Ga naar inhoud

Hoe kaart op PC in basecamp zetten?


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kan het na flink zoeken niet vinden, en volgens mij moet het behoorlijk simpel zijn:

 

>>Hoe kan ik in Basecamp/mapsource (op de PC dus) ook de actuele kaarten van de nüvi gebruiken?

 

Ik heb lifetime update voor mijn nüvi 1490 T, en via garmin express heb ik daar ook de 2013.41 op gezet. Maar op mijn PC werk ik eigenlijk nog steeds met een Open Streets Map. Het moet toch mogelijk zijn om op de PC ook gebruik te maken van dezelfde kaart als in mijn navigatie? Hoe kopieër ik de kaart van mijn nuvi naar mijn PC, zodat ik ook zónder aangekoppelde nuvi op de PC routes kan maken in CN2013.41?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op onderstaande link klikken, Mapupdater installeren en dan computer en

apparaat selecteren bij downloaden.

Ik ervaar het zelf ook als een gebrek van Garmin Express dat deze nu alleen naar

het apparaat download.

Wil je dan een route herberekenen met recent kaartmateriaal in Basecamp dan

moet je altijd je Zumo aansluiten.

 

http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=848&pc_tzo=7200&pc_d=20130417&pc_t=40145

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lang zoeken mapupdater gevonden op waypoint, (EDIT: je was me net voor Riezebosssss),

 

Geinstalleerd, installatie van kaart loopt. Ben benieuwd. Ik vond het inderdaad ook vreemd dat garmin express alleen de nuvi update, en niet de pc.

Bovendien is de nuvi aan de pc alles behalve snel kwa kaartmateriaal, omdat er veel info over het USB kabeltje moet dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps; @ VFRikus: GMTK heb ik ook geprobeerd n.a.v. je tip, maar die krijgt het niet voor elkaar. Hij zoekt alleen kaarten op C-schijf etc, en niet op externe schijven zoals een met USB aangesloten navigatie lijkt het.

Nu dus met mapupdater aan de slag. Es kijken of dat wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het trage laden van het kaart materiaal is alleen de eerste keer na

een update het geval, vanaf de 2e keer koppelen gaat het een stuk sneller.

Het is alleen omslachtig dat je elke keer je toestel aan moet sluiten,

dus inderdaad gewoon ff downloaden via Mapupdater, duurde bij mij

ongeveer 1 1/2 uur..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan, makkelijk dat ik hier de oplossing kon vinden!

 

Een vraag nog: Klopt het dat die exe-file uit de forum.gps-expert.nl-link helemaal geen programma installeerd, maar gelijk het MapUpdate programma is? In dat geval moet ik dat bestand nog van mijn download-map naar de Garmin-map verschuiven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...