Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 1200F SC63


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR1200F  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. VFR1200 2010-heden (voor 120/70/17, achter 190/55/17)

    • Michelin Pilot Power
      1
    • Michelin Pilot Power 2CT
      1
    • Michelin Pilot Power 3
      1
    • Michelin Pilot road 2
      1
    • Michelin Pilot road 3
      8
    • Dunlop Sportsmart
      2
    • Dunlop Sportsmart 2
      5
    • Dunlop Roadsmart 2
      1
    • Dunlop Qualifier II
      0
    • Birdigestone BT16Pro
      1
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone S20 EVO
      0
    • Bridgestone BT23
      2
    • Bridgestone T30
      4
    • Metzeler M5
      0
    • Metzeler M7
      1
    • Metzeler Z8m (voorband) Z8o (achertband)
      3
    • Conti Sport Atack
      0
    • Conti Sport Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2
      0
    • Conti Road Attack 2 EVO
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pirelli Angel St
      1
    • Pirelli Angel GT
      7
    • Anders*
      7


Aanbevolen berichten

In navolging op het "Welke band willen wij op de VFR, DEEL III" topic hierbij de VFR1200F SC63 in de hoofdrol van deze poll.

Doel van deze poll is om ervaringen te delen en zij die zoekende zijn te voorzien van bruikbare info m.b.t. hun bandenkeuze binnen het huidige aanbod aan courante banden.
Een reactie n.a.v. je keuze/ervaringen wordt daarom ook op prijs gesteld.
Tevens kan men in het topic "Hoe lang zijn je motorbanden mee gegaan, Voor het maken van de juiste keuze" de verreden km's per band kwijt.
Voor de oudere type banden verwijs ik naar de delen I en II elders op het forum.

* Als men gaat voor de keuze "anders" geef dan tevens in een reactie aan wat het alternatief is en wat je ervaringen zijn met deze nog niet in de poll genoemde banden.

Voor de volledigheid nog even de links naar de banden fabrikanten:
Michelin, Dunlop, Bridgestone, Metzler, Conti, Pirelli

post-3578-1354459362.jpg

aangepast door Arno71
Lijst aangepast met de aanvullingen van AFS, zie posting op 12 maart 2014
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekozen voor de Bridgestone S20. Om mijn keuze toe te lichten, zal ik eerst iets meer over mijn rijgedrag vertellen. Ik heb de motor voor de pretkilometers en bij mooi weer af en toe een zakelijke rit, ongeveer 5000 kilometer totaal per jaar. Ik rij redelijk door maar hang niet overmatig aan het gas. Af en toe een volle acceleratie als het kan. Bochten wil ik op snelheid doen waar techniek telkens de uitdaging is. Knie komt net niet op de grond daar ik geen leren broek heb. De motor was bij aanschaf voorzien van BT21 en na een flinke stap opzij op een kritiek punt in de regen was ik klaar met de banden. De S20 zitten er nu 500 kilometer onder. Ik heb ermee gereden in de stromende regen op niet ZOAB. Geen krimp in de bochten en bij hogere snelheden rechtdoor, helemaal geweldig.

Met droog weer (was wel erg koud met 5 graden) merk je dat de banden even tijd nodig hebben om warm te worden. Maar daarna lekker neutraal karakter en geven de banden veel vertrouwen. Ik kan eigenlijk niet wachten totdat het weer warmer wordt maar goed.... Over de levensduur kan ik niet veel zeggen. Voor mij is het acceptabel als ik een seizoen doe met de banden. Ik zal het uiteraard bijhouden.

Qua banden heb ik ook nog gekeken naar de Dunlop Sportmax als optie. Keuze voor de S20 gemaakt daar ik een VFR1200 heb gereden die voorzien was van S20's en op aanraden van Dutchgixxer die over deze banden nog meer tevreden was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd ook S20. Hier voor met sportsmarts gereden. Het relative nadeel van de sportsmarts op de VFR1200f is het tragere insturen. Levensduur en neutraal sturen is wel dik voorelkaar. Met de S20 rijd de 1200 alsof het een 600 is. Stuurt echt heel veel sneller in. Ze geven echt direct vertrouwen. Levensduur weet ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik ben ook weer aan de beurt, zal er weer eens over gaan nadenken :scratchchin: Vorige week de eerste rit weer gemaakt.

(ruim 13k) op de MPR3, het cuppen van de voorband is eigenlijk niet meer grappig, profiel nog genoeg, achter ook en die wordt vierkant nu.

 

De MPR2 heeft het voor en achter 16k uitgehouden en werd toen vervangen met dezelfde reden, cuppen en vierkant deze kon ook nog wel een poosje mee, maar dan rijd het niet meer lekker.

 

Dus levensduur en grip is perfect bij de MPR2 en 3 (het lijkt er wel op dat de MPR3 sneller met cuppen begint dan de 2) in de regen perfect.

(ik rij woonwerk, 90% snelweg, ook in de stromende regen)

 

Gemonteerd was de BT21 die er af gegaan is bij 4500 km, met die banden hou je de 1200 niet recht in de regen, constant opzij stappen :nono: weg met die dingen.

Ik zag een nieuwe VFR1200 staan nog in de showroom, zitten er nog steeds op btw :oops::oops:

Volgens de dealer worden ze met verschillende banden geleverd, dus je kunt zo maar weer eens pech hebben.

 

Ik denk niet dat de MPR3 de 16k gaat halen, ik ben er ook nog niet over uit wat aan te schaffen nu met meerdere goede banden in de markt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik adviseer je echt de Sportsmarts. Vrijwel net zo goed als de S20 (scheelt maar een paar procent), maar met name de achterband gaat bijna 2 keer zo lang mee als bij de S20.

De Michelins hebben het lastig onder deze zware motoren, maar de nieuwe Power 3 zou er beter mee moeten kunnen omgaan door het verstevigde karkas (Michelin heeft eindelijk het licht gezien).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dunlop sportsmarts sturen toch echt heel anders dan de S20. De s20 zorgt voor een bijna licht voetig stuurgedrag van de 1200. De dunlops maken de 1200 meer looiig. Ik zou voor de conti sport attack gaan, Of een set S20 evt een t30 als achterband op een goede combi te hebben tussen levensduur en lekker licht sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Sportsmarts sturen inderdaad ietsje zwaarder dan de S20 of de SportAttack 2's.

Wat je er voor terugkrijgt is een veel grotere levensduur dan de S20, en een veel betere grip in de regen dan de Sport Attacks. Het is dus maar net waar je de prioriteiten legt.
Voor mij is dat levensduur i.c.m. grip in alle omstandigheden omdat ik de motor met name voor lange vakantieritten gebruik (deze zomer ca. 8000km in 2 weken). Voor een ander kunnen er natuurlijk andere prioriteiten zijn.

En had ik een licht sturende machine gewild (wat ik juist niet wil), dan had ik wel een sportmotor gekocht i.p.v. een sportieve toermotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 500 kilometer met Bridgestone 021 gereden en laten verwijderen, dat is inderdaad niks onder een VFR 1200.

 

Nu heb ik Metzeler Z8 daar heb ik altijd fijn mee kunnen sturen een perfecte band met veel grip ook in de regen. De levensduur die jij aangeef heb ik nooit gehaald, ook niet met Michelin. Maar ik rijd ook geen woon-werkverkeer. Op mijn vorige motoren (ook sportieve tourmotoren) heb nooit meer 8500 kilometers gehaald.

 

Sportbanden rijden heerlijk maar ik kan er nooit iets mee. Een vakantie Italië kan je met een set sportbanden niet aan. Daarom vind ik de compromis Z8 echt perfect.

 

Maar niks zo persoonlijk als bandenkeuze, suc6 met jouw keuzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Sportbanden rijden heerlijk maar ik kan er nooit iets mee. Een vakantie Italië kan je met een set sportbanden niet aan. Daarom vind ik de compromis Z8 echt perfect.

 

Maar niks zo persoonlijk als bandenkeuze,

 

De moderne langlevende sportbanden halen dit zeker wel. Meer dan 10.000km met een setje is goed haalbaar met de Sportsmart en met de Sport Attack 2.

En ja, 175pk die zeer regelmatig gebruikt worden tot aan de rand van de achterband (jij kent mijn rijstijl toch uit de Blackbird-tijd). Het enige wat je NIET moet doen is de Autobahn met meer dan 160 km/u gaan rijden.

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb donderdag bij frank onder de motor van mijn zoon een CB 1000 R dezelfde banden laten zetten als die onder mijn 1200 zitten en zijn ze zondag wezen proberen op het circuit in lelystad.
we hebben dus de sportsmarts eronder liggen en na een dag VRO sportief hoeft er van mij geen andere band meer onder (of frank moet zeggen dat er een betere uitvoering is verschenen).
Schaamrandjes verdwenen en geven een zeker gevoel ook toe we het laatste half uur het circuit tegen de klok in moesten gaan rijden waardoor alle aansnijpunten ineens veranderd zijn en ik in mijn spiegel ineens iemand rechtdoor zag gaan ben ik blij met deze banden.

gr Nico

aangepast door Arno71
Reactie verplaatst, stond in VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ondertussen ook aan een nieuw set banden toe bij aankoop lagen er sportmax roadsmarts K op (http://www.autobandenmarkt.be/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&typ=D-112185&cart_id=75900193.122.6502&Cookie=&ranzahl=1&Breite=190&Herst=Dunlop&Quer=55&Felge=17&Load=&S_Z=ZR&Speed=%28W%29&weiter=0&last_sort=&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&sort_by=&gesanzeige=&rf=&Transport=P&tyre_for=&F_F=&dsco=122&sowigan=&RunFlat=&m_s=1&profil=&Achse=&LoadRange=&s_p=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=) volgens de bandenjongens speciaal voor de VFR1200???

na ruim 6300km zijn die helemaal versleten, sportief rijden zondag in antwerpse haven, of op verlof (mooie bergwegen)

ik lees hier dat (buiten de MPR2) de sportsmart en sportattack worden aan geraden, wat eigenlijk toch meer banden voor lichtere en sportievere motos zijn? zouden die niet nog vlugger slijten dan hun sporttour tegenhangers de sportroad2 of roadattack2, op de site van contental staat er bij de roadattack2 (Ons meesterwerk in Hypersport-Touring!) onderaan zelfs de afbeelding ve VFR1200 http://www.conti.nl/motor/motorbanden/contiroadattack-2/

ik weet het reclame is reclame, maar op mijn hayabusa heb ik vroeger ook eens de roadattacks gehad, en deze stuurde echt wel goed!

de prijs van de road en sportattack zijn bijna gelijk...zou de roadattack rekening houdende met zijn doelgroep dan niet iets langer meegaan?

vermits ik er hier nog niets over gelezen heb, heeft er hier nog niemand de roadattacks opliggen?

of zijn er die een mening hebben om niet voor de raodattacks te gaan.....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een waardeloos artikel zeg! Ik ben in tijden niet zo'n duidelijk voorbeeld tegengekomen van iemand die klakkeloos de marketing-campagne van een bandenmerk overneemt......

Ja, ik ben Bridgestone-dealer, maar zelfs ik zal de BT023 geen "Benchmark" durven noemen. In vrijwel ALLE vergelijkingstests kwam deze in recente jaren al laatste van alle geteste (S/T-) banden uit de bus......

Ik wacht wel op een onafhankelijke vergelijkingstest.

 

De eerste klanten van mij die met de T30 rijden zijn wel positief, maar dat zijn dan zonder uitzondering allemaal Bridgestone-fans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...