Spring naar inhoud


Foto
* * * * * 1 stemmen

Monteren (rol)tas achterop VTEC 800


  • Log in om te reageren
5 reacties op dit topic

#1 bjauto

bjauto

    Ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 306 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Hengelo Ov
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 21 juli 2012 - 13:47

Vorig jaar een tas van Kushitani (Kushitani reistas 40L) gekocht. Onder de tas zitten links en rechts bandjes gemonteerd als hulp voor het vastzetten, maar nu is mijn vraag hoe ik hem goed achterop mijn VTEC kan monteren. Bij MotoPort Hengelo wisten ze dit ook niet goed ('Sjorbanden')...

Vorig jaar met een sjorband wezen knoeien (half onder de buddy door ivm de hoge uitlaten), maar vond dit niet heel prettig.

Iemand een idee (of foto's) hoe een (rol)tas goed kan worden gemonteerd op de VTEC?


Gr,

Bert Jan

Bewerkt door bjauto, 21 juli 2012 - 13:49.


#2 Davy

Davy

    Ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 345 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Temse, Belgie
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 21 juli 2012 - 14:05

Op mijn 1998'er komt het rek voor de givi zijkoffers goed van pas om de haken van de snelbinders goed vast te maken. Eigenlijk nu ik er aan denk: ik gebruik dat rek meer als bevestiging voor de rolbag als voor de zijkoffers :) (zijkoffers zijn te groot/lomp) Zo een rek kan volgens mij niet veel kosten, dus misschien kan je dat eens overwegen? Ik laat het er ook altijd aanhangen, ook al heb ik het niet nodig: ik hoop dat het bij een val een beetje werkt als valbescherming.

Geplaatste Afbeelding

Je kan ook van die spanbanden gebruiken, maar die gebruik ik zelf liever niet.

Bewerkt door Davy, 21 juli 2012 - 14:16.


#3 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11069 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 21 juli 2012 - 15:00

Ik heb geen foto maar misschien dat ik het uit kan leggen.
Ten eerste: bij voorkeur geen sjorbanden gebruiken maar een spin, door de beweging van de motor en flexibiliteit van de tas gaan sjorbanden vaak los zitten.
Duokap zou ik er vanaf halen om te beginnen (zal je zelf ook wel bedacht hebben maar beter een waarschuwing teveel dan te weinig).
Aan de duo handgrepen en voetsteunen zitten prima punten om een spin achter te haken, ik denk dat als je 2 enkele spinnepoten hebt (of hoe je ze dan mag noemen) dat je aan beide kanten 1 gebruikt dat het wel genoeg is.
Tas op de buddyseat zetten en dan de haak aan de duohandgreep haken en boven de tas langs naar de beugel voor de duovoetsteun trekt en die daar ergens aan haakt.
Waar is even een kwestie van proberen want dat is ook afhankelijk van de lengte die je hebt maat zo zou het moeten werken.
Let wel even op hoe je de tas inpakt, zorg dat er iets zachts aan de voorkant zit omdat hij waarschijnlijk iets naar voren getrokken wordt.
Hier heb je geen last van (kan zelfs wel aangenaam zijn) maar als er iets hards of puntigs in je onderrug duwt dan is het een ander verhaal B)
Een dubbele spin die kruislings gaat zou ik niet gebruiken omdat de tas dan kan gaan draaien en daardoor niet bepaald vast aanvoeld wat gevaarlijk kan zijn en erg vermoeiend is omdat je constant aan je tas denkt.
Probeer maar eens wat en kijk wat je zelf het meeste vertrouwen geeft.

#4 V FRed S

V FRed S

    PR-Commissaris

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1158 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:directe omgeving van Utrecht
  • Interesses:www.facebook.com/vfroc
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 21 juli 2012 - 23:48

Duokap uiteraard verwijderen.

Ik heb jaren gereden met een combinatie van sjorbanden Ún een spin en dat is altijd goed gegaan.
Afhankelijk van de grootte van de tas: de sjorbanden aan de voetsteunen bevestigd. Als de banden tegen de lak kwamen, heb ik boeklon op de lak geplakt.(Te koop bij boekhandel (zelfklevend boekenkaftplastic).
Daar overheen de spin aan de handvatten. Dus alles dubbel gezekerd.

#5 vfrtom

vfrtom

    Gevorderde rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPip
  • 78 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Nuenen
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 07 augustus 2012 - 10:41

Hola,

Ik heb geen VTEC, dus qua uitlaat warmte kan ik geen uitspraken doen. Volgens mij is het wel zo dat de buddyseat handvatten ongeveer op dezelfde plek zitten.

Niet al te lang geleden 6-daags tripje gemaakt met roltas achterop, vast gemaakt met 2 sjorbandjes / spanbandjes (het kleine type, zonder zo'n ratel). Zo dicht mogelijk bij het bevestigingspunt van de handvatten, goed aantrekken (er zit een tas onder, niet je schoonmoeder). Ik heb de overlengte een stukje afgeknipt + dicht gebrand, toen ik ze kocht waren ze 2.5m, 1-1.5 is meer dan genoeg. (foto attached).

Heb zelf geen ervaring met een spin, toch ook maar eens proberen.
@Ray, die spinnen zijn toch van elastiek? blijft alles wel goed op de plaats zitten? Lijkt me dat de spin echt precies goed op maat moet zijn zodat er 'weinig rek' meer overblijft.

Bijgevoegde Bestanden



#6 jotwoo

jotwoo

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 83 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Haarlem
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 11 augustus 2012 - 23:12

Net 4500km gereden op deze manier. Een spin + 2 sjorbanden die gekruist over de roltas (75L) gingen. Op je zijkappen kun je vershoudfolie doen ter bescherming :)

Geplaatste Afbeelding

En je gewicht goed verdelen! Zwaarste spul in je tanktas (ketting, slot, water, plankje voor je standaard, etc.), daarna de rol (kleding + tent) en als laatste de topcase (matje, slaapzak, pannetjes, regenkleding)

Goed vastsjorren en er komt echt geen rek in. Je fiets is zo ook prima in balans, ook bij iets hogere snelheden :whistle:

Bewerkt door jotwoo, 11 augustus 2012 - 23:20.



0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers