Ga naar inhoud

zumo 220, voedingskabeltje


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb een Zumo 220, maar het originele voedingskabeltje doet het niet meer. Nu heb ik jaren geleden een 12V-plug voor een sigarettenaansteker gemonteerd om de gsm op te laden. Op die manier kan ik nu ook mijn gps voeden. Mijn vraag is nu: biedt het originele kabeltje andere voordelen (elektronisch gezien) of maakt dat niet uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de voedingskabel al onderzocht op kabelbreuk of evt een kapotte zekering?

Als je de kabelbreuk kunt lokaliseren dan is is dat misschien eenvoudig te verhelpen. De zekering spreekt voor zich alleen kun je je afvragen waardoor die kapot is gegaan.

Volgens mij maakt het verders niks uit welke kabel je gerbuikt.

Enig verschil is dat de voedings kabel is gezekerd, de kabel die je via de "sigarettenaansteker" heeft dat niet maar ik ga er van uit dat de aansteker zelf is gezekerd.

 

 

Kabel links boven in weigert dienst?

que_incluye_zuno_220-2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag is nu: biedt het originele kabeltje andere voordelen (elektronisch gezien) of maakt dat niet uit?

Dat maakt totaal niet uit. Alleen letten op het geleverde voltage. Je kunt ook een standaard USB-kabel (USB naar USB-mini) gebruiken en deze in een 12V-plug met USB-ingang stoppen (deze geven vrijwel altijd een 5V-uitgangsspanning). Beetje spanningsverschil kan niet zo veel kwaad.

Hooguit zouden sommige USB-kabels onvoldoende of niet juist bedraad kunnen zijn. Mini-USB (contactje aan de Zumo) heeft 4 draden, waarvan op de 2 buitenste de spanning staat.

 

Op Wikipedia (Lemma: Universal Serial Bus) staan de draadconfiguraties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd kabel links boven (wat een gedetailleerde info hier, klasse!).

 

Zekering is ok en ook geen kabelbreuk. Wel mini-usb-stekkertje wat roestig binnenin. Heb ik al contactspray ingespoten en een nachtje laten "trekken" maar geen resultaat..

 

Ik gebruik dan maar verder de plug van de sigarettenaansteker. Heb ik wel over de zekering van de knippers gelegd, dus dat is ok, en ook de spanning gaat eraf bij contact uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe in het mini-USB-stekkertje flink wat vaseline en haal hem een aantal keren in en uit het contact.

Advies: altijd vet houden, dat voorkomt corrosie en daardoor blijft er een goed contact. Geen zorgen, het werkt perfect. Bovendien werkt het waterafstotend.

aangepast door Arno71
Quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...