Ga naar inhoud

Akkefietjes met de VFR 1200


dontuwan
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

 

Net ingeschreven op dit forum en maar meteen in de "pen" geklommen om jullie deelgenoot te maken van mijn belevenissen afgelopen winter ;-)

 

In het bericht dat ik heb geschreven om me "even voor te stellen" hebben jullie kunnen zien dat ik afgelopen winter de VFR 1200 in de stabiele zijligging heb gekregen... Ogenschijnlijk geen schade behalve een afgebroken koppelingshandel. Gelukkig heb ik een perfecte relatie met mijn dealer die dezelfde dag nog langsgereden is om ter plekke een koppelingshandel van een demo-fiets te monteren. Chapeau!

 

Anderhalve week later bleek ik echter toch wat gevolgschade te hebben. De ophanging van de kofferset bleek nl. een tik te hebben gehad waardoor de linker zijkoffer uiteindelijk los gegaan is van de rail. Hierdoor is de zijkoffer aan de onderkant losgekomen en heeft een voor in de achterband getrokken. Gelukkig tijdig ontdekt waardoor een klapband voorkomen kon worden. Om een lang verhaal kort te maken: Koffer aan de achterkant volledig weggesleten en achterband vervroegd afgeschreven (zat er pas 2000 km. op). Kortom, al met al toch zo'n € 1000,- lichter....

 

Inmiddels heb ik sinds 2 weken mijn nieuwe koffer en jawel hoor: Vorige week diende het volgende probleem zich aan. Van het andere zijkoffer is een haak spontaan afgebroken waardoor ik het koffer onderweg verloren ben(!) Dagelijks rij ik van Zoetermeer naar Amsterdam en pas op mijn werk kwam ik erachter dat ik mijn koffer verloren was. Inhoud: Laptop, Ipad, onderdelen voor de onboard camera en mijn boterhammetjes. Direct teruggereden en tot mijn opluchting de koffer met inhoud op 6 km. van mijn woonplaats teruggevonden. Hoeveel mazzel kun je hebben?

 

Mijn vraag: Heeft iemand van jullie (met name de VFR 1200F rijders) dit al meegemaakt? Dit is iets wat in mijn beleving nooit mag gebeuren. Als dit op de snelweg gebeurt vallen er doden....

 

Alvast dank voor het antwoord,

 

Twan

 

post-5677-0-24137000-1365499086_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd al 3 jaar met de VFR1200f met koffers en nog nooit een koffer verloren. Op de duitse autobahn lang 200 + gereden geen probleem.

Waarschijnlijk is je subframe ontzet door de val of het kunstof sparbord waar de koffer ophanging in ge integreerd zit.

Ik heb nog een subframe liggen. Nieuw in de doos.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi VFR rijder,

 

Bedankt voor je reactie. De motor is nooit op de kant gevallen waar nu de koffer vanaf gevallen is dus dat is opvallend. Het is ook echt de haak van de koffer zelf die ontbreekt en dus waarschijnlijk afgebroken is. Wel goed om te weten dat je nog een subframe hebt liggen. Ik w8 even af wat de dealer bij Honda voor elkaar krijgt. Dealer heeft ook gekeken naar de ophanging en geen ongeregeldheden gezien.

 

Ik laat het via dit forum weten.

 

Nogmaals dank,

 

Twan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twan hoi,

 

Vervelend te horen dat je koffers er af zijn gevogen. Zelf gebruik ik de koffers regelmatig op tripjes en ik ben erg tevreden met de wijze waarop de koffers eenvoudig te monteren zijn. Ik heb met koffers 200+ gereden en ook dat, gaf behalve wat gevoel in de koffers, geen enkel probleem.

 

De bevestiging is mijns inziens sterk genoeg. Wat ik wel minder vindt, zijn de slotjes. Je moet echt controleren of de sluiting echt sluit. ^_^

 

Groetjes,

Erwin

aangepast door erjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde ervaring hier, nog nooit problemen gehad, wel altijd controleren of de boel goed op slot zit en vast.

 

Er gaat geen morgen voorbij zonder dat ik even rammel aan de koffers om te controleren of ze goed vast/opslot zitten. Maar nog nooit een probleem gehad.

Inderdaad wel eenmaal dat ik hem niet goed op slot gedaan had en dat kwam direct naar boven bij de controle :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frank en Edwin,

 

Rammelen doe ik inderdaad ook altijd. In dit geval is er ook echt sprake van een afgebroken haak waarmee de koffer bevestigd zat. Maar even kijken hoe de importeur reageert...

 

Bedankt voor jullie reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag twan,

 

ik kan je wel het volgende vertellen : vorig jaar juni heb ik een nieuwe vfr 1200 dct blauw gekocht.

niemand ook honda nederland niet kon me de kleur laten zien, dus ik toch een blauwe besteld.

de zijkoffers waren eerder bij de dealer dan de motor, dus ik kon mooi de kleur van de motor bekijken.

en nu komt het : de dealer heeft waar ik bij heb gestaan de nieuwe koffers uit de doos gehaald........wat denk je van 1 koffer was de ophanging totaal afgebroken, terwijl aan de buitenzijde van de doos geen schade zichtbaar was.

de doos was nog nooit los geweest, en was in de fabriek dichtgemaakt. dit geval heb ik nog nooit begrepen, terwijl me dealer blij was dat ik kwam kijken voor de kleur.

hij heeft na levering goederen maar even tijd om een evt schadeclaim in te dienen.

ik heb daarna gewoon weer een nieuwe koffer ontvangen, maar raar vondt ik het geval wel.

vooral jij nu begint over haken die afgebroken zijn.

zal het dan toch een slechte constructie zijn ???

 

mvg tonnie

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik rijd veel met koffers. Soms ook met veel hogere snelheid dan hier in Nedeland is toegestaan.

Ik heb nooit problemen ondervonden met de koffers.

aangepast door V FRed S
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

ik rijd soms met 2, maar meestal met 1koffer, heb voorlopig nog geen problemen gehad.....

maar ga het in de toekomst zeker beter opvolgen

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...