Ga naar inhoud

Hoe lang zijn je motorbanden mee gegaan


 Delen

Aanbevolen berichten

ik stel voor dat je ff post hoelang je motorbanden zijn mee gegaan.
Ik ga de stand in een excel sheet bij gaan houden.
Alle data zal per type en maat gemiddeld worden zodat extremen uit gemiddeld gaan worden. Ik ga een zelfe indeling aanhouden als straks in de banden poll.
Als je post vermeld merk en type + maat en kilometer stand.
Zo krijgen we staks een compleet overzicht van welke banden we het beste vinden ( die zijn het meest gekozen ) en de levensduur.

 

 

post-3961-0-84775800-1395237850_thumb.jpg

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorband weet ik niet, maar mijn MPR2 180/55ZR17 gaat achter ongeveer 17000 km. mee.

Gebruik voor meer dan 90% met duo passagier.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op mijn 1200 al een set BT21 , set PILOT road 3 en een voorband PR 2 versleten.
De achterband van de BT21 ging 15000 km mee, voorband was na 10.400 km geheel versleten.
Voorband bleef mooi rond , grip op nat wegdek was oke.

Vootrband PR 2 was na 15346 km versleten, grip op nat wegdek was oke.
De Achterband PR 3 ging 15600 km mee en de voorband zit er na 12.000 km nog op +/- 2 mm profiel.

mvgr, johans VFR :D

aangepast door johans VFR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij slijten de banden iets harder. Michelin Pilot Road 2 180/55ZR17 gaat bij mij ongeveer 9000 km mee en de voorband, 120/70ZR17 ongeveer 13.000, eveneens MPR2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Michelin Pilot Road 2 180/55ZR17 achter heeft het iets meer dan 20.000 km volgehouden. Vervangen omdat er een scheur in zat, het profiel zat nog (net) niet op minimum.

 

Voor heb ik nog niet een gehele band opgereden, alleen nog maar vervangen (nu een MPR3).

 

Gr,

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

VFR1200 - 80% solorijden

Bijna uitsluitend woon/werkverkeer: stadsverkeer (nr1 weg aan de lichtjes maw)

Achterband 190-55-17 BT21 : op 12000 km vervangen,

ondanks de nog 1mm boven wettelijk minimum aanwezige rubber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al mijn banden zijn van de maat 120/70x17 en 180/55 x 17.

Mijn eerste set banden: Metzeler Z4 werden na 16.270 km vervangen door MPR2.

Door lekage, snel leeglopende geplugde achterband werd deze op vakantie door een Metzeler Z6 vervangen na 11.000 km.

De voorband van de MPR2 werd na 19.500 km vervangen door een nieuwe MPR2.

Weer op vakantie werd de zeer versleten achterband (Metzeler Z6) vervangen na 17.250 km door eenMetzeler Z6 Interact.

De Metzeler Z6 Interact achterband werd na 11.033 km en de MPR2 voorband werd na 19.473 km vervangen. Nu had ik weer een set MPR2 banden.

Na 16.144 km is de set MPR2 vanvangen door een set MPR3 banden. De oude voorband had nog een profieldiepte van 1,5 mm en de achterband 2,8 mm.

Met VFRiendelijke groeten

L Coudert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij zijn de roadsmarts na 6000km half weg. misschien ook zinvol te vermelden wat de rijstijl is. ik weet met mijn andere motor dat de spreiding (met dezelfde merk en type band achter) tussen de 6000 en 14000km ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaan de MPR 2 zo'n 20k mee (wel volledig gebruikt dan) en de Roadsmart heeft het met tegenzin 17k volgehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even uit het bandentopic gejat.

 

MPR2 (20500km)

Dunlop Roadsmart (16000km)

Dunlop Roadsmart II (20500km)

 

Wel zijn alle banden vervangen voordat ze echt versleten, lees tot aan slijtnok, waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin PR2, 12000 km. In het midden profiel op, op de (‘schaam’)randen nog wel net voldoende profiel. Ik rij veel op B-wegen met regelmatig stuiterachtig asfalt en de vering is bijna 18 jaar oud. Nu dunlops(bevallen veel beter dan de michellins).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een aantal setjes MPR2 vervangen na 20k. Voorband is dan bij de slijtnokjes en achterband is er eigenlijk al lang voorbij. Maar ook in die regen doet die achterband het dan nog prima qua grip. Rijd veel snelweg dus zijkanten hebben dan nog wel wat profiel, moet alleen wat nadrukkelijker de motor in bocht leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo krijgen we staks een compleet overzicht van welke banden we het beste vinden ( die zijn het meest gekozen ) en de levensduur.

Ik meen dat je een denkfout maakt.

De band die nu op een VFR zit hoeft nog niet te betekenen dat de eigenaar dat de beste keuze vindt.

Hij kan de motor met deze band gekocht hebben, of eens voor de verandering een andere band geprobeerd hebben. In beide gevallen hoeft dat niet "de beste" band te zijn (als zoiets al zou bestaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...