Spring naar inhoud


Foto

spanningsregelaar kapot, dashboard kapot


  • Log in om te reageren
21 reacties op dit topic

#1 Sebastiaan

Sebastiaan

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 11 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:koudekerke
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 17 maart 2013 - 14:51

ik ben sinds een halfjaar eigenaar van een vfr, ik had vorige jaar al wat problemen wanneer ik met licht reed, dat hij daarna niet meer wilde starten vervolgens aanduwen en weer naar huis. Wanneer ik de motor thuis weer uit de schuur haalde starten de motor weer gewoon. dit is een paar keer voor gekomen. Twee weken terug was het lekker weer dus motor uit de schuur na 2/3 maanden in de schuur hebben gestaan. In die tijd is af en toe de druppeloplader eraan geweest. Accu bleef prima vol.  Twee weken geleden wilde ik dus gaan rijden toen ik de motor starten zag ik dat het digitale gedeelte van het dashboard deed niks meer voor de rest doet het wel alles. Toen heb ik het dashboard naar carmo gebracht die hebben het gerepareerd. vandaag wilde ik het weer allemaal in elkaar zetten, maar het digitale gedeelte deed nog steeds niks. Toen heb ik de multimeter gepakt  en de accu gemeten die gaf 12 volt aan daarna motor gestart toen liep het op naar 14. ik heb dan ook maar gelijk de kont er afgeschroefd dat ik bij de spanningsregelaar kon. ik ben wel handig maar veel verstand heb ik niet van die dingen mijn motor ligt nu al behoorlijk uit elkaar en ik weet nu ff niet meer wat te doen. 

de spanningsregelaar zat aan de ander kant als de uitlaat. volgens mij is deze niet meer origineel. 

Bijgevoegde Bestanden



#2 Veefer

Veefer

    Vaker hier dan op de VFR

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2120 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Katwijk aan Zee
  • Interesses:tafeltennis, motorrijden/motoren en voliere
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 17 maart 2013 - 14:56

Hoi, zoek even op spanningsregelaar, er staat al heel veel op het forum en je zult zien dat een spanning van 14 volt absoluut géén probleem is. Dat is normaal zelfs. Ik denk dus dat het iets anders is.



#3 Sebastiaan

Sebastiaan

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 11 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:koudekerke
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 17 maart 2013 - 15:13

ik heb wel al het een en ander door gelezen maar dan blijf ik vraag houden over het dashboard. moet ik heb dan in een andere categorie zetten?

Bewerkt door Jacco76, 17 maart 2013 - 16:12.
Quote verwijdert, je reageert immers op de vorige reactie.


#4 Eric

Eric

    Voorzitter

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5200 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Lingewaard
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Groen

Geplaatst 17 maart 2013 - 15:16

Het klinkt alsof je hulp nodig hebt Sebastiaan. Maar wat is je vraag ?

 

Die problemen kunnen komen door een kapotte spanningsregelaar. Maar zeker is dat niet. Maar zoals VFRikus altijd zegt: meten is weten; gissen is missen....

 

Een SR kan rare kuren hebben. Als ie afgekoeld is, dan lijkt alles normaal, en als ie warmer wordt (heet zelfs), kan ie kuren vertonen. Dat maakt meten soms lastig.

 

De Haidie Hotziedok waarschuwt je voor te grote spanningswisselingen. Maarja...daar heb je nu niks aan.

 

Mischien heb je hier iets aan. Als je het onderdeelnr. hebt, dan kun je zien of het een originele SR is.

Maar dat zegt dan ook nog niks over al dan niet stuk....

 

Je zou een andere SR kunnen proberen. Kijken wat ie doet.....

 

 

 

 



#5 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12866 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 17 maart 2013 - 18:49

Als alles normaal werkt en de laadspanning is rond de 14 Volt en de digitale display doet het niet dan kan het display zelf defect zijn, maar ook een voeding of massa.

VFRikus



#6 vroembert

vroembert

    rc24 fanaat

  • Motorator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4561 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Nijeveen
  • Interesses:Motoren, techniek, fotografie, computers, kitebuggyen en tegenwoordig ook kitesurfen.
  • Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 17 maart 2013 - 22:11

http://www.bikersora...ead.php?t=76161

 

 

Misschien dat je hier iets mee kunt.

 

En check de kabelboom achter het balhoofd op doorschuren, dat is ook wel eens als oorzaak van problemen genoemd.



#7 Raf

Raf

    Beginnende rijder

  • Inactief
  • 7 berichten
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 19 maart 2013 - 22:47

Het is een gekend VFR '98-01 probleem dat de printbanen van de digitale display oxideren en vervolgens de stroom niet meer geleiden. Dit heeft als gevolg dat de verlichting van de display uitvalt en ook de display zelf kan geheel of gedeeltelijk uitvallen.



#8 Sebastiaan

Sebastiaan

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 11 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:koudekerke
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 30 maart 2013 - 22:31

probleem is verholpen kan ik deze topic nou verwijderen?



#9 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12866 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 30 maart 2013 - 22:34

Hoeft niet, je kan hem via moderatie, rechts boven in het scherm, afsluiten.

Hij zakt dan vanzelf weg.

VFRikus

edit: als je de oplossing eerst nog even post, hebben wij er ook nog iets aan.


Bewerkt door VFRikus, 30 maart 2013 - 22:37.


#10 Jacco76

Jacco76

    VFR 100.000 bikkel

  • Forumlid ex-crew
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5495 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gem. Voorst
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 30 maart 2013 - 22:39

:withstupid:



#11 Sebastiaan

Sebastiaan

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 11 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:koudekerke
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 31 maart 2013 - 14:13

ik heb het dashboard samen met de sr op gestuurd naar carmo elctronics daar hebben ze de contacten van het dashboard nog schoon gemaakt. ik denk dat daar het probleem in heeft gezeten. ook was de spanningsregelaar kapot ik heb bij carmo een nieuw sr gekocht voor €150 mij werd verteld dat deze gewoon prima moest functioneren zonder aluminiumplaat of pc-fan. hoe denken jullie daar over en is dit een (te) dure sr? 



#12 Stefan666

Stefan666

    Zeer ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 699 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zeeuws Vlaanderen
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 31 maart 2013 - 15:47

Voor 150,- had je heel wat ( cheapo ) China SR's , koel ventilators en stukken koelblok kunnen opblazen

 

Maar als er een verschrikkelijk lange periode garantie op zit ... tja.. ben je voor "je leven klaar" ..

 

 

Sterker nog, als ik op de Caro website kijk...

ZIjn dit die Chinese regelaars... Of 1 van de 2 maakt ze wel heel precies na.. inclusief promotie foto..


Bewerkt door Stefan666, 31 maart 2013 - 15:53.


#13 musli

musli

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 219 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:tussen duitsland en noordzee
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 31 maart 2013 - 17:25

ik heb er nog 1 liggen de sh691-12

doe maar een pb tje

 o ja laadspanning draaiende motor, tussen de 13,8 en 14,2 volt kun je zelf opmeten op de accu met een multimeter

te veel spanning,spanninsregulateur naar de klote

zorg er alleen voor dat die dingen goed massa maken zo niet gaan ze stuk


Bewerkt door musli, 31 maart 2013 - 17:29.


#14 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12866 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 31 maart 2013 - 17:30

ik heb het dashboard samen met de sr op gestuurd naar carmo elctronics daar hebben ze de contacten van het dashboard nog schoon gemaakt. ik denk dat daar het probleem in heeft gezeten. ook was de spanningsregelaar kapot ik heb bij carmo een nieuw sr gekocht voor €150 mij werd verteld dat deze gewoon prima moest functioneren zonder aluminiumplaat of pc-fan. hoe denken jullie daar over en is dit een (te) dure sr? 

Zet er maar een koelplaat achter. Ook de SR van Carmo zal niet zo goed zijn dat hij het zonder goede  koeling red.

Het is geen manco van de SR, maar een ontwerpfout van Honda. Die heeft de verkeerde plek met te weinig koeling gemaakt. Hij zit niet voor niets bij de VTEC onder de cockpit.

VFRikus



#15 Sebastiaan

Sebastiaan

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 11 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:koudekerke
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 01 april 2013 - 20:10

bij mij zit er een andere spanningsregelaar op ik heb trouwens ook die sr gekocht. Vandaag nog lekker een rondje gedaan op mijn 25 kw fiets. 

 

Waarom bouwen mensen de sr bij de vfr 800 fi ook niet zo als bij de vtec? Voor de zekerheid zet ik er toch maar een koelplaat achter




0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers