Ga naar inhoud

Elektrische aansluiting zümo 350, hoe?


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een Garmin zümo 350 (zie dit topic), en dacht vandaag om de aktieve houder "even" op mijn VTEC te monteren. Alle onderdelen om dat mechanisch te doen heb ik, en dat past ook allemaal, maar ik heb problemen met de elektrische aansluiting :~

 

Ik dacht ik plaats het voedingskastje onder het zadel en laat het kabel parallel aan de bestaande bekabeling naar voren lopen. Maar dat gaat niet omdat het kabel tussen aktiever houder en voedingskastje te kort is. Mijnheer Garmin is erg krenterig wat de kabels betreft, zowel het kabel tussen voedingskastje en houder als ook het kabel tussen voedingskastje en accu zijn erg krap bemeten :angry:

 

De enige mogelijkheid die volgens mij overblijft is om het voedingskastje ergens voorin te plaatsen en daar ook ergens stroom af te tappen.

 

Er hebben de laatste tijd de nodige mensen een Garmin aangeschaft, al dan niet via een groepsinkoop. Zijn er ook mensen tussen die het voedingskastje ergens in de topkuip ondergebracht hebben? Zo ja, hoe hebben jullie het gedaan? En waar dan stroom afgetapt?

 

En sowieso, hoe krijg ik de topkuip eraf?

 

Elke hulp is welkom... :c040:

aangepast door JeFour
Link naar reactie
Delen op andere sites

JeFour,

Onlangs heb ik ook een Garmin 350 aangeschaft en gemonteerd. Het kostte mij ook wat moeite om alles goed weg te werken.

De spanning heb ik van het achterlicht afgetakt en de kabel naar voren langs de rechterkant. De spanningsomvormer (het kastje) komt dan iets achter de achterrem vloeistof potje. De kabel loopt dan over de achterste dwarsstang en dan onder de rechter langs stang. Het voedingskastje zit onder de beplating aan de zijkant en de draad gaat dan verder rechts onder de tank naar voren. De actieve houder is aan de voorkant van de tank op de tankboutjes gemonteerd.

Hopelijk is het nu duidelijk. Eventueel wil ik later wel een foto maken.

Met VFRiendelijke groeten

L Coudert

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De spanningsomvormer (het kastje) komt dan iets achter de achterrem vloeistof potje.

Bij mij zit op die plek het kastje van de ProOiler... En voor alle posities verder naar achteren is het kabel tussen kastje en houder te kort.

Er blijft dan volgens mij alleen de mogelijkheid om het kastje ergens voorin onder te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kabel loopt van de Zümo met balhoofdsteun, tussen de 2 tankboutjes door, onder de tank door (tank los gehaald, tiewrapje hier en daar) verder voorbij het vloeistofpotje door naar een ruimte onder het zadel waar ik het kastje heel mooi tussen van die kunststof ribben heb geplaatst. Van daaruit is er nog precies de nodige ruimte over om met een lus terug richting accu de rode en zwarte draad direct op de accu te zetten. Tijd voor een .. :beer:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook de kabel van balhoofdsteun, tussen tankboutjes en onder tank door naar achteren gevoerd. Niet naar de accu, maar naar de aansluiting van de draad van het achterlicht. Daarmee is de spanning over het contactslot geschakeld. Betreft dan wel een Zumo 220, maar dat mag de pret niet drukken. Kabel = kabel en aansluiting = aansluiting. Toch?

aangepast door L1dert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren maar weer eens aan de slag gegaan, met de opmerking van Riezebosssss in mijn achterhoofd...

Uiteindelijk heb ik aan de rechter kant naast het zekeringenkastje een prima plek gevonden:

post-4669-0-39586700-1366656229_thumb.jpg

Stroom heb ik van het rechter stadslicht afgetapt, de verbindingen gesoldeerd om kontaktproblemen te voorkomen. De kabels met tie-wraps netjes vastgezet, volgens mij gaat het prima zo. In ieder geval werkt alles naar behoren en is alles prima uit het zicht. :yahoo:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Als het naast het zekering kastje zit, dan kan je toch vanuit het zekeringkastje spanning halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, kan, maar dan zou ik een zekering moeten opzoeken die geschakeld is (geen stroom zonder contactsleutel). En als de kuip er toch af is kom je makkelijk bij het stadslicht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar aan die rechter zijkant komen 2 kabelsets bij elkaar, net onder de tank maar wel gewoon zichtbaar als je de zijkant eraf hebt liggen. Er zitten 2 van die doorzichtige beschermhoezen zeg maar over je kabelverbindingen hier heen. De onderste heeft meerdere geschakelde + kabels liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de service and repair manual, zou er op de rechter zekeringbox een rood kabel met zwarte streepjes moeten zijn aangesloten.

Deze komt van het contactslot af. Wegens rechten kan ik denk ik beter de afbeelding van het bekabelingsdiagram niet hier posten :scratchchin:

Als je hem nodig hebt, moet je effe pb'tje doen ;)

aangepast door alexvfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...