Ga naar inhoud

Stalen remleidingen wel of niet op een vtec en zo ja welke????


lars
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zit met een klein dilemma. Voor mijn Vtec met abs wil ik graag stalen remleidingen aanschaffen. Echter door de abs en het dcbs zit er nogal wat meters remleiding op de motor waardoor een setje erg duur word. Van HEL bijvoorbeeld rond de 450 euro. Weet er iemand waar je tegen goedkopere prijzen een setje kunt uithalen?

 

En dan rest mij nog de volgende vraag, ik weet niet of ik hier verkeerd aan het denken ben maar ik vraag me af of stalen remleidingen wel nut hebben in combinatie met abs omdat er bij abs bij een bepaalde druk de abs pomp bediend gaat worden en de remkracht verdeeld gaat worden. Deze druk is volgens mij niet zo heel hoog, althans niet zo hoog als bij een normale set remmen waarbij de druk bij bijna blokkeren tot blokkeren erg hoog is en hierbij dan ook de remleiding uitzet. Op het moment dat je dit bij abs hebt met stalen leidingen gaat dan niet juist sneller de abs inkomen of zou het verschil maar zo nihil zijn dat je beter dat geld kunt sparen en geen stalen remleiding op een abs motor kunt plaatsen???

 

 

Wie heeft er een antwoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste zijn de leidingen op een VFR al van staal, maar ik neem aan dat je bedoelt dat je met staal om vlochten remslangen wil monteren.

Wel of geen ABS aan boord maakt niet uit. ABS grijpt pas in als er geblokkeerd wordt en zal dan de remdruk er af halen om die vervolgens weer toe te laten.

Dat alles gaat razend snel en daar heeft de leiding geen invloed op. Het ABS stuur apparaat kijkt alleen maar naar de signalen die van de sensoren binnen komen en reageert daar op, indien nodig.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank (AFS Motorparts) is de huisleverancier en ook dealer van Hel maar door het DCBS betaal je je nou eenmaal scheel.

Ik heb mijn motor compleet uit elkaar en zet de DCBS niet meer terug en dan een stuk goedkoper de Hel leidingen B)

Noodzakelijk is het niet en veel zal je niet winnen qua remmen dus dan rest de vraag: Wil je het uitgeven voor de looks en/of wil je net als ik de hele DCBS zooi eraf gooien?

Zo niet dan de originele fijn laten zitten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een goedkoper alternatief dan HEL voor DCBS-systemen, en dat is Spiegler.

De losse leidingen zijn van hun duurder, maar een 10-delige set is weer een stuk goedkoper.....

Als je wil kan ik het volgende week even nabellen, maar ik meen dat je ca. 325 Euro hiervoor kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm dan denk ik dat ik er maar vanaf zie. Denk idd dat Ray gelijk heeft kwa looks, daarvoor is het dan leuk maar of het voor de rest heel erg veel uitmaakt vraag ik me af. Ik wou eigenlijk max 250 euro of zo uitgeven hiervoor dus dat gaat het niet worden. Kan wel voor goedkoper proberen te gaan maar wat betreft je remmen moet je geen risico nemen zeg ik altijd en dus als ik het geld er niet voor over heb moet ik het maar betere niet doen.

 

Thanks voor de reacties!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het nut is al heel wat discussie geweest, maar in de praktijk is de remwerking exact het zelfde al zal de rem wat harder aanvoelen.

Tussen de oren doet dat rare dingen met sommige mensen....... :)

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hier net zoals tandwielen en kettingwielen 2 dingen door elkaar gehaald worden en de remslangen ook remleidingen genoemd worden.

Stalen remslangen zijn natuurlijk niet van staal en RVS ook niet van RVS, deze zijn van een rubbersoort met een van ijzerdraad gevlochten mantel (of RVS draad).

Vaak zit daar weer een doorzichtige plastic huls omheen tegen beschadiging van de remslang wanneer ze ergens langs bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stalen remslangen

Daarom heb ik hier ook zo'n moeite mee en noem ze ook altijd zoals ze moeten heten :staal omvlochten remslangen.

Het mag dan gemiereneuk gevonden worden, een slang is nou een maal niet het zelfde als een leiding.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de functie die hij heeft, maar het is en blijft een slang.

Het mag dan miereneuken lijken, maar als je het beestje consequent bij zijn naam noemt weet iedereen wat je bedoelt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stalen remslangen zijn natuurlijk niet van staal en RVS ook niet van RVS, deze zijn van een rubbersoort met een van ijzerdraad gevlochten mantel (of RVS draad).

Vaak zit daar weer een doorzichtige plastic huls omheen tegen beschadiging van de remslang wanneer ze ergens langs bewegen.

Klopt, al is de rubberen binnenmantel tegenwoordig vrijwel bij alle fabrikanten van een kunststof op siliconenbasis. Dit verouderd ook niet zoals rubber dat doet, dus is de (theoretische) levensduur van deze leidingen veel langer.

En je ziet tegenwoordig ook al wat fabrikanten die de omvlechting van staal vervangen door een kunststof als Kevlar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hier net zoals tandwielen en kettingwielen 2 dingen door elkaar gehaald worden en de remslangen ook remleidingen genoemd worden.

Mijn vraag, betreffende het materiaal, ging echt over de LEIDINGEN en niet over de slangen..., dus over de niet-flexibele gedeeltes. En volgens mij ging het antwoord van Rikus ook over de leidingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...