Spring naar inhoud


Foto

kleppen stellen rc36II

VFR750 94-97

  • Log in om te reageren
62 reacties op dit topic

#1 Erwin_1965

Erwin_1965

    Ervaren rijder

  • Inactief
  • 355 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zoetermeer
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 09 februari 2013 - 12:31

wanneer en bij welke km stand moeten de kleppen gesteld worden bij een rc36II

mijne staat nu op 64000 km en ken de historie niet van deze machine.

 

en wie is er handig om dit samen met mij te doen?

 

mvg Erwin



#2 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12702 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 09 februari 2013 - 12:33

Lijkt me verstandig om het een keer te doen, want als is de kans groot dat er niets aan mankeert je weet niets van de historie en dus ook niet hoe lang geleden het gecontroleerd is.

Kan op een sleuteldag, moet je alleen zorgen er niet te laat te zijn, zodat hij tijd krijgt om af te koelen.

VFRikus



#3 Dutchgixxer

Dutchgixxer

    Vaker hier dan op de VFR

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2671 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Friesland
  • Interesses:Motorrijden.
    Karpervissen.
    Sleutelen aan motoren.
    Verkoop met montage van motorbanden.
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 09 februari 2013 - 16:47

Kleppen stellen is een stevige klus voor een sleuteldag. Als ik klepstel heb ik geen behoefte aan praters om me heen. Het is geconcentreerd werk waar je goed het hoofd bij moet houden. Wat moet je kopen ? 4 nieuwe bougies en een doos stelplaatjes of de mogelijkheid die in de buurt te kunnen kopen. 



#4 VFoRever

VFoRever

    Vaker hier dan op de VFR

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4474 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Noorden
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 09 februari 2013 - 16:48

Hou er rekening mee dat als er gesteld moet worden, je nieuwe shim(s) nodig hebt. Je weet pas na speling meten en de oude eruit halen welke dikte(s) je nodig hebt.

edit: dutchgixxer was me voor


Bewerkt door VFoRever, 09 februari 2013 - 16:49.


#5 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12702 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 09 februari 2013 - 17:02

Stelplaatjes zijn wel te organiseren, maar voor het overige deel ik de meningen hierboven.

Anderzijds heb ik zelf in zo'n 80.000 km. VFR rijden nog nooit een plaatje vervangen.

VFRikus


Bewerkt door VFRikus, 09 februari 2013 - 17:03.


#6 Dutchgixxer

Dutchgixxer

    Vaker hier dan op de VFR

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2671 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Friesland
  • Interesses:Motorrijden.
    Karpervissen.
    Sleutelen aan motoren.
    Verkoop met montage van motorbanden.
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 09 februari 2013 - 17:13

Maar jij rijd als een natte krant :) 



#7 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12702 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 09 februari 2013 - 17:18

Dat is dan ook weer waar, maar of mijn VFR dat weet?

VFRikus



#8 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11218 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 09 februari 2013 - 17:21

Ik had na ruim 70k maar liefst 1 (ook nog een VTEC klep) minimaal buiten de marge, wel bijgesteld omdat de boel open lag maar daar had ik best nog wel mee door durven rijden.
En ik rijdt niet als een natte krant :39:

Grote kans dat het slechts controleren wordt voor de gemoedsrust maar voor een sleuteldag misschien inderdaad een wat heftige klus die onder rustige omstandigheden niet zo heel spannend is.

Je weet helaas niet of het een controle wordt zoals in de meeste gevallen bij een VFR (of Honda in het algemeen) of dat er toch wat gesteld moet worden en dat maakt het lastige voor deze dag.



#9 Eric

Eric

    Voorzitter

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4688 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Lingewaard
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Groen

Geplaatst 09 februari 2013 - 17:37

@Erwin_1965........niet vergeten dat die klepkes koud gesteld moeten worden (niet te verwarren met "kalt stellen" :dry: ).

Dus vroeg van huis lijkt mij......



#10 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12702 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 09 februari 2013 - 18:47

Met wat hulp van anderen de controle uitvoeren is nooit weg natuurlijk en met een beetje mazzel ga je naar huis met het gelukkige gevoel dat alles in orde is en in het slechtste geval met het gevoel dat er nog een keer gesteld moet worden, maar dan weet je wel al hoe het moet!

Dus ik zeg: doen!

VFRikus



#11 Eric

Eric

    Voorzitter

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4688 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Lingewaard
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Groen

Geplaatst 09 februari 2013 - 18:52

Eens met VFRikus !

#12 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11218 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 09 februari 2013 - 19:33

Dat wordt op tijd opstaan.
Even gespiekt en via de snelweg is het zo'n 2,5 uur rijden en de motor moet afkoelen voordat er gecontroleerd kan worden B)



#13 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12702 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 09 februari 2013 - 19:37

Ach, je kan na een uurtje stilstaan met de demontage beginnen en als er een en ander open is koelt het nog sneller af, dus als hij er niet later dan om een uur of elf is kunnen we om twee uur zeker met de voelermaten aan de slag.

VFRikus



#14 Johan

Johan

    SCJ

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2535 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zwolle
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 09 februari 2013 - 19:56

Ik heb veel ervaring met kleppen stellen van de 750 maar tijdens een sleuteldag red ik dat niet.

Je bent een koude motor nodig, de juiste gereedschappen (oa momentsleutel, de juiste voelermaatjes, markeerstift enz), de nodige stelplaatjes enz.

Voordat je bij de kleppen bent ben je al aardig wat tijd kwijt wat betreft demonteren. (de voorpartij moet eraf zo ook het koelwater met radiator, de tank en zo kan ik nog effe doorgaan)

Door de drukte en afleiding tijdens een sleuteldag begin ik er niet aan, stellen is serieus werk waar je een tijdlang geconcentreert mee bezig bent zonder afgeleid te worden.



#15 Sparky

Sparky

    VFR rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1134 berichten
  • Locatie:Beverwijk
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 09 februari 2013 - 20:47

mijne staat nu op 64000 km en ken de historie niet van deze machine.


Je zit er officieël 4000km overheen.

Bewerkt door Arno71, 10 februari 2013 - 14:20.
I.v.m. samenvoegen van 2 topics




Ook gelabeld met n of meerdere van deze sleutelwoorden: VFR750 94-97

0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers