Ga naar inhoud

Net gevulde accu wordt heet?


 Delen

Aanbevolen berichten

Vanmiddag heb ik mijn nieuwe accu gevuld met de flessen electrolyt die erbij zaten. Nadat ik de accu had verzegeld merkte ik dat hij heet werd, vooral aan één kant. Hij staat daar ook een beetje bol. Door het "droogkoken" van mijn vorige accu ben ik een beetje huiverig geworden voor oververhitte accu's, dus voor de zekerheid heb ik 'm maar even buiten gezet. Weet iemand of dit normal is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warm is normaal, heet niet.

En bolstaan al zeker niet.....

Heb je de accu na vulling een uurtje laten staan voordat je hem sloot?

En heb je de laadstroom gemeten? Of heb je hem op de (druppel-)lader geladen?
Indien het op de motor is, en hij wordt echt heet, dan kan het heel goed een defecte spanningsregelaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding werd niet vermeld dat je 'm eerst een uur moest laten staan, dus ik heb 'm meteen gesloten. Aan de lader of in de motor was hij op dat moment nog niet geweest. Anyway, een uurtje later was de accu niet meer warm en ook de bolling was verdwenen. Ik wijt het dus maar aan het op gang komen van de chemische reactie na het toevoegen van het zuur :? De accu hangt inmiddels aan de druppellader en voelt gewoon koel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe hoeft hij niet geladen te worden, dat is op voorhand al gedaan.

Zuur er in en een uurtje laten staan is voldoende.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...