Ga naar inhoud

Ervaringen VFR1200X


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Yep, maar je kunt er wat pas echt wat van zeggen wanneer alles ingereden is en je dus minimaal 1500 km er op hebt staan.

 

Daarnaast inderdaad eens testen met je pookje, hoogte is makkelijk aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Gisteren de 1.000 km grens bereikt en ik moet zeggen dat het schakelen gisteren ook (verbazingwekkend) soepel is verlopen. Nu maar hopen dat het zo blijft. Zaterdag gaat mijn motor voor zijn 1.000 km beurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: zojuist 1.000 km beurt laten uitvoeren. Nieuwe olie en oliefilter, nieuwe cardan olie, alles checken etc. Hij loopt heerlijk en de uitlaat van Akra... geeft de motor net een exclusiever geluid. Ook het schakelen gaat soepel overigens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren wat een mooie verhalen over de 1200X. Heb het nu even aangekeken, maar dit zou (nog wel even wachten) zomaar m'n volgende motor kunnen worden. De kanshebbers tot nu toe VFR1200F, VFR1200X, BMW r1200GS (model 2013).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En zojuist toch maar even de dealer gebeld om een hugger te bestellen. Dan blijft mijn machine toch wat schoner in de regen ;-) wanneer deze gemonteerd is!

aangepast door GJC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ik heb er ook eentje besteld, maar dan de Pyramid

 

post-4265-0-79737000-1366306332.jpg

 

Daar heb ik goede ervaringen over gelezen, maar het blijft een smeerpoets de Crosstourer :rolleyes:

 

Ik zit ook aan een "splash guard" te denken, daar zijn er ook al een aantal mee aan het rijden, die houdt ook veel opspattend water tegen.

 

plaatjes van de Toratech uitvoering, maar er zijn er meerderen, deze zit rond de 18 a 20 eur.

 

01-041-5000-0_i_01.jpg

 

Op een zwitserse tourer

 

2013-013.jpg

 

Koffer er op helpt natuurlijk ook zeer goed.

 

Maar doordat de machine "hoger op de poten staat" blijft het behelpen in slecht weer ben ik bang :scratchchin:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koelvloeistofniveau: vraagje.

Wanneer kun je het beste het koelvloeistofniveau nakijken? En hoe kun je dat goed zien bij de Crosstourer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kanshebbers tot nu toe VFR1200F, VFR1200X, BMW r1200GS (model 2013).

 

Heb ik vorige week een testrit mee mogen doen. Is een waanzinnig goeie motor, maar ook wel waanzinnig duur ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je de BMW bedoeld?

Prijs maakt niet veel uit hoor:

BWW R1200GS 16.950 special: R1200GS Adventure: 18.500

VFR1200X 16.699 Galiber pakket 18.699
VFR1200F 17.299
Meerprijs automaat: 1200 eur (Dat heeft BMW niet)

NL prijzen met de leuke bpm belasting.

Kortom, gerommel in de marge, de machines liggen bij elkaar, bij keuze automaat zit je zelfs boven de BMW prijs, ik was met allerlei opties 500 eur minder kwijt voor een BMW R1200GS adventure.
De Honda rijd lekkerder, ik hou niet zo van de 2 cyl boxer karakter onderin, maar dat is persoonlijker. De BMW doet het waarschijnlijk beter in terrein maar ook daar kom ik niet. (Honda hoger gewicht, op de gewone weg een voordeel vind ik, stabieler)
Kortom ik vond de Honda een betere keuze op dit moment. (de automaat maakt het af, dat heeft zeker de toekomst :) :) )

 

Koelvloeistofniveau: vraagje.
Wanneer kun je het beste het koelvloeistofniveau nakijken? En hoe kun je dat goed zien bij de Crosstourer?

 

Nog nooit naar gekeken :scratchchin: het is een Honda :) Er zit toch zo'n reservoir bij de achterveer, het nivo is best lastig te zien volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koelvloeistofniveau: vraagje.

Wanneer kun je het beste het koelvloeistofniveau nakijken? En hoe kun je dat goed zien bij de Crosstourer?

Rechter zijkant boven je stepje.

Motor op de middenbok rechtop zetten.

Kijk (met zaklamp) achter de zwarte kap daar zit een wit reservoir.

 

 

Zie ook pagina 74 van je instructieboekje :yes:

aangepast door JooST
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...