag bij zitten waar de navigatie in zit. Bedoel je dit als cradle?

 

Dat er oude wegen in zitten (lees: geen nieuwe kaart/wegen) maakt volgens mij niet veel uit. De meeste route's die op internet staan zullen route's zijn die over oudere/bestaande wegen/dijkjes gaan die nog niet erg recent zullen zijn.. Dus wat dat betreft maakt het me niet erg veel uit. Het is niet echt bedoeld om snel van A naar B te gaan.

En ach, als ik dan een keer verdwaal kom ik vast nog wel weer thuis :schater:

 

@ Bartjuuuh: tnx voor reactie! Zal eens kijken of er ook converter oid is voor Garmin route's die naar Google Maps gezet kunnen worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zweeft er hier nog een topic rond met een link er in waar je gratis en legaal vers kaartmateriaal voor oudere Garmin toestellen kon downloaden.

VFRikus

 

edit: ik denk het niet alleen, maar weet het zeker.

 

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=17172

Dank! :beer:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een beugeltje voor op mijn tankbouten (soort L steun).

Hierop had ik een sportarmband (voor het hardlopen) opgezet waar mijn iphone inging.

 

Werkte prima.

In Navigon kan je routes laden, hier op eht forum staat al ergens hoe het werkt.

 

Ik heb een sigaretten aansluiting op de VFR. Hierin heb ik zo'n dopje gedaan voor de USB kabel.

Kortom originele Iphone USB kabel erin en opladen maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...