Ga naar inhoud

schokkerige remhendel


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb drie dagen gelden mijn remblokken voor vervangen. Remklauwen schoongemaakt met remreiniger, achterkant remblokken ingevet met kopervet, zuigers teruggedrukt en daarna de remblokken bevestigd. Ik heb niets met de remvloeistof gedaan en ook heb ik niet ontlucht. In eerste instantie leek alles optimaal te werken echter tijdens een weekendje in de eiffel begon mijn remhandel problemen te geven. Zowel tijdens rijden als bij stilstand reageert de remhandel ineens heel schokkerig. Er is wel voldoende remdruk maar vooral tijdens langzaam remmen levert dit gevaarlijke situaties op aangezien de rem zo moeilijk te doseren is, de motor rem al snel ongewild veel te snel. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

 

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hard geremd in de Eifel? En ben je daarna met aangetrokken rem blijven stilstaan?

Dan heb je een of 2 kromme remschijven.....

 

M.b.t. jouw schoonmaken:

- heb je het bewegende deel van de klauwen ingevet?

- heb je de remzuigers met remzuigerpasta ingevet?

- heb je de schijven goed schoongemaakt met remmenreiniger?

- heb je het kopervet zeer dun opgebracht achterop de blokken?

- zitten de drukveren bovenop de remblokken goed geplaatst?

- zijn de blokken makkelijk met weinig kracht uit elkaar te drukken?

- heb je de borgpen(-nen) ook schoongemaakt en ingevet met kopervet?

- heb je het niveau van de remvloeistof gecontroleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb wel hard geremd maar heb de rem zeker niet langer vast gehouden dan normaal. Ik weet ook bijna zeker dat het niet in de remschijven zit aangezien de motor verder wel goed remt. Het schokkerige indrukken van de remhendel vindt ook plaats als de motor uit is. Wat betreft het schoonmaken heb ik alleen de remklauwen helemaal schoongemaakt en heb ik een klein beetje kopervet achter op de remblokken gedaan tegen het piepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft niet met je probleem te maken, maar de remzuigers zijn van aluminium en aluminium is een hele slechte combinatie met kopervet.

Zijn alle zuigers wel goed gangbaar?

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het deel waar de blokken over schuiven in de remklauw ook goed schoon gemaakt dus niet alleen met remmenreiniger maar ook goed schoongekrabt. Nieuwe blokken komen op een ander punt van de klauw en kunnen daardoor zwaar lopen door daar niet verwijderd vuil en kan daardoor misschien wat schokkerig bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als hij uit staat?

 

Dan moeten je zuigers ergens weerstand hebben.

 

Of veel luchtbellen in je leidingen, maar dat zou anders moeten voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk de rubberen stofkap op zuiger van de de hoofdremcilinder eens goed, Bij mij was de metalen ring die in die stofkap zit gaan roesten, de cilinder werd daardoor afgeklemd. De rem was lastig (schokkerig) te bedienen en hij kwam net niet helemaal terug, waardoor het remlicht bleef branden. Ik heb het probleem eerst ook in de remklauwen gezocht, maar die functioneerden goed.

Dat stofkapje schijn vaker voor problemen te zorgen en wordt vaker over het hoofd gezien, heb ik inmiddels begrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb wel hard geremd maar heb de rem zeker niet langer vast gehouden dan normaal. Ik weet ook bijna zeker dat het niet in de remschijven zit aangezien de motor verder wel goed remt. Het schokkerige indrukken van de remhendel vindt ook plaats als de motor uit is. Wat betreft het schoonmaken heb ik alleen de remklauwen helemaal schoongemaakt en heb ik een klein beetje kopervet achter op de remblokken gedaan tegen het piepen.

Bedoel je dus dat het inknijpen van de hendel schokkerig gaat? Dus niet schokken in de vertraging tijdens het rijden?

 

Dan kan je het volgende proberen:

- neem 1 van de 2 remklauwen van de schijf af, en druk de blokken helemaal uit elkaar (remblokken laten zitten)

- knijp een paar keer dan in je remhandle

- druk de blokken weer iets uit elkaar, en plaats de remklauw terug.

- knijp de rem een paar keer in totdat je weer weerstand voelt

- doe dan precies hetzelfde met de andere remklauw

 

Voel je verschil tussen links en rechts? Dan zit het probleem in die klauw.

Voel je geen verschil, dan zit het in de hoofdremcilinder of in de handle zelf......

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...